کد خبر: ۶۶۳۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

آمار همه گیری کرونا / ابتلای نزدیک به ۱۶ میلیون نفر در جهان

شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ تاکنون به ۶۴۲ هزار و ۸۱۴ نفر رسیده است.
آمار همه گیری کرونا / ابتلای نزدیک به ۱۶ میلیون نفر در جهان
آفتاب‌‌نیوز :

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار مبتلایان کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۵ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۲۹۱ نفر رسیده و مرگ ۶۴۲ هزار و ۸۱۴ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۹ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۲۲۰ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹بهبود یافته‌اند.

از میان پنج میلیون و ۵۶۱ هزار و ۲۵۷ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی پنج میلیون و ۴۹۴ هزار و ۹۹۴ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۶ هزار و ۲۶۳ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۰ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۳۴ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۹ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۲۲۰ نفر معادل ۹۴ درصد از موارد بهبود یافته و ۶۴۲ هزار و ۸۱۴ نفر معادل شش درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین این آمار نشان می دهد که شمار قربانیان در مکزیک نیز رو به افزایش است و تاکنون از ۴۲ هزار نفر فراتر رفته است.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا چهار میلیون و ۲۴۸ هزار و ۳۲۷ مبتلا، ۱۴۸ هزار و ۴۹۰ قربانی

۲. برزیل دو میلیون و ۳۴۸ هزار و ۲۰۰ مبتلا، ۸۵ هزار و ۳۸۵ قربانی

۳. هند یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۹۲۸ مبتلا، ۳۱ هزار و ۴۱۲ قربانی

۴. روسیه ۸۰۰ هزار و ۸۴۹ مبتلا، ۱۳ هزار و ۴۶ قربانی

۵. آفریقای جنوبی ۴۲۱ هزار و ۹۹۶ مبتلا، ۶۳۴۳ قربانی

۶. مکزیک ۳۷۸ هزار و ۲۸۵ مبتلا، ۴۲ هزار و ۶۴۵ قربانی

۷.پرو۳۷۵ هزار و ۹۶۱ مبتلا، ۱۷ هزار و ۸۴۳ قربانی

۸. شیلی ۳۴۱ هزار و ۳۰۴ مبتلا، ۸۹۱۴ قربانی

۹. اسپانیا ۳۱۹ هزار و ۵۰۱ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۳۲ قربانی

۱۰. انگلیس ۲۹۷ هزار و ۹۱۴ مبتلا، ۴۵ هزار و ۶۷۷ قربانی

پس از این ۱۰ کشور، ایران با ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ و ۱۵ هزار و ۲۸۹ قربانی ناشی از آن در رتبه یازدهم جدول کشورهای درگیر کرونا در جهان قرار گرفته است. سپس کشورهای پاکستان با ۲۷۱ هزار و ۸۸۷ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۶۲ هزار و ۷۷۲ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۵ هزار و ۵۹۰ مبتلا، کلمبیا با ۲۳۳ هزار و ۵۴۱ مبتلا، ترکیه با ۲۲۴ هزار و ۲۵۲ مبتلا، بنگلادش با ۲۱۸ هزار و ۶۵۸ مبتلا، آلمان با ۲۰۵ هزار و ۹۶۰ هزار مبتلا، فرانسه با ۱۸۰ هزار و ۵۲۸ مبتلا، آرژانتین با ۱۵۳ هزار و ۵۲۰ مبتلا، کانادا با ۱۱۳ هزار و ۲۰۶ مبتلا، قطر با ۱۰۸ هزار و ۶۳۸ مبتلا و عراق با ۱۰۴ هزار و ۷۱۱ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

پس از آن اندونزی با ۹۵ هزار و ۴۱۸ مبتلا، مصر با ۹۱ هزار و ۷۲ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۷۸۴ مبتلا، قراقستان با ۸۰ هزار و ۲۲۶ مبتلا، اکوادور با ۷۹ هزار و ۴۹ مبتلا، سوئد با ۷۸ هزار و ۹۹۷ مبتلا، فیلیپین با ۷۶ هزار و ۴۴۴ مبتلا، عمان با ۷۳ هزار و ۷۹۱ مبتلا، بلاروس با ۶۶ هزار و ۸۴۶ مبتلا، بولیوی با ۶۶ هزار و ۴۵۶ مبتلا، بلژیک با ۶۵ هزار و ۱۹۹ مبتلا، اوکراین با ۶۲ هزار و ۸۲۳ مبتلا، کویت با ۶۲ هزار و ۶۲۵ مبتلا، سرزمین های اشغالی با ۵۹ هزار و ۴۷۵ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۵۹ هزار و ۷۷ مبتلا، امارات متحده عربی با ۵۸ هزار و ۲۴۹ مبتلا، پاناما با ۵۷ هزار و ۹۹۳ و هلند با ۵۲ هزار و ۵۹۵ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای پرتغال، سنگاپور، لهستان، افغانستان، بحرین، نیجریه، رومانی، سوئیس، ارمنستان، گواتمالا، هندوراس، ایرلند، آذربایجان، غنا، ژاپن، الجزایر، صربستان، قرقیزستان، اتریش و مولداوی بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین