کد خبر: ۶۶۱۷۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

حقوق بازنشسته‌ها در یک قدمی شاغلان

در صورت افزایش دریافتی بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز، فاصله قابل توجه پرداخت ها بین این دو گروه به حداقل رسیده و از سویی دریافتی بازنشسته ها تا حدی نسبت به گذشته ترمیم خواهد شد؛ موضوعی که دولت وعده اجرایی شدن آن را از اول مهر ماه داده است.
آفتاب‌‌نیوز :

بعد از جلساتی که بین سازمان برنامه و بودجه با نمایندگان بازنشسته ها برگزار و رایزنی هایی در راستای بهبود وضعیت حقوقی آنها صورت گرفت، اقداماتی نیز از سوی سازمان با توجه به امکانات قانونی که وجود داشت در دستورکار قرار گرفت.


این در حالی است که از سال های گذشته پرداختی به بازنشسته ها نه تنها در قیاس با شاغلان بلکه نسبت به گروه های بازنشسته نیز چندان قابل قبول نبود و رضایتی نداشتند ، اما به هر ترتیب قانون برنامه ششم توسعه دولت را ملکف به ترمیم وضعیت آنها کرد.

در ماده (۳۰) قانون برنامه ششم توسعه موضوع ایجاد شرایط مناسب و عدالت در پرداخت‌ها به بازنشستگان مورد تاکید قرار دارد؛ به طوری که دولت مکلف است بررسی لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلان، بازنشسته‌ها و مستمری‌بگیران کشوری و لشگری سنوات مختلف را انجام دهد.

بر این اساس در سال های اخیر اقداماتی در این راستا صورت گرفت و هر ساله منابعی جهت همشان سازی حقوق بازنشسته ها در بودجه تعریف شد که در سال نسبت به گذشته جدی تر بوده است و منابع مدتظر نیز از۵۰۰۰ میلیارد سال قبل به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

اما اخیر دولت وعده دیگری داد مبنی همسان‌سازی ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان با شاغلان همتراز که از ابتدای مهرماه اجرایی شود، موضوعی که اجرای آن می تواند اوضاع دریافتی بازنشسته ها تا حد مناسبی بهبود دهد که البته نوبخت-رئیس سازمان برنامه و بودجه - در تازه ترین اظهاراتش(شب گذشته در برنامه تلویزیونی) بر نهایی بودن و از اجرایی شدن این وعده از مهر ماه تاکید کرده است.


از گفته های نوبخت این گونه بر می آید که همه بازنشستگان کشوری و لشکری از اول مهر ماه معادل ۹۰ درصد حقوق شاغلین فعلی را دریافت خواهند کرد که در همین رابطه طبق کارشناسی های انجام شده، جدولی تهیه شد که بر اساس آن دریافتی طبقه به طبقه و گروه به گروه اعضای بازنشسته حداکثر ۹۰ درصد شاغلان خواهد بود.


وی البته این تضمین را داده که با این تغییرات که از مهرماه اعمال می شود رضایت بازنشسته ها را به همراه خواهد داشت.

اما نوبخت در مورد بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز خبرهای خوبی داشته و گفته که با پرداخت ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی، تامین سرمایه همسان سازی بیمه شدگان تامین اجتماعی هم انجام خواهد شد.


پیش از این اقدامات دیگری در راستای ترمیم حقوق بازنشستگان صورت گرفته بود؛ به طوری که امکان استفاده از فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در راستای افزایش تا ۵۰ درصدی امتیاز حقوق برای بازنشستگان نیز فراهم شد .

همچنین پرداختی به بازنشستگان برای امسال کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ در ماه نیست یعنی پرداختی که برای شاغلان در همین حد تعریف شده است.

در عین حال که سازمان برنامه و بودجه وعده داد تا قبل از آنکه مهر آغاز شود همه پاداش بازنشستگی در همه رده‌ها پرداخت شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
3
حرف زیاد شنیدیم
منتظریم در عمل ببینیم
دانیال
|
Netherlands
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
1
0
برین کنار اون یک قدم رو هم من بردارم تا برسیم به حقوق شاغلین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین