کد خبر: ۶۶۱۸۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲

سیل بی سابقه در چین، انتقال ۱۶ میلیون نفر به مکان های امن

با ادامه بارش بی سابقه باران در بخش های وسیعی از مرکز و جنوب چین، این کشور شاهد بدترین سیل در سال های اخیر است به طوری که دستکم افزون بر ۱۶ میلیون تن مجبور به ترک خانه های خود و انتقال به مراکز امن شده اند.
سیل بی سابقه در چین، انتقال ۱۶ میلیون نفر به مکان های امن
آفتاب‌‌نیوز :

موج دوم سیل از صبح روز گذشته /جمعه/ در بخش های زیادی از مناطق جنوبی چین شکل گرفته است مقامات نیز همزمان سطح هشدار در برابر سیل را یک درجه دیگر بالا برده و از سطح سه به سطح دو افزایش داده اند.

از ماه گذشته میلادی تا کنون که فصل بارش در چین محسوب می شود دستکم ۱۴۰ نفر جان خود را از دست داده یا مفقود هستند ۳۷.۸۹ میلیون نفر آسیب دیده اند و بیش از ۱۶ میلیون نفر در ۲۷ منطقه و استان چین از جمله استان های شرقی آنهویی و جیانگشی مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

وزارت منابع آب چین اعلام کرده است سطح آب ۴۳۳ رودخانه در چین از ابتدای ژوئن به بالاترین حد خود رسیده است که ۳۳ مورد آن رکورد محسوب می شود خسارات اقتصادی سیل هم حدود ۶۰ میلیارد یوان (۸.۵۷ میلیارد دلار آمریکا) عنوان شده است.

دستور شی برای رفع مشکلات مردم

با تداوم جاری شدن سیل در بیشتر نقاط چین، «شی جین پینگ» رییس جمهوری این کشور با تشکیل جلسه ای به بررسی اقدامات مهار سیلاب و امداد و نجات جان مردم پرداخت.

"شی جین پینگ" در نشستی که به همین منظور برگزار شد گفت: از ماه ژوئن به این سو، تحت رهبری کمیته مرکزی حزب، دولت های محلی، اقدامات اضطراری و تدابیری برای کنترل و مهار سیلاب در پیش گرفتند ادارات و واحدهای مختلف با همکاری و همبستگی وظایف خود را به طور مطلوب انجام دادند ارتش آزادی بخش و نیروهای انتظامی نیز نقش مهمی ایفا کرده اند کارهای کنترل، مهار سیل و کمک رسانی به صورت منظم و قوی انجام شد و نتایج مثبت به دست آمد.

او تاکید کرد جلوگیری از سیل و امداد رسانی به امنیت جان و مال مردم، امنیت غلات، امنیت اقتصادی، امنیت اجتماعی و امنیت کشور مربوط است.

رییس جمهوری چین امسال را سالی مهم برای ساخت جامعه ای نسبتا مرفه و نبرد با فقر عنوان کرد و گفت: امسال سیزدهمین برنامه پنج ساله به پایان می رسد، انجام یک کار خوب در زمینه جلوگیری از سیل و رفع بلایا بسیار مهم است.

وی ادامه داد: دولت های محلی، ادارات و واحدهای مربوط باید با اهمیت به امنیت جانی و اموال مردم، اقدامات موثرتری انجام داده و کارهای مطلوب را در زمینه پیشگیری از سیلاب و رفع بلایا انجام دهند.

اعزام ارتش برای مهار سیل

به دنبال بارش مستمر و سنگین در جنوب چین، بسیاری از سربازان و افسران نیروهای مسلح چین برای مقابله با سیلاب و حفاظت از جان مردم عازم مناطق سیل زده از جمله

استان جیانگ شی و هوبی شده اند.

ووهان در محاصره سیل

شهر ووهان جایی که ویروس کرونا نخستین بار در آنجا شناسایی شد از مناطقی است که بشدت تحت تاثیر سیل قرار گرفته است به گفته مقامات محلی سه منطقه جیانگان، دونگشیو و هوانگپی در این شهر سطح هشدار اضطراری برای کنترل سیل را به بالاترین سطح ارتقا داده اند.

در حال حاضر، سطح آب رودخانه های «هان جیانگ» و «فوخه» در منطقه «دونگ شیهه» از سطح هشدار تجاوز کرده و پیش بینی می شود سطح آب ایستگاه "تونگ جیاهو" هم به بالاترین حد ممکن برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین