کد خبر: ۶۶۲۴۴۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸

بذرپاش و فروزنده گزینه‌های نهایی ریاست دیوان محاسبات شدند

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تعیین نامزدهای نهایی ریاست دیوان محاسبات در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.
بذرپاش و فروزنده گزینه‌های نهایی ریاست دیوان محاسبات شدند
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگویی که امروز سه‌شنبه خانه ملت منتشر کرده است از انتخاب گزینه‌های نهایی ریاست دیوان محاسبات خبر داد و گفت: در نشست امروز این کمیسیون بعد از شنیدن اظهارات کاندیداها در نهایت مهرداد بذرپاش و لطف‌الله فروزنده به عنوان نامزدهای ریاست تعیین و فردا به صحن علنی مجلس برای رای‌گیری معرفی خواهند شد.

وی تصریح کرد: در نشست روز گذشته کمیته دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس، مهرداد بذرپاش، عادل آذر، ضرغام صادقی و لطف‌الله فروزنده به عنوان نامزدهای ریاست تعیین شده بودند.

به گزارش ایرنا، دیوان محاسبات کشور یکی از نهادهای مهم وابسته به مجلس و بازوی اصلی نظارتی قوه مقننه بر همه فرآیندهای مالی کشور است و ریاست این سازمان در طی فرآیندی از سوی مجلس انتخاب می‌شود.

پس از آغاز به کار مجلس یازدهم در خردادماه سال جاری، یکی از موضوعات مهم پیش روی افکار عمومی و رسانه‌ای، رییس این نهاد مهم و گمانه‌زنی‌ها درباره افراد صلاحیت‌دار بود.

رییس دیوان پس از آغاز مجلس یازدهم به پیشنهاد کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و تصویب نمایندگان مردم انتخاب می‌شود. بر همین اساس کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گزینه‌های نهایی خود برای ریاست و دادستانی دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معرفی کرده و در نهایت از میان آنها گزینه اصلی به جلسه صحن علنی مجلس معرفی و به رای نمایندگان گذاشته خواهد شد.

پیش از این نیز غلامرضا اسدالهی و علی کامیار گزینه‌های نهایی دادستانی دیوان محاسبات شده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین