کد خبر: ۶۶۴۰۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱

تصاویر| بزرگترین پروژه همجوشی هسته‌ای جهان

در همجوشی هسته‌ای، اتم‌های هیدروژن سنگین ترکیب می‌شوند و انرژی آزاد می‌شود. برای تولید این انرژی حرارتی ۱۵۰ میلیون درجه‌ای مورد نیاز است.
آفتاب‌‌نیوز :

بزرگترین پروژه مونتاژ نیروگاه غول‌پیکر برای همجوشی هسته‌ای در جهان در جنوب فرانسه در حال انجام است. انتظار می‌رود تولید برق در این نیروگاه از سال ۲۰۳۵ آغاز شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این پروژه که "ایتر" نام دارد با هدف شبیه‌سازی واکنش‌های رخ داده در خورشید انجام می‌شود. نیروگاهی سنگین وزن که ۷۳ هزار تن وزن خواهد داشت و پیچیده‌ترین عملیات مهندسی در تاریخ محسوب می‌شود. هدف از این پروژه تولید برق از طریق همجوشی هسته‌ای در مقیاس تجاری است. این نیروگاه ۲۰ میلیارد یورو ارزش دارد. این ماشین بزرگ قرار است با ترکیب اتم‌های هیدروژن باعث تولید هلیوم و انرژی شود. این فرایند در حلقه‌ای گرم متشکل از گاز درون میدان‌های مغناطیسی صورت می‌گیرد.

در همجوشی هسته‌ای، اتم‌های هیدروژن سنگین ترکیب می‌شوند و انرژی آزاد می‌شود. برای تولید این انرژی حرارتی ۱۵۰ میلیون درجه‌ای مورد نیاز است. هیدروژن مورد نیاز برای این پروژه از آب دریا تامین می‌شود. راکتور همجوشی خطر ذوب شدن کم تری نسبت به راکتور‌های دیگر را دارد و مواد رادیواکتیو کم تری تولید می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
4
پول چندتا اختلاس میشه ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین