کد خبر: ۶۶۱۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۲
در کنیا ازدواج زیر ۱۸ سال غیرقانونی است

دختر ۱۲ساله ظرف یک ماه با دو مرد ازدواج کرد/ازدواج در ازای ۴ گاو!

"وقتی پدر این دختر او را وادار به ازدواج با مرد مسن‌تر کرد و او فرار کرد بعد چاره‌ای دیگر به جز ازدواج با مرد جوانتر نداشت."
آفتاب‌‌نیوز :

در کنیا دختری ۱۲ ساله پس از آن که ظرف یک ماه به ازدواج دو مرد درآمد، توسط مقامات نجات یافته است.

پدر این دختر در بخش ناروک در غرب نایروبی، پایتخت، او را ابتدا وادار به ازدواج با مردی ۵۱ ساله کرد.

دختر ۱۲ساله ظرف یک ماه با دو مرد ازدواج کرد/ازدواج در ازای ۴ گاو!

او فرار کرد و قبل از نجات توسط یک فعال حقوق کودکان و مقامات دولتی، خود به ازدواج یک مرد ۳۵ ساله در آمد.

در کنیا ازدواج با کسی که زیر ۱۸ سال دارد جرم است.

یک فعال حقوق کودکان گفت که او در جریان نجات یک دختر دیگر از ماجرای این دختر ۱۲ ساله هم آگاه شده بود.

جوشوا کاپوتا از انجمن صلح ناروک به بی‌بی‌سی گفت: "وقتی پدر این دختر او را وادار به ازدواج با مرد مسن‌تر کرد و او فرار کرد بعد چاره‌ای دیگر به جز ازدواج با مرد جوانتر نداشت. فقر و تعطیلی مدارس به دلیل همه‌گیر شدن کرونا در افزایش موارد ازدواج کودکان نقش داشته است. برخی خانواده‌ها گرسنه هستند و چشم‌انداز دریافت دو یا سه گاو به عنوان مهریه دختر کاملاً وسوسه‌کننده است."

ازدواج دختران زیر سن قانونی از جمله نگرانی‌های جامعه ماسایی است که در بخش ناروک ساکن هستند. دختران ماسایی از نظر مردان مسئول خانوار به عنوان نوعی ثروت تلقی می‌شوند و با مردی ازدواج می‌کنند که در ازای گرفتن گاو توسط پدر انتخاب شده است.

دولت با این سنت مقابله کرده است اما به دلیل اجرای ضعیف قوانین موجود، هنوز هم این سنت در بعضی جاها پابرجاست.

به نوشته روزنامه استاندارد کنیا، اولین داماد چهار گاو به عنوان مهریه به پدر این دختر پیشنهاد کرد. دختر که نمی‌خواست با این مرد ازدواج کند اعتراض کرد اما مورد ضرب و شتم پسر عموی خود قرار گرفت.

به نوشته این روزنامه این دختر گفته: "من فرار کردم و از آنجا که از ترس تنبیه نتوانستم به خانه پدرم برگردم، با مردی ۳۵ ساله ازدواج کردم که خود او هم متاهل بود."

آقای کاپوتا گفت که پدر این دختر او را پیدا کرده و به مرد ۵۱ ساله بازگردانده بود. وقتی آقای کاپوتا با مقامات دولتی وارد خانه شدند، این مرد ۵۱ ساله ناپدید شده بود.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که پلیس در جستجوی پدر و دو مردی است که با این دختر ازدواج کرده‌اند. آنها همگی مخفی شده‌اند.

در صورت محکوم شدن، آنها ممکن است تا ۵ سال به زندان فرستاده شوند یا یک میلیون شلینگ کنیایی معادل ده هزار دلار جریمه شوند.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین