کد خبر: ۶۶۲۵۱۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۳
با دستگیری مهاجم مسلح

گروگانگیری در اوکراین پایان یافت

به گزارش منابع خبری، فردی که از صبح روز سه‌شنبه ۲۰ نفر را در یک اتوبوس بین شهری در شهر لوتسک اوکراین به گروگان گرفته بود، دستگیر و گروگان‌ها آزاد شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

این فرد مسلح که علاوه بر پرتاب کردن مواد منفجره به خارج از اتوبوس و تیراندازی، گروگان‌ها را مجبور به تماس گرفتن با خبرنگاران کرده بود، در نهایت توسط پلیس دستگیر شد.

به گزارش بامداد چهارشنبه شبکه تلویزیون اسکای نیوز، حدود ۲۰ سرنشین اتوبوس هم که توسط این فرد مسلح به گروگان گرفته شده بودند، پس از ۱۱ ساعت اسارت توسط پلیس آزاد شدند و هیچ یک از آن‌ها آسیبی ندیده است.

گروگانگیری در اوکراین پایان یافت

پلیس پس از دستگیری این فرد مسلح که مردی ۴۴ ساله است، اعلام کرد که مراحل تعقیب قضایی وی را براساس ماده ۲۵۸ قانون اساسی اوکراین که مربوط به اقدامات تروریستی است، آغاز کرده است.

این گروگان‌گیری در شهر لوتسک در ۲۵۰ کیلومتری غرب کی‌یف پایتخت اوکراین روی داد و واکنش «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری این کشور را نیز به دنبال داشت که اوایل وقوع این حادثه گفته بود هر اقدامی برای آزادی گروگان‌ها انجام خواهد شد.

«آنتون گراشچنکو» وزیر کشور اوکراین اعلام کرد که فرد کروگانگیر شناسایی شده و یک اوکراینی تبار مقیم روسیه است که نامش «ماکسیم کریشوف» است و سابقه محکومیت و گذراندن ۱۰ سال در زندان به جرم‌های مختلف از سرقت تا کلاهبرداری و حمل سلاح غیرمجاز داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین