کد خبر: ۶۶۴۶۱۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

واکسن روسی کرونا مورد تایید است؟/ پاسخ عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا

یک عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا درباره واکسن روسی که اخیرا کشف شده است می گوید تا زمانی که این ویروس مورد تایید نهادهای بین المللی قرار نگیرد، در ایران استفاده نخواهد شد.
واکسن روسی کرونا مورد تایید است؟/ پاسخ عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مینو محرز درباره واکسن روسی کرونا که قرار است از مهرماه مورد استفاده عمومی در روسیه قرار بگیرد، گفت: همه جای دنیا دارند روی واکسن کار می کنند. روسیه هم کار می کنند. ولی اشکالی درباره روسیه وجود دارد. روسها مواد بیولوژیکی که تولید می کنند را فقط خودشان تایید می کند و در اختیار هیچ مرجع بین المللی برای تایید قرار نمی دهند.

این پزشک متخصص بیماریهای عفونی توضیح داد: ما واکسنی را قبول داریم که تایید سازمان غذا و داروی آمریکا FDA یا مرکز غذا و داروی اتحادیه اروپا یا تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را داشته باشند. از نظر وزارت بهداشت ایران، صلاحیت تایید یک ماده بیولوژیک را تنها این سه مرجع در سطح جهانی دارند. اگر آنها بگویند داروهای روسیه یا واکسن روسیه مورد تایید است با کمال میل قبول می کنیم ولی روسیه می گوید ما فقط خودمان این واکنس را قبول می کنیم ، اگر فقط خودشان اعلام درمان یا اثربخشی واکسن کنند و برای تاییدیه گرفتن به مراجع جهانی ندهد ما نمی توانیم این واکسن را بپذیریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
5
9
احسنت به این خانم دکتر فهیم و با شعور
کشورهای خدانشناس معمولا برای رسیدن به هدفشون از کشورهای دیگه بعنوان موش آزمایشگاهی استفاده میکنن تا به نتیجه دلخواهشون برسن اما باید بهشون ثابت کرد که کور خوندن، ایران اسلامی خیلی داناتر و فهیم تر از این حرفهاست. واکسنش وقتی میتونه قابل قبول باشه که همه متخصصین کشورهای دیگر هم کاملا و صددرصد اونو تایید کنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
8
8
یه مشت آدم بی خاصیت که عرضه هیچ کاری رو ندارن از هیچی هم سر در نمیارن که ما اینو نمی خوایم برو بگیر بدبخت باید التماس کنی همین رو بهت بدن
پرویز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
3
3
مطمئن باشید اگه این خانم دکتر پافشاری برای تایید مراکز معتبر کند یکی دیگه را جایش میگذارند تاچشم بسته واکسن را تایید کنه.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
0
این داروهای روسی و چینی رو هیچ کشوری قبول نداره، البته کشورهایی که سرشون بتنشون میرزه
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
0
0
مطمئن باشید اگر قرار باشه این واکسن برای خوش آمدن روسیه وارد بشه این خانم دکتر دیگر در این دینای نخواهد بود که با ورود این واکسن مخالفت بکنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین