کد خبر: ۶۶۴۷۲۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۸

عکس| اولین نشست مجلس صربستان با یک زن محجبه

نخستین نشست دوازدهمین دوره مجلس صربستان، روز دوشنبه با حضور یک نماینده زن محجبه مسلمان از حزب عدالت و آشتی به رهبری معمر زوکورلیچ مفتی سابق مشیخیت جامعه اسلامی منطقه سنجاک صربستان برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :

در اولین نشست به ریاست سنی «سمیلیا تیشما» از لیست ائتلاف حزب سوسیالیست و حزب وحدت صربستان با ۹۱ سال بعنوان سالمند ترین نماینده برگزار شد و در این نشست ۲۵۰ نماینده با ادای سوگند و امضای سوگندنامه بطور رسمی فعالیت خود را برای ۴ سال آغاز کردند.

این مجلس با برقراری سیستم چند حزبی از سال ۱۹۹۱ میلادی تاکنون دوزادهمین دوره مجلس صربستان است.

عکس| اولین نشست مجلس صربستان با یک زن محجبه

رئیس جدید مجلس صربستان و معاونان و دیگر مسوولان در نشست بعدی نمایندگان در پارلمان انتخاب می شوند.

اولین نشست مجلس صربستان در حالی برگزار شد که تمامی حاضران در پارلمان از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کردند.

همزمان با تشکیل اولین نشست ساختار جدید پارلمان ، برخی از احزاب مخالف و معترضین با جمع شدن در مقابل ساختمان پارلمان صربستان مخالفت خود را به ساختار جدید مجلس با سر دادن شعارهای ضد دولتی و پرتاب تخم مرع به ساختمان ابراز کردند.

دوازدهمین دور از انتخابات پارلمانی صربستان در ۲۱ ماه ژوئن امسال ( یکم تیر ۱۳۹۹) برگزار گردید.

حزب پیشرو با ۱۸۸ نماینده بیشترین کرسی را در ساختار جدید مجلس صربستان دارد و ائتلاف «حزب سوسیالیست و حزب وحدت صربستان» با ۳۲ نماینده و حزب مخالف راست میانه‌ متعلق به آلکساندرشاپیچ رهبر اتحاد میهنی صربستان ۱۱ کرسی را در مجلس از آن خود دارند.

همچنین لیست اتحاد مجارهای ویوودینا با ۹ کرسی ، حزب عدالت و آشتی به رهبری معمر ذوکورلیچ ۴ کرسی ، لیست آلترناتیو دمکراتیک آلبانی تبارها ۳ کرسی و حزب جنبش دمکراتیک سنجاک به رهبری دکتر سلیمان اوگلیانین ۳ کرسی در ساختار جدید مجلس صربستان حضور دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین