کد خبر: ۶۶۳۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

ظرفیت سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید ۳ نفر است/ عدم بازگرداندن کرایه‌های قبلی به والدین تخلف است

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره بازگرداندن کرایه سرویس مداراس در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ به والدین به دلیل تعطیلی مدارس گفت: بازگرداندن کرایه سرویس‌ها به والدین را ابلاغ کردیم، اگر جایی این مبلغ را برنگردانده باشند، تخلف کرده است.
ظرفیت سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید ۳ نفر است/ عدم بازگرداندن کرایه‌های قبلی به والدین تخلف است
آفتاب‌‌نیوز :

«نور علی عباسپور» مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، درباره ساز و کار سرویس مدارس در سال تحصیلی آینده که قرار است از ۱۵ شهریور آغاز شود، گفت: شروع سال تحصیلی با چند سناریو همراه است، سناریوها به این صورت است که در مناطق قرمز، تلاش می‌شود که حضور را نداشته باشیم، ممکن است در برخی مناطق هم حضور دانش آموزان به صورت تلفیقی باشد، یعنی دانش آموزان فقط در بعضی روزها به مدرسه بروند و اگر خانواده‌ها نیاز به سرویس داشته باشند، قطعا سرویس ارائه می‌شود.در مناطقی که سفید هست نیز شرایط مانند همیشه و عادی است و خانواده‌ها می‌توانند سرویس درخواست کنند.

عباسپور با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی در سرویس مدارس مانند سایر سرویس‌های حمل و نقل است، گفت: همه برنامه‌های مدارس تابع این سه سناریویی است که عنوان شد. در واقع پروتکل‌های رسمی که از سوی ستادملی مقابله با کرونا اعلام شده این ها بوده است و تاکید کرده‌اند که این کارها انجام شود. بنابراین شرایط سرویس مدارس هم مانند سایر سرویس‌های حمل ونقل اعلام شده که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و با حداکثر سه نفر ظرفیت باشد.

وی تاکید کرد: هر خودرو باید فقط سه سرنشین داشته باشد، همچنین رعایت پرتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک ضرورت دارد. علاوه بر نکاتی که در تجمعات گفته شده و باید رعایت شود برای سرویس مدارس هم حائز اهمیت است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره نرخ جدید کرایه سرویس‌های مدارس گفت: هزینه‌ها را شورای شهر هر شهرستان یا شهر تصویب و در نهایت ابلاغ می شود. در حال حاضر گزارشی نداریم مبنی بر اینکه کارگروه‌ها نرخ جدید کرایه سرویس مدارس را تعیین کرده باشند.

عباسپور تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که در قراردادی که برای سرویس مدارس و میزان کرایه مربوط به مدارس داده شده، آمده است که آن میزانی که دانش آموز از سرویس استفاده می‌کند، طبق آن نرخ محاسبه می شود و خارج از این نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این که گفته می‌شود، مدارس از سال جدید ۵۰ درصد حضوری و ۵۰ درصد مجازی هستند، آیا موجب بیکاری برخی از رانندگان نخواهد شد؟ گفت: کار در سرویس مدرسه کار تمام وقتی نیست و بخش قابل توجهی از آنها، راننده تاکسی هستند و به طور کامل شغلشان سرویس مدارس نیست.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: لذا کاهش روزهای مدرسه برای رانندگان مشکلی ایجاد نمی‌کند. بعضا راننده‌های سرویس مدارس در ساعات باقیمانده کاری خود در جای دیگر کار می‌کنند و بخشی از ساعات خود را به سرویس مدارس اختصاص می‌دهند. درهر صورت کاهش روزهای مدرسه صدمه‌ای به کار آنها نخواهد زد.

عباسپور درباره بازگرداندن کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی۹۸-۹۹ به والدین به دلیل تعطیل بودن مدارس از اسفند تا خرداد ماه گفت: ما باز گرداندن کرایه سرویس‌ها به والدین را ابلاغ کردیم؛ اگر جایی این مبلغ را برنگردانده باشند، تخلف کرده است.

وی ادامه داد: اگر خانواده‌ها تصمیم گرفتند، آن پول را به سال آینده انتقال دهند، بلامانع است، اما ممکن است خانواده‌ای بگوید باید پول را برگردانند که بایستی به آنها مبلغ را پس بدهند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: از آنجا که پول به حساب مدرسه می‌رود، مدیر مدرسه موظف است این مبلغ را بعد از پایان سال تحصیلی برگرداند. الان سال تحصیلی به پایان رسیده، حوزه شکایات و بازرسی آموزش و پرورش هم این را ابلاغ کرده که اگر چنانچه کسی طلبی دارد که پرداخت نشده است، در پورتال آموزش و پرورش قسمتی وجود دارد که مربوط به شکایات است و می توانند در آنجا شکایاتشان را ثبت کنند تا در عرض یک هفته پیگیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین