کد خبر: ۶۶۱۵۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

وضع احتمالی ممنوعیت سفر از سوی آمریکا برای تمامی اعضای حزب کمونیست چین

دولت آمریکا در حال بررسی ممنوعیت سفر به این کشور برای تمامی اعضای حزب حاکم کمونیست چین و خانواده‌هایشان است؛ اقدامی که می‌تواند بر بدتر شدن روابط بین دو کشور بیفزاید.
آفتاب‌‌نیوز :

مقام‌های ارشد آمریکایی مطلع درباره این مساله انتشار پیش نویس دستور احتمالی از سوی رئیس جمهوری را آغاز کرده‌اند اما بحث و گفتگو درباره آن هنوز در مراحل نخست است و این مساله هنوز به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ارائه نشده است.

در صورتیکه چنین ممنوعیتی از سوی دولت آمریکا درباره صدور ویزا برای چینی‌ها اعمال شود، می‌تواند به بالاترین سطوح حزب کمونیست این کشور آسیب بزند و البته اقدامات تلافی جویانه از سوی پکن نیز در انتظار آمریکا خواهد بود که شامل ممنوعیت ورود اتباع آمریکایی به چین می‌شود که نه تنها شامل دیپلمات‌ها بلک شامل تجار نیز می‌شود که به صورت بالقوه بر منافع آمریکا در چین اثر می‌گذارد.

وضع احتمالی ممنوعیت سفر از سوی آمریکا برای تمامی اعضای حزب کمونیست چین

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا این ممنوعیت صدور ویزا را تایید نکرد و تنها گفت: ما با خط مشی و راهنمایی‌های ترامپ درباره چگونگی انجام اقدامی مناسب علیه حزب حاکم چین در حال بررسی هستیم.

سخنگوی کاخ سفید نیز گفت: ما تمامی گزینه‌ها را درباره چین روی میز داریم.

روابط بین دو کشور به پایین‌ترین سطح خود در طول چند دهه گذشته رسیده و این درحالیست که آمریکا و چین بر سر رسیدگی پکن به مساله کروناویروس، وضع قانون جدید امنیت ملی در هنگ کنگ، مناقشات بر سر دریای چین جنوبی، تجارت و اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ با یکدیگر تنش دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
0
0
دمشون گرم. چین باید کنترل بشه چون داره به یه آفت بزرگ جهانی تبدیل میشه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین