کد خبر: ۶۶۱۶۷۴
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸

تداوم سرمایه گذاری های خارجی در هند با وجود شیوع کرونا

نشان می دهد که هند به عنوان یک گزینه مطلوب به مقصدی برای سرمایه گذاری های خارجی بدل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

حتی در دوران یک همه گیری در دورانی که فعالیت های اقتصادی و فرصت ها در سرتاسر جهان و پس از شیوع بیماری کووید-19 با روندی کاهشی مواجه شده اند، شرکت های چند ملیتی هند را به عنوان مقصدی برای شراکت و سرمایه گذاری ترجیح داده اند. دولت هند هم به نوبه خود اجازه نداده است که چالش های برآمده از این همه گیری و نیاز به اختصاص دادن بخش بزرگی از منابع مالی و انسانی هند برای غلبه بر آن باعث کندی ورود چنین سرمایه هایی شود.

شرکت های علاقمند به سرمایه گذاری در هند شامل بزرگان فن آوری، فناوری اطلاعات، شرکت های الکترونیک و ارتباطات، شرکت های تحلیل داده، سازندگان خودرو و فروشگاه های خرده فروشی بزرگ هستند. اعتماد نشان داده شده توسط این شرکت های بزرگ جهانی را می توان به قدرت بازار عظیم هند، نوآوری های این کشور در عرصه دیجیتال و سهولت در انجام کسب وکار در هند نسبت داد. همچنین شرکت ها به طور فزاینده ای به دنبال کامل کردن تلاش های دولت هند در استفاده از فناوری برای ایجاد تغییر در زندگی مردم و ترویج نوآوری و کارآفرینی هستند.


تداوم سرمایه گذاری های خارجی در هند با وجود شیوع کرونا

سرمایه گذاری های انجام شده توسط پیشتازان عمده جهانی در زمینه فناوری و دیگران در بازه زمانی بین ماه های آوریل و ژوئیه 2020 (فروردین-تیر 1399) در یک نگاه به شرح زیر می باشد:
1- شرکت – گوگل
میزان سرمایه گذاری – 10 میلیارد دلار به منظور سرعت بخشیدن به اقتصاد دیجیتال هند.

2- شرکت – والمارت
میزان سرمایه گذاری – 2.1 میلیارد دلار

3- شرکت – فاکس‌کان (تامین کننده شرکت اپل)
میزان سرمایه گذاری - 1 میلیارد دلار

4- شرکت – فیس بوک
میزان سرمایه گذاری - بزرگ ترین شرکت رسانه اجتماعی جهان 7.5 میلیارد دلار در شرکت ریلاینس جیو پلتفورمز هند سرمایه گذاری کرده است. این بزرگ ترین سرمایه گذاری فیس بوک در یک شرکت دیگر است.

5- شرکت - کوالکام ونچرز
میزان سرمایه گذاری – 97 میلیون دلار


6- شرکت – تامسون
میزان سرمایه گذاری – 8.142 میلیون دلار


7- شرکت – وی ورک گلوبال
میزان سرمایه گذاری – 100 میلیون دلار

8- شرکت – هیتاچی
میزان سرمایه گذاری – 9.15 میلیون دلار

9- شرکت – کیا موتورز
میزان سرمایه گذاری – 54 میلیون دلار

10- شرکت – پی آی اف عربستان سعودی
میزان سرمایه گذاری – 6.1 میلیون دلار

11- شرکت – هیوندای موبیس
سرمایه گذاری – هیوندای موبیس مرکز فناوری خود را در هند به منظور تقویت تولید نرم افزار برای خودروهای آینده گسترش داده است. هدف از این اقدام تقویت فعالیت های تحقیق و توسعه در هند خصوصا در زمینه تولید نرم افزار برای اتوموبیل های خودران می باشد.

12- شرکت – اس جی اس
سرمایه گذاری – اس جی اس شریک مورد اعتماد آمازون در ارائه خدمات بسته بندی با کیفیت و یکی ازشرکت های پیشتاز جهان در زمینه بازرسی، راستی آزمایی، آزمایش و صدور تاییدیه می باشد. اولین لابراتوار اعتبارسنجی این شرکت در هند به همراه آزمایشگاه هایی در دیگر نقاط جهان شامل سستاس در بورود فرانسه و اپلتون در ایالات متحده آمریکا آغاز به کار می کند.

13- شرکت – آکستریا
سرمایه گذاری - آکستریا به عنوان یکی از پیشتازان جهانی در زمینه نرم افزار ابری و تحلیل داده برای کسب و کار تجاری علوم، حضور خود را در هند بیش از پیش گسترش داده و اولین مرکز تحویل خود را در جنوب هند افتتاح می نماید. این شرکت بزرگ تحلیل داده و غول نرم افزار ابری با ایجاد فرصت های شغلی جدید به دنبال پاسخگویی به نیاز فزاینده بازار هند می باشد.

14- شرکت – اف 5
سرمایه گذاری - فعالیت شرکت اف 5 در زمین ارائه راهکار برای پایگاه های مبتنی بر اپلیکیشن است و اولین مرکز خود را در هند افتتاح می نماید. بعد از شروع به کار موفق در سیدنی استرالیا و هنگ کنک، این شرکت اولین مرکز خود را در هند افتتاح می کند.

15- شرکت – سوزوکی
سرمایه گذاری – سوزوکی که یک شرکت الکترونیکی پیشرو در ژاپن می باشد کارخانه ای کاملا جدید را در شهرک نمونه اقتصادی ریلاینس در شهر جاجار در ایالت هاریانای هند افتتاح می نماید.

16- شرکت – سامسونگ
سرمایه گذاری – این غول کره ای تولید طیف 18 گانه ساعت های هوشمند خود را در هند آغاز کرده است. این شرکت که بزرگترین تاسیسات تولید گوشی هوشمند اش در شهر نویدا واقع شده، همچنین از یک ساعت هوشمند با قابلیت 4G رونمایی کرده که قرار است در داخل تولید شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین