کد خبر: ۶۶۲۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸

۴ داعشی در روسیه کشته شدند

چهار تروریست داعشی مسلح در درگیری با نیروهای امنیتی روسیه در منطقه قفقاز این کشور کشته شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان امنیت فدرال روسیه (ف.اس.ب) روز چهارشنبه اعلام کرد: ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه با همکاری وزارت کشور روسیه از یک عمل تروریستی داعش در جمهوری کاباردینو بالکاریا در منطقه قفقاز شمالی روسیه که اعضای کانون مخفی این سازمان برنامه ریزی کرده بود، پیشگیری کردند.

ماموران امنیتی در مخفیگاه این افراد در شهر نالچیک پایتخت جمهوری کاباردینوبالکاریا، بمب آماده و نیز اجزای برای ساخت بمب، تجهیزات مخابراتی و مقادیری سلاح و مهمات یافتند.

۴ داعشی در روسیه کشته شدند

در گزارش آمده است: با بازرسی وسایل مخابراتی این افراد معلوم شد که تروریست های داعشی دستور برای اجرای عمل تروریستی و انفجار از خارج از روسیه کسب کرده بودند.

در جریان جستجوی تروریست ها، چهار تن از اعضای این کانون تروریستی داعش، در یک منطقه کوهستانی به نام چگمسکی در جمهوری کاباردینو بالکاریا شناسایی شده و آنان در درگیری با ماموران امنیتی کشته شدند.

در سال‌های اخیر در روسیه دهها عضو و هوادار گروه تروریستی داعش توسط ماموران امنیتی دستگیر یا کشته شدند که برخی از آنان با سرکرده تروریست‌ها در عراق و سوریه ارتباط مستقیم داشتند و از آنها برای اجرای عملیات‌های تروریستی در روسیه دستور می‌گرفتند.

مسلمانان سنی افراطی بزرگترین چالش روسیه در یک دهه اخیر در این کشور به حساب می آیند پیشتر گروه های نژاد پرست اسلاو نیز دردسرهایی برای سرویس امنیتی روسیه ایجاد می کردند که مسکو توانست آنها را متلاشی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین