کد خبر: ۶۶۱۲۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

داروهای رمدسیویر و فاویپیراویر موجود در بازار تقلبی هستند/فروش الکل سفید ممنوع است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص داروی فاویپیراویر گفت: قرار است این دارو ظرف امروز یا فردا به صورت محدود به کرمان وارد شده و به صورت آزمایشی استفاده شود که شاید در هفته‌های آینده این دارو مورد تایید سازمان غذا و داروی کشور قرار گیرد ولی هنوز استفاده از این دارو برای بیماران کرونایی رسمی نشده است.
داروهای رمدسیویر و فاویپیراویر موجود در بازار تقلبی هستند/فروش الکل سفید ممنوع است
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر "علی اسدی‌پور" در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص داروهای مورد استفاده برای بیماران کرونایی از جمله رمدسیویر و فاویپرایر گفت: داروی رمدسیویر هنوز مورد تایید سازمان غذا و داروی کشور نیست و چون هنوز این دارو به صورت رسمی و برای مصرف عمومی بیماران وارد کشور نشده است ما نمی توانیم آن را تایید کنیم.

وی ادامه داد: تعداد محدودی از این دارو به منظور بحث‌های تحقیقاتی وارد کشور شده و برای برخی بیماران نیز تجویز شده که اثراتی داشته است اما هنوز مجوزی از سوی وزارت بهداشت برای استفاده از این دارو صادر نشده است.

اسدی پور در خصوص اینکه آیا این دارو در بازار ایران وجود دارد؟ اظهار کرد: این دارو در بازار وجود ندارد و اگر در جایی نیز بفروش می‌رسد، قطعا تقلبی می‌باشد و مردم در این زمینه باید هوشیار باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص داروی فاویپیراویر نیز گفت: قرار است این دارو ظرف امروز یا فردا به صورت محدود به کرمان وارد شده و به صورت آزمایشی استفاده شود که شاید در هفته‌های آینده این دارو مورد تایید سازمان غذا و داروی کشور قرار گیرد ولی هنوز استفاده از این دارو رسمی نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا داروی خاصی برای درمان بیماران کرونایی وجود دارد؟ عنوان کرد: برای بیماران کرونایی داروی خاصی تاکنون کشف نشده و هر چه دارو برای این بیماران توصیه شده پس از مدتی اعلام شده که کارآیی لازم را نداشته و از رده خارج شده است و نمی‌دانیم این ۲ دارو جدید (رمدسیویر و فاویپیراویر) نیز تا چند وقت آینده تایید می‌شوند یا حیر.

اسدی‌پور درباره کمبود دارو برای بیماران کرونایی در استان اظهار کرد: داروی مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان‌های استان به صورت مرتب تامین می‌شود و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بخش دیگری از گفت و گو با ایسنا درباره کمبود الکل در استان نیز اظهار کرد: در استان کرمان کمبود الکل وجود ندارد اما مردم بدانند فروش الکل با هر عنوان ممنوع می‌باشد و اگر در جایی الکل سفید فروخته می‌شود به احتمال زیاد مواد ناخالصی در آنها وجود دارد که عوارض جبران ناپذیری برای مردم به همراه خواهد داشت و با توزیع کنندگان الکل سفید به مردم نیز برخورد جدی خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
0
0
در حالی که آمریکا داروی "رمدسیویر " را برای چند ماه پیش خرید می کند و اروپا برای بیماران آن را تایید می کند چطور شما دست دست می کنید. حداقل از جنس چینی ش وارد کنید ما که این همه طلب از چینی ها و کره ای ها داریم....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین