کد خبر: ۶۶۴۱۳۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱

کرونا ۴.۲ میلیون یورو به مالک هواپیمایی انگلیس زیان زد

شرکت «آی ای جی» که مالک شرکت هواپیمایی انگلیس (بریتیش ایرویز) است اعلام کرد که به دلیل کاهش سفرهای هوایی بر اثر شیوع ویروس کرونا ۴.۲ میلیون یورو در شش ماهه نخست امسال (۲۰۲۰)، خسارت دیده است.
کرونا ۴.۲ میلیون یورو به مالک هواپیمایی انگلیس زیان زد
آفتاب‌‌نیوز :

این شرکت انگلیسی-اسپانیایی در تلاش است تا برای فرار از ورشکستگی ۲.۷۵ میلیون یورو کمک مالی از طریق سرمایه‌گذاران جمع‌آوری کند. «آی ای جی» یا گروه خطوط هوایی بین‌المللی در شش ماهه نخست پارسال ۱.۱ میلیارد یورو سود کرده بود.

این شرکت هوانوردی اینک می‌گوید که در سه ماهه دوم امسال ۹۸ درصد از آمار مسافرانش را بر اثر بحران کرونا از دست داده و قصد دارد تا ۱۲ هزار نفر از کارکنانش را برای تعدیل آثار سوء این بحران اخراج کند. «ویلی والش» رئیس شرکت «آی ای جی» معتقد است که برای بازگشت به آمارهای پیش از شیوع بحران کرونا، سه سال زمان لازم است.

بحران شیوع کرونا برای شرکت‌های هوایی جهان به ویژه در اروپا، از سال ۱۹۵۵ به این سو سابقه نداشته و به گفته کارشناسان انتظار نمی‌رود این صنعت تا سال ۲۰۲۳ احیا شود. بسیاری از شرکت های هواپیمایی در انگلیس برنامه های پروازی خود را کاهش و نیروهای خود را اخراج کرده‌اند.

بزرگترین خطوط هواپیمایی اروپا موسوم به رایان ایر هفته گذشته اعلام کرد که بر اثر کرونا ۱۶۹ میلیون پوند ضرر کرده است.

این شرکت ایرلندی که از اواسط ماه مارس (فروردین) تا حدود یک ماه پیش (تیر) تقریبا تمام پروازهای خود را در سراسر اروپا زمین گیر کرد و به تازگی فعالیت‌های تجاری خود را از سر گرفته با صدور بیانیه‌ای، نسبت به تحمل خسارت‌های بیشتر اقتصادی بر اثر موج دوم کرونا در اروپا هشدار داد.

«رایان ایر» با جابه‌جایی مسافرانی که در اوج قرنطینه گرفتار شدند توانست ۱۲۵ میلیون پوند کاسبی کند. این در حالیست که سال گذشته در همین مدت ۲.۳ میلیارد پوند درآمد کسب کرده بود.

این شرکت هواپیمایی که به ارائه پروازهای ارزان قیمت معروف است، از یکم ژوئیه (۱۱ تیر) ۴۰ درصد از پروازهای تجاری خود را از سر گرفت و اعلام کرد که تا ماه آگوست(مرداد- شهریور) ظرفیت پروازهای خود را به ۶۰ درصد و سپتامبر به ۷۰ درصد خواهد رساند.

نتایج تحقیقات انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی که اوایل فروردین منتشر شد، نشان می‌دهد که صنایع هوایی انگلیس بیشتر از سایر کشورهای اروپایی در معرض ورشکستگی قرار دارد. در این گزارش پیش‌بینی شده که شرکت‌های هواپیمایی انگلیس امسال حدود ۱۸ میلیارد پوند زیان خواهند دید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین