کد خبر: ۶۶۱۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴

جزییات استخدام ۲۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش جزییات استخدام ۲۵ هزار معلم جدید را در آموزش و پرورش تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

یارمحمد حسین بُر با اشاره به ابلاغ قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس در ۱۳شهریور ۹۷ اظهار داشت: براساس آن قانون مکلف هستیم تا پایان برنامه ششم همه مشمولان را جذب کنیم.

حسین بار گفت: ۵۸ هزار و ۱۰۰ نیروی حق‌التدریس تا پایان سال ۱۴۰۰ جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

جزییات استخدام ۲۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش

وی افزود: چهار گروه داشتیم که از بین آنها آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی بر اساس متن قانون و آیین نامه اجرایی ملزم به شرکت در یک آزمون داخلی هستند، از این رو این آزمون هفته گذشته برگزار شد.

حسین بُر تصریح کرد: بعد از اعلام نتیجه بر اساس ۲۵هزار و ۴۹۷ مجوزی که سازمان اداری استخدامی صادر کرده و همچنین امتیازات کسب شده، این افراد جذب می‌شوند.

وی در ادامه افزود: «پذیرفته شدگان طبق آیین نامه اجرایی باید یک دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان را طی کنند. بنابراین قبلا فرم امتیازبندی را تنظیم و به استان‌ها ارسال کردیم تا امتیازات نیروهای حق التدریس، آموزشیاران نهضت سواد آموزی و مربیان پیش دبستانی براساس قانون دانشگاه فرهنگیان محاسبه و لحاظ شود.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: سابقه همکاری با آموزش و پرورش، مدرک تحصیلی، ارتباط رشته تحصیلی با رشته تدریس و ... از جمله مواردی است که در امتیاز بندی لحاظ می‌شود.

وی در خصوص تعداد معلمان حق‌التدریس که اکنون در آموزش و پرورش مشغول تدریس هستند، اظهار داشت: ۵۸هزار و ۱۰۰ نفر از همکارانمان جزو این گروه‌ها هستند، بر اساس قانون تفسیری که اخیرا مصوب شد ۳۰ هزار نفر دیگر به این دامنه اضافه خواهد شد. بنابراین تا ۲ سال دیگر علاوه بر جذب این ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر، با مجوزهایی که دریافت خواهیم کرد این تعداد را هم جذب می‌کنیم. تا پایان سال ۱۴۰۰ مکلف به جذب این گروه هستیم.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، حسین بُر خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳ هزار نیروی حق التدریس آزاد از آموزشیاران نهضت سوادآموزی هستند که در آزمون اخیر هم شرکت کردند.

وی تصریح کرد: ۲۴هزار نفر از آموزشیاران در آزمون اخیر شرکت کردند. لذا هر میزان از آنها که حدنصاب را کسب کنند، وارد دوره‌های آموزشی می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین