کد خبر: ۶۶۱۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸

هشدار پلیس فتا درباره شیوه جدید کلاهبرداران

رئیس پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری تلفنی و با شیوه جدید تحت عنوان پلیس، هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ «علی جمالی» اظهار کرد: در این روش کلاهبرداران با شهروندان تماس گرفته و عنوان می کنند که از طرف پلیس با آن ها تماس گرفته‌اند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران پس از برقراری ارتباط با طرح این موضوع که گوشی همراه آن ها هک شده، از آن ها می خواهند کدی که برای آن ها ارسال شده است را اعلام و بلافاصله گوشی خود را خاموش کنند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام ادامه داد: این کد در واقع همان کد فعال سازی حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی (تلگرام) است که کلاهبرداران پس از دریافت آن مدیریت آن را به دست می گیرند.

جمالی تصریح کرد: پس از فعال سازی حساب های کاربری در شبکه اجتماعی مذکور با نام حساب کاربری آن ها توسط کلاهبرداران با مخاطبان و دنبال کنندگان آنها ارتباط برقرار کرده و تقاضای کمک های مالی را می کنند و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا ایلام به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه به چنین تماس هایی که از شماره های ناشناس با آن ها گرفته می شود توجه نکنند و اطلاعات درخواستی را در اختیار آن ها قرار ندهند و همچنین شهروندان در نظر داشته باشند که در صورت مواجهه با چنین درخواستی ابتدا با شخص مورد نظر تماس گرفته و پس از اطمینان از صحت موضوع اقدام به واریز وجه نمایند.

به گزارش ایسنا، به نقل از کانال اطلاع رسانی پلیس، جمالی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه مورد مشابه موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اطلاع دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین