کد خبر: ۶۶۱۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
آخرین وضعیت کرونا در مازندران

۱۳ شهر مازندران در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۳۰۵ نفر بستری هستند

وضعیت صعودی کرونا در مازندران همچنان ادامه دارد و با ابتلا و بستری بودن ۱۳۰۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل، این استان همچنان در وضعیت قرمز و خطرناک قرار گرفته است به طوری که به گفته موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ممکن است در بیمارستان‌های این استان/ف دیگر تخت خالی برای پذیرش بیماران کرونایی وجود نداشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس موسوی رئیس این دانشگاه اظهار کرد که، در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۹۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت ۱۴۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

۱۳ شهر مازندران در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۳۰۵ نفر بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: هم اکنون ۱۰۸۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

موسوی اظهار کرد: میزان بستری بیماران در شهرهای مختلف استان همچنان در حال افزایش است و با این روند ممکن است تا چند هفته آینده ظرفیت خالی برای پذیرش بیماران در بیمارستان ها وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند به سرعت آمار ابتلای افراد را افزایش دهد و اگر تغییر رفتار لازم در جامعه برای پیشگیری صورت نگیرد نمی توانیم با این ویروس مقابله کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: باید در سطح مازندران ایده های جدیدی در راستای مقابله با بیماری کرونا مانند تعطیلی آخر هفته تمامی اماکن تفریحی و تفرجگاهی ساحلی و جنگلی و یا هر ایده ای که اقدام آن مغایرت قانونی نداشته باشد و در کاهش بیماری موثر باشد را اجرایی کنیم.

تورج اسدی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با حضور در شهرستان آمل از نحوه خدمت رسانی به بیماران کرونا در بیمارستان های این شهرستان بازدید کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین در جلسه ای با فرماندار ویژه شهرستان آمل گزارشی از وضعیت پذیرش و خدمت رسانی به بیماران کرونایی در مراکز درمانی شهرستان آمل ارائه داد و خواستار کمک و همراهی سایر ارگان های شهری در جهت جلوگیری از گسترش بیماری در سطح منطقه شد.

شمار بیماران بستری کل در بابل به ۲۲۱ نفر رسید

بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۲۲۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ بیمار جدید بستری و ۳۰ بیمار هم ترخیص شدند، ۴۳ بیمار نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران ۱۳ شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، شهرهای آمل، بابل، تنکابن، چالوس، رامسر، ساری، نکا، بهشهر، سوادکوه، محمودآباد، قائم‌شهر، نور و نوشهر در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین