کد خبر: ۶۶۴۶۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

حناچی: حضور شهردار در هیات دولت قانون ندارد/ بودجه نقد شهرداری ۷۰ درصد محقق شده است

حضور شهردار تهران در هیات دولت هم برای دولت و هم برای شهرداری تهران مثبت بوده است و برای هر دو طرف خوب خواهد بود.
حناچی: حضور شهردار در هیات دولت قانون ندارد/ بودجه نقد شهرداری ۷۰ درصد محقق شده است
آفتاب‌‌نیوز :

شهردار تهران در نشست خبری امروز خود درباره کسری بودجه توضیح داد و گفت: در بخش نقد درآمدها تا امروز ۷۰ درصد داشتیم اما در بخش غیرنقد مشکلاتی داشته ایم.

 پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه ها در پاسخ به سال خبرنگار فارس در خصوص شیوع کرونا و تحمیل شدن هزینه های زیاد به شهر تهران و کاهش درآمدهای مدیریت شهری و برنامه مدیریت شهری برای ماه های مانده از سال و گذر از این بحران گفت: شیوع کرونا دو مشکل برای تهران ایجاد کرد اولا کمبود درآمد و سپس افزایش هزینه ها.

وی ادامه داد: البته این تنها مختص تهران نبوده است بلکه همه شهرها با آن دست و پنجه نرم می کنند. و بسیاری از مراکز ما تعطیل شدند.

حناچی افزود: رعایت فاصله فیزیکی معنایش برای ما استفاده از ظرفیت کمتر و با همان ناوگان قبلی است در حال حاضر ناوگان مترو با ۵۰ درصد ظرفیت و اتوبوس رانی هم با ۵۰ درصد ظرفیت آن فعالیت می کنند.

شهردار تهران تصریح کرد: البته دولتهای دیگر از مدیریت های شهری خود حمایت در اینگونه موارد حمایت می کنند که البته شهر تهران و دیریت آن به لحاظ مشکلات اقتصادی از این کمک و حمایت محروم بوده است.

بودجه نقد شهرداری ۷۰ درصد محقق شده است

وی ادامه داد: البته اینکه تنها توانسته ایم ۳۰ درصد بودجه را محقق کنیم هم درست نیست در بخش نقد تا امروز ۷۰ درصد داشتیم اما در بخش غیرنقد مشکلاتی داشته ایم. تلاش کردیم و لایحه دو فوریتی به شورا تقدیم کردیم البته در شورا تصویب شده اما بندهایی از آن به دلیل اینکه دستگاه های نظارتی نقطه نظراتی داشتند در حال بررسی داریم.

حناچی گفت: ممیزی جدیدی برای شهرداری تهران در نظر داریم زیرا آخرین ممیزی مربوط به بسال ۸۶ بود. هزینه های جاری تلاش شده است کاهش پیدا کند. و از سوی دیگر تلاش می کنیم تا ظرفیت هایی ایجاد شود.

وی گفت: از سوی دیگر تلاش شد تا پول ناشی از اوراق مشارکت های سال ۹۷ و ۹۸ را نقد کنیم که این مهم هم تاثیر به سزایی در ادامه فرآیندهای ما خواهد داشت.

در تعقیب فساد داد و بیداد نمی کنیم

شهردار تهران در پاسخ به سوالی که از وی درخصوص پیگیری پرونده های فساد های گذشته و راکد ماندن آن گفت: ما برای پیگیری این موضوع خیلی داد و بیداد و فریاد نکرده ایم و کار به درستی در حال انجام است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که اوراق مشارکت نقد شده اخیر در کدام بخش از مدیریت شهری استفاده خواهد شد گفت: قرار است بخشی از پول اوارق خرج سیگنالینگ خطوط مترو قرار گیرد.

حضور شهردار در هیات دولت قانون ندارد

حناچی در پاسخ به سوالی درخصوص حضورش در هیأت دولت و همچنین سخنان رئیس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه حضور شما تاثیری هم در پیشبرد برنامه های مدیریت شهری نداشته است گفت: حضور شهردار تهران در هیات دولت قانون نیست و شهردار تهران عضو هیات دولت نیست.

شهردار تهران گفت: این یک سنت بوده است. حضور شهردار تهران در هیات دولت هم برای دولت و هم برای شهرداری تهران مثبت بوده است و برای هر دو طرف خوب خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین