کد خبر: ۶۶۴۷۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
گفتگوی معاون قضایی دادستان کل کشور درباره امضاهای طلایی در صنعت فولاد

امضاهایی که ماهانه ۲۰۰۰ میلیارد تومان را جابجا می‌کنند!

عمرانی گفت: در عرضه فولاد شاهد وجود امضا‌های طلایی و حیاط خلوت‌های متعدد هستیم و در این صنعت علاوه بر رانت، موضوع اخلال در نظام اقتصادی هم مطرح می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

سعید عمرانی معاون قضائی دادستان کل کشور در خبر ۲۱ سیما، با اشاره به وجود امضا‌های طلایی در صنعت فولاد، اظهار کرد: امروز در چرخه عرضه فولاد امضا‌های طلایی وجود دارد و ما شاهد حیاط خلوت‌هایی هستیم.

معاون قضائی دادستان کل کشور بیان کرد: اعتقاد ما این است که در کشور ما میزان مواد اولیه فولاد ده‌ها میلیون تن بیش از مصرف است، اما متاسفانه شاهد این هستیم کارخانجات رده پایین با ۱۰ الی ۲۰درصد ظرفیت کار می‌کنند.

عمرانی گفت: فولاد امروز وسط سفره مردم است حتی قوطی رب، بدنه خودرو و لوازم جهیزیه مرتبط با صنعت فولاد است و گرانی فولاد عاملی برای گرانی‌ها در لوازم دیگر می‌شود، هرچند که مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت کارخانه‌های فولاد هزینه شده است و نباید اینگونه باشد که به دلیل اینکه سهامدار‌های خاص دارند هر کاری دوست دارند انجام ‌دهند. در فولاد علاوه بر رانت، اخلال در نظام اقتصادی هم مطرح می‌شود.

معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: شاید حدود ۵۰۰ مشتری فولاد را نمی‌شناسیم ما اطلاع داریم کسانی که حتی حرفه شان هم این موضوع نیست و چه بسا سرشناس هم باشند در این حوزه وجود دارند.

عمرانی با بیان اینکه سه راه حل مطرح شده است، گفت: عرضه صحیح، عرضه قطره‌چکانی و به مقدار همچنین شفاف سازی در سامانه یعنی اینکه چه کسانی آن را خریده است، این سه راه، راه حل‌های ما هستند که منجر به این می‌شود که ظرف یک ماه قیمت پایین بیاید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
کرمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
4
امضای طلایی همان قدر زیان احتمالی دارد .
که تریبون طلایی دارد .
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
0
0
جناب آفتاب لطفا از وزیر بپرس. فقط تیتر نزن. پیگیر باش
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین