کد خبر: ۶۶۲۲۶۵
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲

۵ مصوبه برای رفع مشکلات ایثارگران

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و عنایت ویژه رییس جمهوری بر رفع دغدغه‌های ایثارگران، پنج مصوبه بسیار جامع دولت برای رفع مشکلات موجود جامعه ایثارگری در دستور کار قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

سعید اوحدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در بیرجند افزود: از جمله این مصوبات، پرداخت تمامی مطالبات جامعه ایثارگران تا پایان دولت دوازدهم است که در همین زمینه کارگروهی متشکل از نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان برنامه و بودجه و ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده تا با کار فشرده احکام مربوطه را به سرعت آماده کنند.

وی بیان کرد: با رویکردی که در این کارگروه وجود دارد، امیدواریم تا پایان مردادماه همه احکام جامعه ایثارگران آماده شود تا به همت دولت دوازدهم به زودی شاهد پرداخت کامل مطالبات این عزیزان باشیم.

۵ مصوبه برای رفع مشکلات ایثارگران

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: درخصوص ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که از سال ۹۱ بخش عمده‌ای از این قانون به دلایل مختلف محقق نشده، براساس دستور ریاست جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و اعتباری که اختصاص یافت، این ماده نیز محقق می‌شود.

وی افزود: موضوع پرداخت حقوق و مزایای پرسنل وظیفه و نیروهای داوطلب غیرشاغل دستگاه‌های موضوع ماده ۲ این قانون که به صورت مردمی از سوی مراجع ذیصلاح نظیر نیروی مقاومت بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد سازندگی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به جبهه اعزام و به دلیل حضور در جبهه یا بر اثر ترور، شهید، مفقودالاثر، جانباز از کارافتاده کلی و آزاده از کارافتاده کلی شده‌اند نیز معطل مانده بود که بنا به دستور رییس جمهوری در دستور کار قرار گرفت.

اوحدی گفت: با عنایت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، این بخش نیز تامین اعتبار شده است و بنیاد شهید و امور ایثارگران به زودی پرداخت‌ها را شروع می‌کند.

وی درباره مطالبات و پاداش بازنشستگی خانواده شهدا اظهار داشت: براساس دستور اکید رییس جمهوری این بخش از مطالبات نیز تا پایان دولت دوازدهم پرداخت می‌شود ولی پیش‌بینی می‌کنیم با رویکرد رییس سازمان برنامه و بودجه تا پایان سال محقق شود.

معاون رییس جمهوری همچنین گفت: بعضا شاهد بودیم برخی از جامعه ایثارگر در برخی جرائم غیرعمد مشمول محکومیت می‌شدند که رنج سنگینی می‌دیدند لذا هفته گذشته در زمینه پرداخت دیه جرایم غیرعمد ایثارگران نیز با ستاد دیه تفاهم‌نامه‌ای امضا شد تا زمینه آزادی این افراد فراهم شود.

وی به امضای تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: این تفاهم‌نامه در زمینه اشتغال از دیگر اتفاقات خوشایند هفته گذشته بود که در سال جهش تولید، اتفاقات خوبی در زمینه ایجاد اشتغال ایثارگران به همراه خواهد داشت.

اوحدی گفت: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای را برای تامین زمین و ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی ایثارگران در سطح کشور با وزیر راه و شهرسازی امضا کردیم که با توجه به ظرفیت استان‌ها و همت و جدیت استانداران محقق خواهد شد.

وی در ارتباط با نگرانی فرزندان ایثارگر در زمینه تغییر یا تبدیل وضعیت استخدامی هم گفت: برای این موضوع باید شرایط قانونی ایجاد شود اما این قول را به فرزندان ایثارگر می‌دهم که وضعیت قراردادی هیچ اثری بر اشتغال پایدار نخواهد داشت و همه این افراد امنیت شغلی دارند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: تلاش می‌کنیم برای اطمینان شغلی فرزندان ایثارگر از همه ظرفیت‌های قانونی برای تغییر وضعیت استخدامی آنها استفاده کنیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه ساخت مسکن و ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی که امروز با استانداری امضا شد گفت: نخستین بار در کشور موضوع مسکن و اشتغال جامعه ایثارگری به عنوان یک دِین بزرگ به گردن ملت و مسوولان، با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در خراسان جنوبی در حال رفع شدن است.

اوحدی با بیان اینکه این موضوع می‌تواند الگویی برای دیگر استان‌های کشور باشد افزود: با بهره‌گیری از تجربه خوبی که در خراسان جنوبی رقم خورد، می‌توانیم در زمینه تامین اشتغال و مسکن ایثارگران در تمامی استان‌های کشور گام‌های بلندی برداریم.

تفاهم‌نامه ساخت یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی و ساماندهی و ایجاد ۵۳۵ فرصت شغلی برای جامعه هدف ایثارگران استان خراسان جنوبی امروز با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار خراسان جنوبی به امضا رسید.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز (دوشنبه) وارد بیرجند شد و بدو ورود با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

وی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار و با همراهی استاندار خراسان جنوبی از مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز بازدید کرد.

دیدار با چند خانواده شهید و ایثارگر از دیگر برنامه‌های رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر یک روزه به خراسان جنوبی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین