کد خبر: ۶۶۱۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵

آزمایش خون در تشخیص کرونا ضریب خطای بالایی دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اصرار برخی شهروندان برای انجام آزمایش خون به جهت تشخیص بیماری کرونا ضرورتی ندارد چون این نوع آزمایش ضریب خطای بالایی دارد.
آزمایش خون در تشخیص کرونا ضریب خطای بالایی دارد
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر فرزین رضاعی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اعضای شورای اسلامی استان کردستان اظهار داشت: آزمایش پی سی آر هم ۷۰ درصد تعیین کننده است و در ۳۰ درصد موارد احتمال خطا دارد و قرنطینه شخص مبتلا تنها بر اساس سی تی اسکن انجام می‌شود.

وی ناشناخته بودن ویروس کرونا را عاملی برای ب‌کارگیری تمام روش‌های پیشگیری مقابله با این بیماری اعلام کرد و افزود: ۱۵ مطالعه برای واکسن کرونا در دنیا در حال انجام است که ۲ مورد آن به مراحل پایانی نزدیک شده ولی هنوز بر روی واکسنی که وجود ندارد، نمی‌توان حساب کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به دریافت هزینه از بیماران مبتلا به کرونا هم اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس آخرین ابلاغ که از اردیبهشت اجرایی شد، فرانشیز بیمه از بیمار دریافت می‌شود و هر بیماری که بیمه نداشته باشد بیمه و اگر هزینه بیماری را نداشته باشد، توسط مددکاری حمایت می‌شود.

رضاعی هزینه هر بیمار مبتلا به کرونا برای بهداشت و درمان را ۱۲ میلیون تومان اعلام کرد که یک چهارم این مبلغ هم توسط بیمه بر نمی‌گردد، با توصیه شهروندان و پرهیز از تهیه دارو از بازار سیاه تاکید کرد: هیچ دارو و یا واکسنی برای درمان کرونا وجود ندارد و مردم فریب سودجویان را نخورند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: یکی از افراد متمول در سنندج ۳۰ میلیون تومان برای دریافت واکسن کرونا پرداخت کرده در حالیکه نه این واکسن و نه هیچ دارویی معجزه آسایی برای کرونا در تمام دنیا وجود ندارد.

رضاعی به تاثیرگذاری ۲ دارو در روند بهبود بیماران اشاره کرد و اظهار داشت: این ۲ دارو هم اکنون در بیمارستان‌های استان به صورت رایگان برای بیماران تجویز و در اختیار ایشان قرار می‌گیرد.

وی از سفارش ۲ دستگاه اکسیژن ساز با اعتبار پنج میلیارد تومان برای استان خبر داد و افزود: این دستگاه‌ها برای فصل پاییز که نگران شیوع گسترده بیماری هستیم سفارش داده شده تا به صورت سیار به شهرستان‌هایی که موج شدید بیماری در آن رخ دهد، منتقل شود.

رضاعی به نیاز همزمان بیماران مبتلا به کرونا به اکسیژن ۱۰ لیتر در ثانیه اشاره کرد و یادآور شد: کپسول اکسیژن میزان مرگ و میر را بالا می برد و برای همین دستگاه اکسیژن ساز از نیازهای ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از برگشت بیمارستان‌های کوثر و بعثت به روال عادی درمان خبر داد و اضافه کرد: بخش های کرونای این مراکز درمانی امروز گندزدایی شد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره استخدام‌های غیرمجاز در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال‌های گذشته گفت: بعد از پیگیری فراوان این افراد اخراج شدند و با ورود سازمان بازرسی اینک در پست خدمات مشغول به خدمت هستند.

وی تاکید کرد: برای استخدام هیچ شخصی از هیچ کسی سفارشی نمی‌پذیرم و با احترام آن را رد می‌کنم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به کمبود پزشک عموم و متخصص در استان اشاره و یکی از عوامل اشتیاق نداشتن پزشکان برای حضور در استان را پرداخت دیرهنگام کارانه اعلام کرد.

وی یادآور شد: هم اکنون هشت ماه در پرداخت کارانه عقب هستیم و از استان‌های آخر کشور در این زمینه هستیم.

اضافه شدن ۵۰ تخت آی‌سی‌یو

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این نشست، با اشاره به اضافه شدن ۵۰ تخت به ظرفیت بخش آی‌سی‌یو در استان اظهار داشت: ۵۰ دستگاه کمک تنفسی هم به تجهیزات بیمارستان‌ها از محل کمک‌های خیرین و اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی افزوده شده است.

دکتر صدیق جدیدالاسلامی افزود: تا یک ماه آینده سی‌تی اسکن بیمارستان توحید ارتقا می‌یابد و یک دستگاه به بیمارستان بیجار و یک دستگاه هم به مریوان اضافه می‌شود.

وی افزود: دستگاه سی‌تی اسکن بیمارستان شفای سقز هم تا ۲ ماه آینده مستقر می‌شود.

تقدیر از ایثار و خدمت رسانی ایثارگرانه کادر درمان، اتخاذ تمهیداتی برای سهولت انجام آزمایش کرونا در شهرستان‌ها، کمبود امکانات و تجهیزات درمانی در شهرستان‌های مرزی، تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم، تامین کیت آزمایشگاهی و اطلاع رسانی گسترده به مردم درباره مراجعه زودتر به مراکز درمانی، کمبود پزشک عمومی و متخصص، شفاف سازی استخدام‌های غیرقانونی در دانشگاه علوم پزشکی، کمبود خانه‌های بهداشت، ضعف خدمات دندانپزشکی، تجمع زیاد رانندگان در مرز بین المللی باشماق و ثبات در مدیریت شبکه های بهداشت و درمان از خواسته‌های اعضای شورای اسلامی استان در این نشست بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین