کد خبر: ۶۶۴۶۰۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

ترامپ کاملا از رقیب خود عقب افتاد،آیا از گردونه رقابت خارج شده است؟

یک وبسایت خبری سعودی در گزارشی از وضعیت انتخابات آمریکا همچنان امیدوار است که شرایط به نفع ترامپ تغییر کند.
ترامپ کاملا از رقیب خود عقب افتاد،آیا از گردونه رقابت خارج شده است؟
آفتاب‌‌نیوز :

وبسایت تحلیلی عرب نیوز وابسته به عربستان سعودی در تحلیلی با عنوان «خیلی چیزها هنوز می تواند تا پیش از برگزاری انتخابات آمریکا تغییر کند» نوشته است که ترامپ هنوز از گردونه رقابت خارج نشده،نویسنده این مطلب در ادامه بیان کرده است: من حتی پیش از روزهای حضورم در واشنگتن مجذوب عملکرد نظام سیاسی امریکا بوده ام و ساده ترین مطلبی که می توانم در مورد انتخابات سال ۲۰۲۰ بگویم این است که رقابتی ایجاد خواهد شد که من تاکنون مشابه آن را ندیده ام و به علت شیوع کرونا، محدودیت های تبلیغاتی و رقابتی اعمال خواهد شد که در گذشته وجود نداشته است.

درحالی که کمتر از صد روز به زمان رای گیری باقی مانده است، باید حداقل سه واقعیت سیاسی مهم را در مورد این رقابت ها بدانیم:

نخست آن که بایدن که مدت ها سکوت کرده بود ، به گونه ای چشمگیر از ترامپ پیش افتاده و براساس نظر سنجی ها، با ۵۱ درصد در برابر ۴۱ درصد، از ترامپ جلوتر است .

اگرچه امریکا روسای جمهور خود را نه از طریق رای مستقیم ملی بلکه از سوی کالج الکترال انتخاب می کند، با این حال، ترامپ از رقیب خود کاملاً عقب افتاده است و تا هفته گذشته از نظر رای الکترال ( اگر هم اکنون انتخابات برگزار شود ) بایدن ۳۵۲ رای و ترامپ ۱۸۶ رای خواهند داشت.

دوم آن که انتقاد از شیوه مدیریت کرونا از سوی ترامپ و روش برخورد او با اعتراضات حقوق مدنی اخیر، نشان دهنده برتری بایدن هستند.

ترامپ تلاش خواهد کرد تا بایدن میانه رو را به هواداران چپگرای او پیوند دهد و رای دهندگان میانه رو مستقل را به سوی خود جذب کند و این منجر به سومین واقعیت در مورد انتخابات سال ۲۰۲۰ می شود.
شاید ماجرا در نهایت به نفع ترامپ تمام شود. اقتصاد هنوز هم عامل تعیین کننده ای است و در صورت فروکش کردن کرونا شرایط اقتصادی بهتر خواهد شد.
همچنین ممکن است در اعتراضات آتی خشونت های بیشتری روی دهد و درستی راهبرد نظم و قانون ترامپ را نشان دهد.
ممکن است در سه مناظره انتخاباتی آینده، بایدن مرتکب اشتباهات بزرگی شود. به عبارت دیگر اگرچه ترامپ عقب افتاده ولی هنوز از گردونه رقابت خارج نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
2
ترامپ صد در صد رییس جمهور آمریکا باقی می مونه اصلا شکی در این نیست. بایدن دیگه پیر شده مردم آمریکا به اینجور افراد رای نمی دن. تازه اگه رای هم بیاره با رای الکترال ترامپ رییس جمهور بعدی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
بایدن کلا سه سال از ترامپ بزرگ‌تره! با سه سال تفاوت سنی، بایدن می‌شه پیرمرد و ترامپ جوان؟ یه چیزی می‌شنویم بدون تحقیق تکرار می‌کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
دوست من.مگر قراره بایدن کشتی بگیره که شما فرمودید پیره/اینان درانجام هر کاری دهها مشاوردارندوهرموضوعی بدون مطالعات تصمیم نمی گیرند.
ناشناس
|
Oman
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
ریشه یک نخل پیر از صد جوان افزونتر است، بیشتر دلبستگی باشد به دنیا پیر را..... در بعضی کشورها تا صد سالگی هم میز و منصبها را ول نمی کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین