کد خبر: ۶۶۳۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰

با وجود هشدارهای زیاد ترامپ دستور صادر کرد

روزنامه واشنگتن پست روز سه شنبه نوشت: به رغم مخالفت‌های بسیار در مقابل سیاست‌های تهاجمی کاخ سفید، دولت ترامپ در حال اعزام نیروهای فدرال بیشتری برای سرکوب معترضان در شهر پورتلند است.
با وجود هشدارهای زیاد ترامپ دستور صادر کرد
آفتاب‌‌نیوز :

واشنگتن پست افشا کرد که سرویس مارشال آمریکا هفته گذشته تصمیم به اعزام بیشتر نیروهای فدرال به شهر پورتلند گرفت.

خدمات مارشال‌های آمریکا از نهادهای انتظامی فدرالی و زیرمجموعه وزارت دادگستری و در واقع قدیمی‌ترین سازمان و نهاد انتظامی در این کشور است.

به نیروی امنیتی این سازمان، سرویس مارشال ایالتی گفته می‌شود.

خدمات مارشال‌ها جزء شاخه قوه مجریه دولت است و در بحث‌های انتظامی با قوه قضائیه آمریکا همکاری دارد. عمده فعالیت‌های این نهاد شامل محافظت از مسئولان دادگاه‌ها، ساختمان دادگاه‌ها و اجرای قوانین صادر شده توسط دادگاه‌ها است. همچنین امنیت دادگاه‌ها، حمل‌ونقل زندانی‌ها و اجرای احکام نیز طبق قانون بر عهده مارشال‌ها است.

یک منبع فدرال نیز به واشنگتن پست گفت: وزارت امنیت داخلی آمریکا در نظر دارد بیش از ۵۰ نیروی حفاظت از مرزها و گمرگ را به شهر پورتلند اعزام کند.

دولت ترامپ در حالی با اعزام نیروهای بیشتر به پورتلند درصدد سرکوب اعتراضات است که از اوایل ماه جولای (تیرماه) تا کنون بیش از ۱۱۴ نیروی فدرال در این شهر برای سرکوب شدید اعتراضات حضور دارند.

ترامپ در هفته‌های اخیر شماری از نیروهای فدرال را برای سرکوب معترضان در شهر پورتلند ایالت اورگون مستقر کرده است.

اعزام نیروهای فدرال در چند روز اخیر نه تنها باعث کمتر نشدن اعتراضات نژادپرستی در پورتلند نشده است بلکه استقرار این نیروها خشم معترضان را برانگیخته و به درگیری با نیروهای امنیتی منجر شده است.

در جریان این درگیری‌ها، شماری از معترضان بازداشت و به برخی ساختمان‌های دولتی خساراتی وارد شد.

ترامپ پیش از این گفته بود که استقرار نیروهای فدرال برای بازگرداندن نظم به شهرهایی مانند پورتلند ضروری است و اعلام کرده که مقامات محلی نخواسته یا نتوانسته‌اند برای برقراری نظم مداخله کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین