کد خبر: ۶۶۱۶۷۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
دستور رئیس جمهوری به وزیر راه و شهرسازی:

دستور روحانی به وزیر راه: وام ودیعه مسکن به مستأجران در ماه آینده اختصاص یابد

رئیس جمهور روز جمعه پس از دریافت گزارش عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی از روند بازار ارز و نحوه برگشت ارز صادرکنندگان، تاکید کرد که اجرای دقیق و جدی دستورالعمل جدید نحوه برگشت ارزهای صادرکنندگان ضروری است.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این گفت‌وگو اظهار داشت: ارز ناشی از صادرات غیرنفتی، باید درخدمت تولید کشور قرار گیرد.

رئیس جمهور همچنین با توجه به مشکل برخی مستأجران برای تأمین ودیعه اجاره مسکن، بر پیگیری و اجرای هرچه سریعتر طرح مشترک بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی در اعطای وام ودیعه مسکن به مستاجرین تاکید کرد.

تاکید رئیس جمهور بر اجرای سریع طرح اعطای وام ودیعه مسکن به مستاجرین

همتی نیز در این گفت‌وگو اطمینان داد که بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای تأمین کالاهای اساسی و دارو به عمل می آورد و همزمان انتظار دارد صادرکنندگان با تسریع در برگرداندن ارز ناشی از صادرات، بانک مرکزی را در تأمین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز، همراهی کنند.

وام ودیعه مسکن به مستأجران در ماه آینده اختصاص یابد

همچنین روحانی روز جمعه در گفت وگو با "محمد اسلامی" وزیر راه و شهرسازی ضمن دریافت گزارش آخرین وضع مسکن و برنامه های اجرایی انجام شده، بر اختصاص وام ودیعه مسکن به مستاجران در ماه آینده تأکید کرد.

رئیس جمهوری از وزارت راه و شهرسازی خواست با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک و بانک مرکزی، برای تسریع در روند ترخیص مواد اولیه کارخانه ها و اقلام ضروری مردم که در برخی گمرکات مانده، اقدام و هماهنگی کند.

رئیس جمهوری همچنین دستور داد که طرح تسهیلات ودیعه اجاره مسکن که پیش از این قرار شده بود با هماهنگی بانک مرکزی آماده شود، برای بررسی، به جلسه روز یکشنبه ستاد هماهنگی اقتصادی ارائه شود.

روحانی در ادامه، سرعت بخشی بانک ها برای اختصاص وام ودیعه مسکن به مستاجران نیازمند، مساعدت را ضروری دانست.

در جریان این گفت وگو مقرر شد این طرح با اولویت تهران و هفت کلانشهر در مردادماه برای مستاجرانی که در این دسته بندی واقع شده و قراردادشان رسمی و متراژ واحد مسکونی آنان طبق الگوی مسکن است، آغاز شود.

روحانی همچنین پس از گزارش اسلامی در خصوص بازدید از خط آهن چابهار- زاهدان، بر لزوم تسریع در توسعه پروژه‌های ریلی کشور و اتمام آنها تأکید کرد.

رئیس جمهوری با اشاره به گزارش وزیر راه و شهرسازی در خصوص بندر چابهار و اقدامات انجام شده در این بندر، گفت: در برنامه توسعه بنادر در کشور و به خصوص چابهار، توافقات با کشورها در این عرصه، پیگیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
2
3
درود بر رییس جمهور محبوب که از جان و مال ملت غیور در اقصی نقاط دنیا حفاظت کرد و تشریفات قراردادهای پرسود برای ملت ما را آماده کرد. ای کاش محدودیت دو دوره وجود نداشت تا کشور ما از وجود این مرد بزرگ و شجاع بیشتر بهره مند میشد.انشالله در انتخابات ومناسبتهای اتی مانندانتخابات حماسی قبل قدردانی از خدمات بی وقفه شما و سایر عزیزان را به منصه ی ظهور میگذاریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
حالت خوبه؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
متن ایشان کنایی بود و مفهوم آن عکس بود باصطلاح برره ای فعل معکوس از خودش بدر کرده بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
1
نوشدارو پس از مرگ
سراغ خانه های خالی برید و جریمه های سنگین
بزارید خواهید دید چه خواهد شد
متناسب با وام باز ودیعه و اجاره میره بالا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
1
خانه نخرید همه را خانه دار میکنیم....
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
4
آرزوی خانه دار شدن مردم را تبدیل به آرزوی مستاجر شدن کردی.با افزایش بیش از هشت برابری قیمت دلار اقتصاد خانوار های ایرانی را نابود کردی .تو نه تنها نتوانستی فقر را نابود کنی بلکه تعداد فقرای کشور را به بیش از هشتاد درصد جامعه رساندی.قدری با خودت فکر کن ببین با مردم ایران در این دوسال گذشته چه کردی.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
1
جناب روحانی با دستور کار درست نمی شود. در خصوص مسکن خوب وضعیت مشخص است و نیاز به توضیح ندارد. اما در خصوص خودرو شرکت مدیران خودرو طرح فروش برای تیر ماه گذاشته بود که در آن قیمت خودرو ایکس 55 برابر با 433 میلیون تومان بود امروز مجدد قیمت گذاشته همان خودرو را 590 میلیون تومان . جناب روحانی تیم شما و شورای رقابت و سازمان حمایت و خیلی های دیگر که هزاران نیروی انسانی را در خود جای داده متاسفانه حتی برای یک روز هم نمی توانند قیمت ها را ثابت نگه دارند. همین لیست جدید مدیران خودرو در بازار خودرو قطعا ایجاد التهاب خواهد کرد و قیمت ها را افزایش خواهد داد همچنین تاثیر آن بر افزایش کالاهای دیگر هم اتفاق خواهد افتاد.
asad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
0
یه دروغ دیگه که مسئولین بتونن خونه های خودشون رو گرونتر از قبل با سود بیشتر و راحتتر از قبل اجاره بدن جالبه که پول رو میدن به صاحبخانه نه مستاجر بدبخت فلک زده یعنی پول رو میریزن تو حساب صاحبخانه های مال مفت خور نمیدونم چرا صاحبان خونه ها نمیرن مثل بقیه دنبال یه شغل آبرومند و زحمت بکشن مثل مستاجرهای بیچاره ۴ تا خونه خریده مال خودشه به کسی مربوط نیست نه سواد دانشگاهی نه تجربه و تخصصی هر چقدر دلش بخواد اجاره میده یا هتل آپارتمان درست میکنه یا خالی میزاره بشه ۸ برابر بفروشه و با ۱۰ برابر اجاره میده هر کی هر کیه دولت هم بی عرضه هی میگه ما خودمون انتخاب کددیم که تو خیابون و یا رو پشت بام زندگی کنیم ببخشید ما انتخاب نکردیم همه کارا رو شما میکنید تاوانش رو مردم بدبخت دارن میدن اگه راست میگید بیایید با همین ۷۰ میلیون خونه درست کنید ۲ خوابه ۱۲۰ متری بگید هر که جوانه و خونه به نام خودش و یا زنش و یا بچه اش نداره بیاد ۷۰ بده خودش خونه دار بشه به جای اینکه ماهی بدین ماهی گرفتن رو یاد مردم بینواه بدین اینکه شد تورم و گرونی و تایید ظلم های تو جامعه طرف خونه رو با وام ۱۰ ساله بهش دادن ۴۰ میلیون گذاشته ۱۵۰ میلیون رهن چه خبره تمام قولنانه های اجاره و خرید از ۱۰ سال پیش ثبت شده باید با توجه به افزایش حقوق کارگران اجاره سال جدید مشخص بشه امسال ۱۵ درصد افزایش حقوق بوده دولت قولنامه اجاره سال همین خونه رو داره نباید به صاحبخانه اجازه بده بیشتر از ۱۵ درصد اجاره رو بالا ببره و هر کی خونه خریده ثبت شده قیمت خرید مشخصه نهایتا بتونه با ۱۵ درصد سود بفروشه نه بیشتر طرف پارسال خونه رو خریده ۲۰۰ میلیون امسال برای فروش گذاشته ۹۰۰ میلیون کجای دنیا اینجوریه تو ۸ سال گذشته دولت یه خونه درست نکرده برا مردم یعنی اگر مسکن متولی نداشت بهتر بود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین