کد خبر: ۶۶۳۳۲۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶

٣٠ درصد از آزمایش های کرونا در اسلامشهر مثبت است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر گفت: از مجموع نمونه گیری‌های انجام شده در ماه ها فروردین، اردیبهشت و خرداد به ترتیب ۷ ،۱۴ و ۲۶ درصد از پاسخ آزمایش های انجام شده از افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی این شهرستان مثبت بوده، در حالی که این میزان در تیرماه امسال به بیش از ۳۰ درصد رسیده و این روند بسیار خطرناک و نگران کننده است.
٣٠ درصد از آزمایش های کرونا در اسلامشهر مثبت است
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش فرمانداری شهرستان اسلامشهر فاطمه تاجیک روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا افزود: سیر کرونا در این شهرستان به صورت صعودی با شیب تند در تعداد افراد بستری، بیماران مراجعه سرپایی به مراکز درمانی و مرگ و میر مشهود است.

وی با تأکید بر الزام استفاده از ماسک در اجتماعات و اماکن عمومی تصریح کرد: رعایت موارد بسیار ساده ازجمله استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست ها بهترین راه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است.

تاجیک ادامه داد: شهروندان از حضور در اجتماع خودداری کنند و تعداد دفعات حضور در اماکن عمومی و مراکز خرید پرتردد را تا می توانند کاهش دهند و در صورت الزام حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر گفت: با توجه با اینکه کنترل افراد در تجمع‌ها بسیار سخت است و هرچه به فصل پاییز و زمان شیوع انواع آنفولانزا نزدیک‌تر می‌شویم، نگرانی و وحشت ما افزایش می‌یابد، باید هرچه بیشتر اقدامات پیشگیرانه جدی‌تر در نظر گرفته شود.

تاجیک افزود: برخورد با اماکن متخلف تنها وظیفه شبکه بهداشت و درمان نیست، باید تمامی دستگاه‌های نظارتی و متولی از جمله اماکن، نیروی انتظامی و دادستانی از تمام اختیارات و ظرفیت‌های خود برای برخورد با متخلفان در راستای مقابله با ابتلا و گسترش شیوع ویروس کرونا استفاده کنند و علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی به سلامت و جان مردم اهمیت بیشتری دهند.

وی تأکید کرد: نباید از ناقلان ویروس کرونا که بدون علامت هستند،غافل شد.

تاجیک خاطرنشان کرد: در بخش کمک به اصناف، مشاغل و افراد آسیب دیده از ویروس کرونا باید از ظرفیت خیران و تشکل‌های مردم نهاد استفاده شود.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیروز تا امروز ۵ مرداد ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۸۲ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۱ هزار و ۱۷۲ نفر رسیده است.

براساس این گزارش، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

شهرستان اسلامشهر با ٨٠٠ هزار نفر جمعیت در غرب استان تهران واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین