کد خبر: ۶۶۲۴۰۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
تلاش می‌کنیم دو وزیر به مجلس معرفی کنیم

سخنگوی دولت: منحنی ارز در حال پایین آمدن است

سخنگوی دولت با اعلام اینکه منحنی ارز در حال پایین آمدن است، قیمت واقعی ارز را بسیار پایین‌تر از قیمت فعلی آن برشمرد.
سخنگوی دولت: منحنی ارز در حال پایین آمدن است
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی دولت توسعه همکاری با همسایگان را سیاست اصلی جمهوری اسلامی ایران دانست ‌و گفت: بدنبال تعمیق روابط با بغداد هستیم

«علی ربیعی» روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: امروز سفر نخست وزیر عراق تهران را داریم و میزبان مصطفی الکاظمی هستیم و امیدواریم گفت و گوهای سازنده و موثری با هدف تعمیق روابط دو کشور داشته باشیم و به خوبی بتوانیم چارچوب‌های کاری آینده‌مان را ترسیم و همکاری‌های مشترک سال‌های گذشته دو ملت با فرهنگ مشترک بیش از گذشته تعمیق ببخشیم.

سخنگوی دولت ضمن خیر مقدم به الکاظمی و هیات همراه، افزود: وی در شرایطی وارد کشور می‌شود که سیاست همسایگی به عنوان یک راهبرد اساسی در سیاست خارجی ما وارد عرصه جدیدی شده است و توسعه همه جانبه و ارتباط موثر با همسایگان از اولویت‌های اصلی دولت در این سال‌هاست.

ربیعی با اشاره به دو مصوبه هیات دولت در هفته اخیر تصریح کرد: پوشش بیمه سلامت برای افراد خارجی مقیم کشور در هیات وزیران مصوب شد، به این معنا که همه خارجی‌های مقیم کشور مشمول این طرح هستند و می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند. البته ۱۰۰ درصد سرانه خدمات درمانی را باید پرداخت کنند.

به گفته دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری، این طرح علاوه بر کار انسان‌دوستانه موجب درمان به موقع اتباع خارجی و ارتقای سلامت جامعه می‌شود.

وی با اشاره به نوسانات بازار ارز و پیگیری آن در ستاد اقتصادی دولت اظهارداشت: خوشبختانه منحنی قیمت ارز در حال سرازیر شدن است و این امر در سایه سیاست‌ها و زحمات دولت و بانک مرکزی در خصوص بازگشت ارز به قیمت واقعی صورت گرفته است. در این مدت تلاش کردیم که ارزهای خارج از کشور برگردد و وزارت امور خارجه و بانک مرکزی در این حوزه تلاش‌های موثری کردند و حداقل در دو کشور چشم انداز بسیار روشنی ایجاد شد که بتوانیم ارزهایمان را برگردانیم.

ربیعی در ادامه گفت: اتخاذ سیاست‌های پولی در شورای پول و اعتبار و همینطور بهبود فروش نفت و آرامش روانی جامعه هم به این فرآیند کمک کرد.

افزایش ارز علل روانی و سودجویانه داشت

سخنگوی دولت یادآور شد: یکی از علل افزایش قیمت ارز علاوه بر تحریم اقتصادی فعالیت روانی برای ایجاد انتظار افزایش قیمت ارز بوده است. انتظار بالا رفتن قیمت ارز باعث فشار بر بازار ارز شد و عده ای در فضای مجازی و بیرون از مرزها به‌ویژه از نیمه شب به بعد عددسازی‌های خود را شروع می‌کردند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری یکی از علل مهم پایین آمدن نرخ ارز عدم توجه هم‌میهنان به فعالیت‌های روانی و سودجویانه بدخواهان است که این رویکرد بعد از این هم در کنترل نرخ ارز موثر خواهد بود.

ربیعی تاکید کرد: قطعا وضع درآمد ارزی ما با توجه به فروش نفت و برگشت ارز حاصل از صادرات بهتر خواهد شد و قیمت واقعی ارز هم بسیار کمتر از قیمتی است که امروز در بازار شاهد آن هستیم.

افزایش نرخ ارز واقعی نیست

ربیعی گفت: هم رییس‌جمهوری و هم رییس بانک مرکزی در دو هفته اخیر صریحا اعلام کردند که این افزایش نرخ ارز ناپایدار است و دلیل آن هم روشن است. واقعیت‌های بازار ما از طرف عرضه و تقاضا نشان می‌دهد که این افزایش قیمت واقعی نیست. از طرف عرضه با پایان یافتن رفع تعهد ارزی صادرکنندگان، عرضه آنها در بازار نیما رو به افزایش است. دیگران هم وقتی دیدند که نرخ درحال کاهش است شتاب خود به سوی عرضه را افزایش می‌دهند. در طرف تقاضا هم ما کنترل‌هایی انجام دادیم و تولید داخلی را بالا بردیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: از سوی دیگر بالا بردن تولید داخلی نه تنها درخواست ارز را کاهش داده بلکه به افزایش تولید داخلی و کاهش قیمت سایر کالاها کمک خواهد کرد. همانطور که عرض کردم عامل روانی در این موضوع نقش پررنگی داشت و رسانه‌هایی که در خارج و داخل مرتب بر طبل التهاب در بازار ارز می‌کوبیدند باعث شدند که پول‌های سرگردان و پول‌های خرد مردم به این سمت سوق پیدا کند. خوشبختانه با همکاری مردم این موضوع بسیار کم اثر شده و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

وی اضافه کرد: قیمت‌های عجیب و غریبی در فضای مجازی برای ارز اعلام می‌شد در حالی‌که در همان زمان، با آن قیمت معامله‌ای صورت نمی‌گرفت. با آن نرخ‌ها نه تولید کننده مشتری بود، نه مسافر و نه دانشجو. خوشبختانه در صحنه سیاست خارجی نیز تحرکات دیپلماتیک ما باعث شد که دسترسی به منابع ارزی بهتر شود و امیدواریم با کاهش محدودیت‌های کرونایی صادرات ما افزایش داشته باشد و درآمد ارزی کشور رشد کند.

نباید رفتار مردم با افزایش و یا کاهش مرگ و میر تغییر کند

ربیعی با اشاره به اینکه بحث کرونا همچنان در دستور کار دولت است، اظهار داشت: نباید با افزایش و کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا رفتار مردم تغییر کند. باید برای مدت طولانی رفتار بهداشتی ما تداوم داشته باشد و به هیچ عنوان نباید عادی انگاری صورت گیرد.

وی گفت: اگر مردم هنگام خروج از منزل تا ورود به منزل از ماسک استفاده کنند نتیجه آن بیشتر از تعطیل کردن همه نهادها خواهد بود. تعطیلات فرودین و سایر موارد نشان داده است که استفاده از ماسک ارزش بیشتری در نسبت با تعطیلات در مقابله با کرونا دارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه امروز درصد مراعات بهداشتی مردم به طرز قابل توجهی افزایش یافته است، افزود: هم اکنون استفاده از ماسک در اجتماعات عمومی به ۶۲ درصد، ادارات ۸۲ درصد و در صنایع تولیدی به ۷۷ درصد رسیده است. رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان افزایش آمارهای مبتلایان و فوتی‌ها به ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده بود اما امروز این عدد به ۴۵ درصد رسیده است. این عدد کافی نیست و همه ما باید کمک کنیم تا با رعایت پروتکل های بهداشتی از مرگ ناگهانی جلوگیری کرده و به بقیه افراد جامعه نیز کمک کنیم.

وی «سند راهبردی توسعه گردشگری» مصوبه دیگر دولت در روزهای اخیر عنوان کرد و گفت: هر چند کرونا گردشگری را در کل دنیا با مشکل مواجه کرده اما ضرورت آمادگی برای ایجاد زیر ساخت‌های لازم گسترش گردشگری و گردشگری با رعایت پروتکل های بهداشتی در دولت بحث شد. علاوه بر هماهنگی‌های سیاستی در همه بخش‌ها بحث رفع اشکالاتی که برای جذب گردشگر وجود داشت و همینطور ارتقای زنجیره گردشگری در این سند مورد توجه قرار گرفت.

ربیعی تاکید کرد: زنجیره گردشگری از ابتدای تبلیغات و جذب گردشگر تا حمل و نقل، هتل‌داری و همه موارد جانبی دیگر در این سند دیده شد و به شکل ویژه ای گسترش کسب و کار و فرهنگ سازی برای استقبال از گردشگران در این سند مورد توجه قرار گرفت.

تسلیت سخنگو به درگذشت دو فعال رسانه ای

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با اشاره به اینکه در روزهای گذشته دو همکاری رسانه بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند، ‌ گفت: درگذشت سهیل گوهری فعال رسانه‌ای و روح الله رجایی سردبیر روزنامه جام جم را تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال درجات متعالی و برای جامعه رسانه‌ای صبر آرزو می‌کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال ایرنا درباره میزان آمادگی دولت در صورت افزایش ابتلای شهروندان به ویروس کرونا اظهار داشـت:‌ آمار مدنظر دولت همیشه از طرف سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود و سخنگو نیز بر اساس استانداردهای جهانی شامل موارد قطعی از بیماری این آمار را اعلام می‌کند.

ربیعی با بیان اینکه آمارهایی از نتیجه تحقیقات، تخمین‌ها و پیش بینی‌ها در جلسات گذشته مطرح شده است، گفت: از این پروژه‌های تخصصی در جلسه ستاد استفاده می‌شود و عددهای مختلفی از نتیجه این تخمین‌ها بدست می آید که یکسان نیستند. به عنوان مثال آمار همه کشورهای بر اساس تست کرونا، ‌ بیش از ۱۴ میلیون نفر است ولی بر اساس تخمین‌ها حدود ۲۰۰ میلیون نفر علائم نداشتند ولی به کرونا مبتلا شدند.

سفر ظریف و پیگیری‌های حقوقی ترور شهید سلیمانی

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر پیام دیپلماتیک منطقه‌ای سفر نخست وزیر عراق به تهران و تاثیر این سفر در چشم‌انداز همکاری و معاملات سیاسی وامنیتی دو کشور اظهار داشت: آقای ظریف با رییس پارلمان و رییس دولت عراق وبرخی از مهمترین جریان‌های سیاسی عراق گفت و گو کرد که این گفت و گوها موثر هم بود و نتیجه برخی از صحبت‌ها در سفر نخست‌وزیر عراق به تهران در تفاهماتی که صورت گرفته تجلی پیدا خواهد کرد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: ما موضوعات دوجانبه‌ای فراوانی با عراق داریم که این مسائل دو جانبه به اندازه کافی پراهمیت است. پیگیری‌های حقوقی مربوط به ترور شهید سلیمانی و یاران وی، هم در سفر آقای ظریف به عراق بوده و هم دنبال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در ابعاد سیاسی هم اینکه عراق در همسایگی ما دارای ثبات باشد برای ما اهمیت دارد و در این سفر درباره هرگونه کمک درباره داعش‌زدایی و ثبات در عراق، بحث و گفت و گو خواهیم کرد.

پیگیر حادثه ترور سردار سلیمانی هستیم

ربیعی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با روابط میان ایران و عراق و مسائل پیرامون ترور شهید سردار سلیمانی و نام برده شدن از برخی مسئولان عراقی در این موضوع، عنوان کرد: ما قطعا پیگیری حقوقی واقعه ترور و مجازات همه عاملان سردار شهید سلیمانی را ادامه خواهیم داد. اما اگر قرار بر نام بردن باشد چنین خبری را نمی‌توانم تایید نمی‌کنم و این موضوع را تا پیگیری مجازات ادامه خواهیم داد.

سخنگوی دولت افزود: از میانجی‌گری هر کشوری که خیرخواهانه وارد شود استقبال می‌کنیم و معتقد هستیم منطقه عاری از ظلم و خشونت به نفع همه ماست. این کشورها هستند که خودشان می‌توانند انتخاب کنند در منطقه پرتنش باشند یا نه. عالم سیاست عالمی نیست که همیشه ثابت باشد. ما دیدگاه خود را اعلام کردیم اما کشورهایی که در شرایط تحریم جلوی قلدری آمریکا ایستادند در دراز مدت برای ما اولویت خواهند داشت. کشورهای منطقه هم که تابع قلدری‌های ایالات متحده و اروپا نبودند، از سوی ایران فراموش نخواهند شد. ‌

ربیعی با اشاره به سفر نخست‌وزیر عراق به تهران تاکید کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای این سفر و همکاری با عراق، علاوه بر مسائل اقتصادی که دو ملت از آن نفع خواهند برد، مبارزه ترویسم و ایجاد یک منطقه امن و باثبات، حتما از نتایج این سفر خواهد بود.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری ادامه داد: یک پیام سفر نخست‌وزیر عراق به ایران، برای دو ملت تحکیم و گسترش روابط اقتصادی است و پیام بین‌المللی این سفر هم صلح و ثبات در منطقه و برنامه‌هایی است که به پیوستن کشورهای بیشتر به مساله همکاری ها برای صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند.

ربیعی با بیان اینکه سفر الکاظمی در جهت تقویت مناسبات میان ایران و عراق است، خاطرنشان کرد: ما با عراق همبستگی‌های فرهنگی زیادی داریم و حتی این واژه که ایران و عراق عقبه استراتژیک هم هستند را به‌کار می‌برم.

سخنگوی دولت عنوان کرد: ما با عراق مناسبات اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای داریم. مبارزه با تروریسم و داعش‌زدایی هم یکی از همکاری‌های مهم ما با دولت عراق است. علاوه بر این ما با عراق مسائل زیست‌محیطی مشترک داریم و هر دو کشور در معرض تهدیدهای زیست‌محیطی قرار دارند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به وضعیت مرزنشینان تصریح کرد: بهبود وضعیت معیشتی و مبادلات مرزی مرزنشینان هر دو طرف از جمله مسائل مهم است. در منطقه پر از تنش که ما قرار داریم قطعا همکاری‌های ما و عراق می‌تواند برای صلح و امنیت منطقه اثربخش واقع شود.

سقفی برای همکاری با همسایگان نداریم

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره تفاهم نامه ایران و چین و اینکه آیا ایران آمادگی دارد چنین تفاهم نامه ای را با کشورهایی نظیر روسیه داشته باشد، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است با همه کشورهایی که مصمم به توسعه روابط همه جانبه با ایران هستند وارد گفت و گوهایی برای ترسیم نقشه راهِ همکاری‌های بلندمدت بر اساس حسن نیت و منافع متقابل شود. روسیه هم حتماً در این چارچوب قرار دارد.

سخنگوی دولت ادامه داد: در میان کشورهای همسایه، روسیه حتما اولویت ما است و از جمله کشورهایی است که برای ما دارای اهمیت است، ما هیچ سقفی را برای گسترش روابط با همسایگان نداریم؛ کشورهایی هم که اراده خود را برای همکاری بلند مدت اعلام کردند و در مقابل زورگویی و قانون‌گریزی های آمریکا ایستادند این کشورها برای ما در اولویت هستند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: امیدواریم شاهد تعداد بیشتری از کشورهایی باشیم که با اعتماد به نفس بیشتر برابر قلدری آمریکا مقاومت می‌کنند و آماده سپردن تعهدات بلندمدت برای برساختن ساختارهای نوین بین المللی مبتنی بر توسعه همکاری‌های متقابل، توسعه همکاری‌های منطقه‌ای هستند.

بودجه خودکفایی گندم حذف نشده است

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره حذف بودجه خودکفایی گندم و نقش یکی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب در این مورد، گفت: حذف بودجه خودکفایی گندم را تکذیب می‌کنم، چنین چیزی صحت ندارد؛ اینکه فردی در این موضوع نقش داشته باشد، تصمیمات دولت تابعی از فرد بیرون از دولت نیست و این نظریه باطلی است که فردی از بیرون دولت در تصمیم‌گیری‌ها تاثیرگذار باشد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بودجه خودکفایی گندم روی زندگی میلیون‌ها کشاورز تاثیرگذار است، اظهارداشت: کشور در تامین گندم مورد نیاز خود در دولت یازدهم و دوازدهم خودکفا شده است. تولید گندم در سال ۹۲ از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال‌های اخیر به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

وی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت از کشاورزان بوده است اکنون با تعیین قیمت خرید گندم، رضایت را برای کشاورزان ایجاد کرده‌ایم.

ربیعی ادامه داد: خرید تضمینی ما امسال نسبت بهتر از سال‌های دیگر بوده است به طوری که در هیچ سالی به اندازه امسال خرید تضمینی نداشتیم و پرداخت پول کشاورزان امسال بهتر از سال‌های قبل صورت گرفته است.

اگر کسی سندی از تخلف دارد به قوه قضاییه ارائه کند/ دخالت هر فرد خارج از دولت را در تصمیمات رد می کنم

سخنگوی دولت یادآور شد: اساساً واردات گندم خوراکی در انحصار دولت است و شرکت بازرگانی دولتی ایران متولی واردات گندم مورد نیاز است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری تصریح کرد: ما صرفاً برای ذخایر استراتژیک واردات داریم و برای مصرف گندم خودکفا هستیم اما تا سال ۹۲ و ۹۳ و تقریباً تا نیمه‌های ۹۴ هم واردات گندم آزاد بوده که برای مصارف غیر خوراکی صورت گرفته است و هر شرکت حقوقی نیز این امکان را داشته که واردات انجام بدهد؛ شرکت‌ها بر اساس قوانین می‌توانند اقدام تجاری انجام دهند مهم این است که آیا شرکتی تخلف کرده یا نه. اگر کسی هم سندی برای تخلف در این زمینه دارد می‌تواند سند خود را برای قوه قضاییه ارائه دهد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: من به صراحت دخالت هر فرد خارج از دولت در اتخاذ تصمیمات را تکذیب می کنم؛ تصمیم گیری‌ها تابع سیاست‌هایی بوده که در شورای اقتصاد و ستاد اقتصادی دولت بحث و بررسی شده است.

بررسی دستورالعمل های بهداشتی برای برگزاری مراسم ماه محرم

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره تدابیر دولت برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در شرایط کرونا گفت: مراسم سید الشهدا و ایام محرم برای همه ما اهمیت دارد؛ سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و جماعات و حوزه علمیه قم پیشنهادهایی فرستاده اند که این پیشنهادها این هفته در کمیته اجتماعی و امنیتی ما بررسی می شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت این پیشنهادها را دریافت کرده و در حال تدوین دستورالعمل‌های بهداشتی در این زمینه است که کدام از این الگوها و روش‌ها با چه پروتکل‌های بهداشتی قابلیت برگزاری و اجرا دارد.

سخنگوی دولت ادامه داد: موضوع برگزای مراسم و نوع پروتکل‌های بهداشتی، این هفته در کمیته انتظامی و امنیتی مورد بررسی قرار می‌گیرد و شنبه در جلسه ستاد ملی کرونا ارائه خواهد شد. هنوز فرصت داریم که ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عزاداری ماه محرم را با شرایط مطلوب و مناسب برگزار کنیم.

حداقل حقوق بازنشستگان به ۲ میلیون و هشتصد هزار تومان رسید

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: سه صندوق مهم ما صندوق بازنشستگی لشکری، کشوری و تامین اجتماعی هستند. صندوق تامین اجتماعی از منابع دولت استفاده نمی‌کند. کار در آنجا دشوارتر است. ما تلاش کردیم با پرداخت ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی، زمینه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فراهم شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه با همسان‌سازی حداقل حقوق بازنشستگان به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید، تصریح کرد: همسان‌سازی در صندوق‌های لشکری و کشوری، با مسئولیت سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری است تا با تامین منابع لازم، این کار را انجام دهیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری ادامه داد: امیدواریم به نحوی عمل کنیم که بازنشستگان ما مشابه طبقات خودشان ۹۰ درصد حقوق شاغلین را دریافت کنند. حتما این کار در یکی، دو ماه پیش رو انجام خواهیم داد و به نحوی نهادینه می‌شود که امر همسان‌سازی را در سال‌های آینده دنبال کنیم.

وی ادامه داد: زندگی‌ مردم از جمله زیست بازنشستگان سخت شده است. قدرت اقتصادی نسبت به اتفاقات ناشی از کرونا و تحریم سخت شده و تلاش می‌کنیم با این همسان‌سازی کمی از فشارها را کمتر کنیم.

نظر وزیر تعاون در باره افزایش حق مسکن کارگری عدد مناسبی است

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره افزایش حق مسکن کارگران و اینکه آیا در دولت اراده‌ای برای این موضوع وجود دارد، گفت: چرا اراده ای نباید باشد؟ همه ما به دنبال این موضوع هستیم؛ در کمیسیون‌های دولت دستور کار زیاد است و هر متن که تصویب شد، از همان زمان اقدام می‌شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی دولت این موضوع را بررسی می‌کند، گفت: دیروز در جلسه کمیسیون اقتصادی مطرح بوده و از نتیجه آن مطلع نیستم؛ امیدوارم هفته آینده در دستور کار دولت قرار گیرد. در این زمینه نظر وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی عدد مناسبی است که حتماً تصویب و اعلام خواهد شد.

حادثه نطنز پیچیدگی خاص خود را دارد

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره آتش‌سوزی نیروگاه نطنز و دیگر نقاط مشابه و اینکه آیا بررسی‌ها درباره این موضوع به جایی رسیده است یا خیر، گفت: درباره پارچین همان زمان اعلام شد که هیچ خرابکاری صورت نگرفته و یک اتفاق طبیعی بوده است که خسارت آن نیز خسارت قابل توجه نبود. حادثه نیروگاه نطنز پیچیدگی خاص خود را دارد و کارشناسان باید به جمع‌بندی قطعی برسند و سپس سازمان انرژی اتمی نتیجه را اعلام خواهد کرد.

تلاش می‌کنیم دو وزیر به مجلس معرفی کنیم

ربیعی درباره زمان معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت(صمت) به مجلس، اظهار داشت: همان طور که هفته پیش گفتم یک یا دو وزیر را در موقع خود معرفی می‌کنیم. تلاش دولت این است که دو وزیر را به مجلس معرفی کند و برای همین منتظر هستیم تلاش‌های ما برای این منظور نتیجه دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد با زحمات حسین مدرس خیابانی وزارتخانه دچار کاستی نیست و با بسیجی که بانک مرکزی برای کمک به صمت اتخاذ کرده و از ستاد اقتصادی دولت هم دنبال می‌شود هیچ نارسایی مدیریتی گزارش نشده است.

دولت هنوز تصمیمی درباره تغییر نرخ ارز نهاده های دامی اتخاذ نکرده است

ربیعی در پاسخ دیگری درباره بروز مشکل در تامین نهاده‌های دامی و افزایش قیمت این محصولات از دی ماه سال گذشته، گفت: روز یکشنبه بخشی از جلسه دولت را به گزارش وزیر جهاد کشاورزی اختصاص دادیم و ایشان گزارشی از وضعیت ذخایر و نهاده‌های دامی و کشاورزی دادند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه فشارهای تحریم همه عرصه‌های متکی به ارز را تا حدودی متأثر کرده است، ادامه داد: به هر ترتیب فشارهای تحریم تمام مراودات تجاری کشور را تحت تاثیر قرار داده است و نهاده‌های دامی نیز از این مستثنی نیستند.

وی تاکید کرد: از ابتدای امسال واردات ذرت ما بیشتر از گذشته بوده و این کالای اساسی را به هیچ عنوان رها نکردیم و تامین آن مدام جزو دستورات دولت بوده است. حدود ۷۰ درصد فرمالیسیون طیور مربوط به بخش ذرت است بنابراین ما در زمینه ذرت اقدام مناسبی انجام دادیم. وضعیت جو هم خوب است و با عنایت به اینکه هم اکنون در حال برداشت جو در کشور هستیم، قطعا در تامین جو مشکل نخواهیم داشت.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری یادآور شد: ما در واردات کنجاله و سویا عقب بودیم ک با تمهیداتی که در جلسه هیات دولت در نظر گرفته شد، بانک مرکزی، صمت و جهادکشاورزی به زودی این عقب ماندگی تامین و کمبود جبران و رفع خواهد شد.

ربیعی با بیان این که ذخایر ما امروز از وضعیت مناسبی برخوردار است، تاکید کرد: دولت فعلا تصمیمی در خصوص تغییر نرخ و نوع ارز از ۴۲۰۰ تومانی به نیمایی درباره نهاده‌های دامی اتخاذ نکرده است.

سخنگوی دولت گفت: وزارت جهاد کشاورزی نیز تلاش‌هایی صورت داده که با کمک شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم ما کاهش مصرف خوراک و مصرف بهینه نهاده‌های دامی را داشته باشیم و بتوانیم کاهش واردات و عدم نیاز به ارز را دنبال کنیم امیدواریم که اینها به ثمر بنشیند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
12
وقتی در کشور چنین تورم سر سام آوری داریم چگونه امکان دارد که قیمت ارز پایین بماند!!!؟ ؟؟؟؟!!!!! ؟؟؟؟؟!!!! ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
دوست عزيز گراني ارز دليل تورم است نه تورم دليل گراني ارز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
0
وقتی ارز 7000 تومان شد هم همین صحبتها انجام شد
زمان زیادی از اون زمان نمیگذرد
شاید عوام ارزشان را یک روزی روانه بازار کنند اما بعد........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
1
آخر کاری چه شغل سختی به شما رسیده
وطن دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
1
2
در كشوري زندگي مي كنيم كه يكي از ثروتمند ترين كشورهاي جهان است . منابع عظيم نفت و گاز ، بزرگترين ترين منابع آهن . مس و فلزات ديگر ، منابع قابل توجه سنگ هاي مرمر ، مواد كاني معدني بسيار فراوان ، بهترين و حاصلخيز ترين زمينهاي كشاورزي و باغباني . دريا از بالا و پايين . جنگلهاي انبوه با درختان گران قيمت . و مهمتر از همه مردماني با هوش و قدرت بدني بسيار بالا . اينهمه داشته باشي و در فلاكت زندگي كني چه معني مي دهد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین