کد خبر: ۶۶۴۶۸۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
ارزش معاملات «شستا» حدود ۲٫۴ میلیارد تومان شد

عقب‌نشینی شاخص بورس به زیر ۲ میلیون

در پایان معاملات امروز بازار سهام روز دوشنبه ۱۳ مرداد، شاخص کل ضمن افت ۱۸ هزار واحدی بار دیگر به زیر ۲ میلیون واحد سقوط کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

در پایان معاملات امروز بازار سهام تشدید عرضه در نمادهای شاخص‌ساز و همچنین نزدیکی برگزاری چند نماد شاخص‌ساز موجب افت ۱ درصدی شاخص و افت آن به زیر سطح ۲ میلیون واحدی شد. این در حالی بود که اختلال در ثبت سفارش نمادهای بورسی و توقف معاملات در فرابورس نیز موجب شد تا جو حاکم بر بازار منفی شده و در نتیجه شاخص پس از شروع سبز خود با افتی ۱۸ هزار واحدی به کار خود خاتمه دهد.

در جریان معاملات امروز بورس حدود ۲ میلیون معامله انجام شد که طی آن حدود ۹ میلیارد سهم با ارزشی بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان دادوستد شد. در این میان سه نماد فملی، خودرو و فولاد به ترتیب با ۴۰۶۴، ۲۷۴۰ و ۲۷۳۶ واحد بیشترین تاثیر منفی و نماد شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

عقب‌نشینی شاخص بورس به زیر ۲ میلیون

در میان صنایع مختلف نیز ارزش صنعت چندرشته‌ای به لطف معاملات ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی شستا، به سه هزار و ۷۰۷ میلیارد تومان رسید که ۲٫۵ برابر معاملات گروه خودرو بود. پس از این دو گروه نیز صنعت فراورده‌های نفتی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. نکته جالب در خصوص معاملات امروز بازار سهام بیشتر بودن ارزش معاملات «شستا» از ارزش معاملات هر کدام از گروه‌های صنعت بود.

پس از شستا نیز دو نماد وبانک و پترول بیش از سایر نمادهای بورس معامله شدند. از نظر حجم معاملات نیز وتجارت، خساپا و وبصادر نیز عملکرد بهتری از بقیه نمادها داشتند. همچنین در پایان معاملات امروز نمادهای معاملاتی فخوز، ثشرق، فسپا، غاذر، تیپیکو، وتجارت، کماسه، فولاد و زمگسا نیز به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه متوقف شدند.

افت ۱۸ هزار واحدی بورس در حالی امروز رقم خورد که در دو روز گذشته شاخص کل بیش از ۱۰۰ هزار واجد رشد داشت و توانسته بود برای اولین بار وارد کانال ۲ میلیون واحدی شود.

اختلال مکرر در سامانه معاملاتی بورس در روزهای اخیر و قطعی موقت معاملات فرابورس از یکسو و شیفت‌بندی نمادهای پرتقاضای بورسی موجب شده تا بسیاری از معامله‌گران از روند معاملات بورس شکایت داشته باشند. موضوعی که امروز علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران بالاخره نسبت به آن واکنش داد و از اعمال تغییرات بنیادین در سامانه معاملات در آینده نزدیک خبر داد.

عقب‌نشینی شاخص بورس به زیر ۲ میلیون

عقب‌نشینی شاخص بورس به زیر ۲ میلیون

عقب‌نشینی شاخص بورس به زیر ۲ میلیون

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین