کد خبر: ۶۶۱۷۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

کنکوری با طعم کرونا

برگزاری کنکور سراسری در شرایط کرونایی یکی از چالش‌های سازمان سنجش است، باتوجه به حجم بالای افراد شرکت‌کننده در این تورنمنت حساس به نظر می‌رسد باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان برگزاری کنکور با حساسیت بیش‌تری انجام شود.
کنکوری با طعم کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

شیوع کرونا ویروس تمامی حوزه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را تحت تأثیر تبعات خود قرار داده است، برگزاری آزمون‌های مجازی در طول این دوران رونق گرفت و بسیاری از مراکز آموزشی بالاجبار آزمون‌های خود را به صورت مجازی برگزار کردند، اما کنکورهای کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری یکی آزمون‌های حساس در طول تاریخ است که امکان برگزاری آن‌ها به علت حساسیت سنجش به صورت مجازی وجود ندارد.

به علت حجم بالای افراد شرکت کننده در این آزمون‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش‌تر از سایر مکان‌ها و موضوعات وجود دارد، نتیجه کنکور سرنوشت میلیون‌ها نفر را تعیین می‌کند، بنابراین شرایط برگزاری کنکور اهمیت بالایی دارد، دانشگاه شهرکرد و اداره‌کل آموزش و پروش از متولیان برگزاری کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری هستند، ایسنا نحوه برگزاری این آزمون را از متولیان جویا شده است.

افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی کنکور

سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای برگزاری کنکور سراسری پروتکل‌هایی از سوی وزارت بهداشت تدوین شده است و ما تمامی این پروتکل‌ها را در زمان برگزاری کنکور رعایت می‌کنیم.

وی افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی را یکی از روش‌های رعایت حفظ فاصله اجتماعی عنوان کرد و گفت: هرساله کنکور سراسری در شهرستان شهرکرد در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شد اما امسال دانشگاه علوم پزشکی و آزاد نیز جزو حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری هستند.

کریمی با بیان اینکه کنکور دکتری نیز به‌علت شیوع کرونا لغو شد، افزود: ما در برگزاری آزمون‌ها تابع سازمان سنجش هستیم و زمان دقیق برگزاری اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: برای افراد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا حوزه‌های مجزا در نظر گرفته شده است.

دواطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری ۱۰ هزار نفر هستند

مهدی صادقیان رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش با بیان اینکه متولی برگزاری کنکور سراسری در چهار شهرستان لردگان، اردل، کوهرنگ و بروجن بر عهده این اداره‌کل است، اظهار کرد: برگزاری امتحانات نهایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی شهرستان‌ها انجام شد بنابراین ما آمادگی برگزاری کنکور در این شرایط را داریم.

وی افزود: سالن‌های ورزشی که برای امتحانات نهایی در نظر گرفته شد، برای برگزاری کنکور سراسری نیز مناسب است، امسال در هیچ‌کدام از مدارس کنکور برگزار نمی‌شود و برای افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی کنکور نیز با تائید سازمان سنجش محدودیتی وجود ندارد.

صادقیان با بیان اینکه داوطلبان قبل از حضور در جلسه آزمون کنکور سراسری باید فرم خوداظهاری سلامت را کامل کنند، گفت: استفاده از ماسک الزامی است و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی نیز در حوزه‌های امتحانی و تصحیح اوراق رعایت می‌شود.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد تقریبی داوطلبان کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز است، خاطرنشان کرد: چالش‌ها و مشکلات در برگزاری آزمون‌های حضوری در بحث برگزاری امتحانات نهایی احصا شد و درصدد برطرف کردن آن برای کنکور هستیم.

وی با تأکید بر اینکه شرایط برای برگزاری کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری مهیا است، گفت: آموزش مراقبان و عوامل برگزاری کنکور در این چند شهرستان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
0
با سلام .‌با توجه به اینکه بچه هامون هفته پیش در امتحانات نهایی در اوج کرونا شرکت کردن پس هیچ جای نگرانی برای کنکور سراسری نیس .‌کنکور باید در زمان خودش برگزار شه وگرنه دانش آموزان دچار سرخوردگی میشن و کم میارن لطفا خودتون و بذارین جای بچه هامون که یه سال دارن شبانه روز تلاش میکنن. خسته شدن دیگه .لطفا تعویق نباشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین