کد خبر: ۶۶۳۷۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶

جریمه عدم استفاده از ماسک در کشورها

تقریباً می‌توان گفت تمام کشورها قوانینی را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعیین کرده‌اند اما از میان آنها کشورهایی استفاده از ماسک زدن را اجباری کرده‌اند و برخی از آنان برای عدم رعایت این قانون جریمه‌های نقدی و غیر نقدی تعیین کرده‌اند.
جریمه عدم استفاده از ماسک در کشورها
آفتاب‌‌نیوز :

در این گزارش به برخی از جریمه‌های سنگینی که این کشورها برای افرادی که پروتکل‌های بهداشتی از جمله عدم استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کنند در نظر گرفته‌اند؛ پرداخته‌ایم:

آلمان

در اکثر ایالت‌های آلمان همه افراد بالای ۶ سال باید در محله‌های مشخص شده ماسک محافظتی بپوشند و دهان و بینی شأن را بپوشانند؛ مجازاتی که برای نقض کنندگان این قانون در نظر گرفته شده است از هشدار گرفته تا جریمه نقدی را شامل می‌شود برای مثال ایالت بایرن برای کسانی که به تکرار از این تدابیر تخطی کنند و در مراکز عمومی مانند مغازه‌ها ماسک استفاده نکنند جریمه نقدی ۱۵۰ یورویی و برای تکرار این کار تا ۳۰۰ یورو تعیین کرده است. این ایالت برای مراکزی که برای کارگران خود ماسک تهیه نکنند نیز تا ۵۰۰۰ یورو جریمه نقدی تعیین کرده است.

این جریمه‌ها در ایالت مکلنبورگ فورپومرن ۲۵ یورو و در ایالت هسن ۵۰ یورو است اما در سایر ایالت‌ها فعلاً مجازات یا جریمه‌ای تعیین نشده است و امیدوارند که مردم خودشان اقدام به رعایت قوانین کنند اما چنانچه تدابیر توسط شهروندان رعایت نشود مجازات سنگینی در انتظار آنان خواهد بود.

بلژیک

در شهر «بروکسل» بلژیک دولت برای افرادی که در وسایل نقلیه از استفاده از ماسک خودداری می‌کنند، مبلغی معادل ۲۵۰ یورو جریمه در نظر گرفته است البته این قانون در بلژیک برای تمامی افراد ۱۲ سال به بالا اجباری است.

ایتالیا

دولت ایتالیا از ۶۰ میلیون جمعیت خود خواسته، تا جایی که امکان دارد، در خانه بمانند. نخست بخش شمالی کشور و شهرهای بزرگی نظیر میلان قرنطینه شدند و برگزاری تمامی رویدادهای فرهنگی و اقتصادی تعطیل شد؛ از ورزشگاه و سینما گرفته تا بار و رستوران، ‌اما بعد این محدودیت خروج به تمام کشور تعمیم پیدا کرد. حالا هر ایتالیایی‌ فقط برای کار ضروری حق دارند پایش را از خانه بیرون بگذارد و اگر نتواند دلیل موجهی برای خروج‌ به مأموران نظارت شهری ارائه کند ۲۰۶ یورو جریمه می‌شود.

فرانسه

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که کشورش در «جنگ» است و افزود:‌ «ما نه با یک ارتش یا ملت دیگر بلکه با دشمنی نامرئی و لمس‌نشدنی می‌جنگیم که در حال پیشروی است.» از سوی دیگر فرانسه یکصدهزار افسر پلیس را روانهٔ شهرهایش کرده تا نگذارد مردم به راحتی بیرون بیایند و با هم تماس داشته باشند. از این پس فرانسوی‌ها برای خروج از منزل باید گواهی خاصی را پر کنند که دلیل موجه خروج‌شان در آن قید شده باشد. وزیر کشور کابینهٔ او اما اعلام کرده است جریمهٔ شکستن قرنطینهٔ خانگی، عدم استفاده از ماسک و خروج از خانه بدون دلیل موجه تا ۱۳۵ یوروست.

استرالیا

این کشور جریمهٔ بسیار سنگینی برای شکستن قرنطینه تعیین کرده است. کسانی که مقررات محدودیت رفت و آمد را رعایت نکنند تا سقف ۵۰ هزار دلار استرالیا جریمه می‌شوند و حتی در برخی نقاط این کشور ممکن است زندانی شوند.

ایالات متحده

مقامات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در ایالات متحده، به منظور پیشگیری از شیوع بیماری، اجازه دارند رفت و آمد افراد میان ایالت‌های مختلف را ممنوع کنند و نخستین کسانی که ووهان چین به آمریکا بازگشتند بالاجبار در یک پایگاه نظامی در کالیفرنیا قرنطینه شدند. برخی ایالت‌ها از هم‌اکنون مقررات محدودیت رفت و آمد را اجرا می‌کنند و اجتماع بیش از ۵۰ نفر در آنها ممنوع شده است.

روسیه

جریمه عدم پوشش ماسک درحمل ونقل عمومی برابر با 5 هزار روبل خواهد بود .درصورت نقض مقررات پوشش الزامی ماسک ودستکش دروسایل حمل ونقل عمومی جریمه نقض مقررات برابر 5 هزار روبل وجریمه عدم پوشش ماسک ودستکش دراماکن اجتماعی برابر با 4 هزار روبل خواهد بود . روسیه همچنین سیستم نظارت بر پوشش ماسک را با کمک دوربین های نظارتی ایجاد نموده است.

آذربایجان

پلیس جمهوری آذربایجان شهروندان را در صورت استفاده نکردن از ماسک جریمه می‌کند میزان این جریمه‌ها از ۵۰ منات تا ۴۰۰ منات می‌باشد، مجلس ملی آذربایجان جریمه‌هایی را برای عدم پوشیدن ماسک تصویب کرد.
-خبرگزاری ترند. آذربایجان

ازبکستان

بر اساس تصمیم اخیر کمیسیون ویژة مبارزه با ویروس کرونا، فعالیت شرکت های اتوبوس رانی حمل و نقل عمومی‌شهری می‌توانند با رعایت مقررات بهداشتی تعیین شده ازجمله اجباری بودن داشتن ماسک برای رانندگان و مسافران و ... تردد کنند. به گزارش سرویس مطبوعاتی ادارة راهنمایی و رانندگی شهر تاشکند، رانندة خودرو شخصی هنگامی‌که مسافری یا سرنشینی غیر از خود نداشته باشد می‌تواند خودرو را بدون ماسک دهان هدایت کند ولی هنگامی‌که پیاده شد باید ماسک استفاده کند.

قرقیزستان

نخست وزیر قرقیزستان: شهروندان باید در سراسر کشور از ماسک استفاده نمایند، سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری اعلام نموده است که در صورت نقض رژیم ماسک و سایر الزامات بهداشتی و اپیدمیولوژیک، عاملان آن در قالب قانون مجازات می شوند، مسافران بدون ماسک از اتوبوس ها و واگن برقی در بیشکک بیرون رانده می‌شوند.

گرجستان

وزیر دادگستری گرجستان: شهروندان برای حضور در این مراکزخدمات عمومی حتماً باید از ماسک استفاده کنند.

ارمنستان

ستاد مبارزه با کرونا ارمنستان: شهروندان ملزم به همراه داشتن ماسک در همه اماکن عمومی‌خواهند بود. و خاطیان با پرداخت 10 هزار درام (حدوداً 20 دلار) جریمه خواهند شد.

تاجیکستان

شهردار دوشنبه : استفاده از ماسک اجباری می باشد.

ترکمنستان

رانندگان حمل و نقل عمومی عشق آباد باید کار خود را با زدن ماسک های محافظ پزشکی شروع کنند. ویروس کرونا قبلاً تقریباً تمام دنیا را به زدن ماسک مجبور کرده است، اما آنها برای مردم ترکمن غیر معمول هستند، زیرا طبق گفته مقامات پزشکی، هیچ موردی از COVID-19 در ترکمنستان گزارش نشده است.

اوکراین

دنیس شمیگال نخست وزیر در نشست مقابله با ویروس کرونا بر امکان سختگیرانه کردن و وضع جریمه در عدم استفاده از ماسک در اماکن عمومی و وسائل حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

هند

میزان جریمه استفاده نکردن از ماسک در برخی ایالت ها یک صد روپیه، در برخی پانصد و در تعدادی مناطق دو هزار تا پنج هزار روپیه هم تعیین شده است. هر روپیه حدود ۲۵۰تومان است.

پاکستان

مقامات پاکستان اعلام کردند شهروندان این کشور که هنگام تردد در خیابان و اماکن عمومی از ماسک استفاده نکنند، جریمه شده یا حتی زندانی می‌شوند.

ترکیه

مردم بیش از نیمی از استان‌های ترکیه برای تردد در اماکن عمومی شهر، ملزم به زدن ماسک شده‌اند. همزمان با آغاز روند بازگشایی کسب و کارها و رفع محدودیت‌های ناشی از قرنطینه سراسری از ابتدای ماه ژوئن در ترکیه، در پی تصمیم‌گیری استانداری‌ها و فرمانداری‌های شهرهای بزرگ ترکیه، به منظور کاستن از شیوع ویروس کرونا مردم 42 استان از 81 استان ترکیه ملزم به زدن ماسک در معابر و اماکن عمومی شده‌اند.
این الزام همزمان با بازگشایی کسب وکارها تعیین شده تا افزایش حضور مردم در اماکن عمومی منجر به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا نشود.
از 29 خرداد زدن ماسک در شهرهای استانبول و آنکارا (پایتخت) نیز الزامی است.
جریمه ماسک نزدن از 2 ماه تا یک سال حبس و بدل آن از 200 تا 1000 لیره ترک جریمه مالی به تشخیص قاضی پرونده تعیین شده است. هر دلار آمریکا معادل 6.8 لیره است.

چگونگی مجازات عدم استفاده از ماسک در کشورهای عربی

کویت

وزارت بهداشت کویت ٢٧ اردیبهشت ماه طی بخش نامه ای اعلام کرد : هر یک از افراد در صورت عدم استفاده از ماسک و یا پوشاندن دهان و بینی با هر وسیله دیگری به سه ماه زندان یا پنج هزاردینار جریمه خواهند شد.

الجزایر

استفاده از ماسک اجباری است حتی در داخل خودروهای شخصی، عدم استفاده هم جریمه ای حدود ۵۰ یورو دارد. اما زیاد سختگیری نمی شود و بیشتر پلیس تذکر می دهد، ولی قانونا این جریمه برقرار و قابل اعمال است. گزارش هایی از بازداشت افرادی که رعایت نکرده اند و آزادی آنها منوط به پرداخت جریمه منتشر شده است.

عمان

جریمه عدم استفاده از ماسک قبلا 20 ریال عمانی بود که اخیرا به 100 ریال عمانی معادل 260 دلار افزایش یافته که جریمه های جدید از 15 ژوئیه (25 تیر) اجرایی می شود. عمان سیستم یکپارچه ثبت جریمه ها را دارد و کسانی که جریمه های خود را نپردازند، از برخی خدمات مثل خروج از کشور محروم می شوند.

قطر

از روز یکشنبه ۱۷ ماه مه ۲۰۲۰ (۲۸ اردیبهشت ماه) قطر مقررات و محدودیت‌های اجتماعی سختی را برای مبارزه با شیوع کرونا هدف قرار داد.
بر این اساس افرادی که در اماکن عمومی از ماسک استفاده نکنند، با مجازات تا ۳ سال حبس روبرو خواهند شد. علاوه بر حبس برای متخلفان مجازات مالی ۲۰۰ هزار ریال (۵۵ هزار دلار) را نیز برای افرادی که قوانین را نقض می‌کنند در نظر گرفته شده است.

مراکش

مراکش از اوایل ماه آوریل استفاده از ماسک را اجباری کرده و به افراد هشدار داده است که در صورت سرپیچی از این قانون ۱۳۰۰ درهم جریمه نقدی و یا ۳ ماه حبس در انتظار آنها خواهد بود.
-خبرگزاری رویترز

تونس

در تونس مقرراتی تحت عنوان جریمه برای عدم استفاده از ماسک توسط شهروندان، اعلام و جاری نشده است. مردم از ماسک در خیابانها و فضای آزاد استفاده نمی کنند و نیروی انتظامی هم برخوردی با شهروندان نمی کند، ولی استفاده از ماسک در اماکن عمومی الزامی است. در ورودی اکثر مراکز خرید یک یا دو نفر مامور از طرف صاحبان مراکز خرید مسئول هستند که مانع از ورود شهروندان بدون ماسک شوند.

عربستان سعودی

برخی کشورها مرز زمینی و هوایی خود را به‌کل بسته‌اند درحالیکه برخی دیگر از کشورها هر مسافری که می‌رسد را اجبارا ۱۴ روانهٔ قرنطینه می‌کنند. مقامات عربستان اعلام کرده‌اند کسانی که حین ورود به این کشور اطلاعات درستی از وضعیت سلامتی خود ندهند و جاهایی را که اخیرا به آنها سفر کرده‌اند به‌درستی اعلام نکنند، به پرداخت ۱۳۳۰۰۰ دلار محکوم می‌شوند.

امارات

وزارت دادگستری امارات متحده عربی روز سه شنبه 24 مارس اعلام کرد، افرادی که محدودیت های اعمال شده در خصوص برنامه منع شیوع ویروس کرونا را نادیده بگیرند، مجازات می شوند.

این وزارت خانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، ماده قانونی شماره 14 از قانون فدرال سال 2014 مربوط به مجازات ناقضان قوانین مبارزه با بیماری‌های واگیر در این کشور شامل محدودیت‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در رابطه با منع شیوع ویروس کرونا را شامل می‌شود لذا از تاریخ اعلام این محدودیت‌ها با افرادی ناقض این قوانین برخورد و در صورت مشاهده مجازات خواهند شد. وزارت دادگستری امارات افزود، این مجازات شامل حبس یا جریمه نقدی به مبلغ بیش از 10 هزار درهم می‌شود.

این وزارتخانه از همه پزشکان، داروسازان، متخصصین داروسازی و کسانی که در حرفه پزشکی مشغولند، خواست تا در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در مدت کمتر از 24 ساعت اطلاع رسانی کنند. وزارت دادگستری تاکید کرد، در صورت پنهان‌کاری یا عدم اطلاع رسانی مجازات خواهند شد. این قانون همچنین به صاحبان وسایل نقلیه هشدار داد، در صورت مشاهده موارد افراد مشکوک به بیماری ویروس کرونا اطلاع رسانی کرده و از نقل و انتقال آنها بدون اطلاع مقامات رسمی دولت از قبیل وزارت بهداشت، مجازات خواهند شد. این قانون مجازات حبس جزای نقدی بین 10 هزار تا 50 تا 100 هزار درهم یا هر دو مجازات را برای کسانی که مسافران بیمار را از جایی بدون تأیید وزارت یا مراجع بهداشتی به جای دیگر منتقل می‌کنند، مقرر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
0
کاشکی قیمت ماسک و کیفیتش بعلاوه میانگین حقوق رو هم می اووردین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین