کد خبر: ۶۶۴۸۲۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

عضو شورای شهر: لغو طرح ترافیک به نفع مردم تهران نیست

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهرتهران با بیان اینکه لغو طرح ترافیک به نفع مردم تهران نیست، گفت: لغو طرح مسافران مترو را کاهش نداده است.
عضو شورای شهر: لغو طرح ترافیک به نفع مردم تهران نیست
آفتاب‌‌نیوز :

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره موضوع طرح ترافیک در پایتخت، اظهار داشت: تصمیم لغو طرح ترافیک توسط ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شده و همه باید از آن تبعیت کنند.

وی با اشاره به اینکه تنزل دادن بحث مبارزه با کرونا به موضوع طرح ترافیک مورد نقد کارشناسی مدیریت شهری است، گفت: کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر بررسی‌های کارشناسی و تخصصی در این زمینه انجام داده و بر همین اساس لغو طرح ترافیک را مفید نمی‌دانیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: طرح ترافیک به دلیل شرایط کرونا به صورت کلی تغییر کرده بود و ساعاتی برای ورود و خروج کارکنان و کارمندان در نظر گرفته بودیم، ولی لغو کلی این طرح شهر را با مشکلات زیادی همراه می‌سازد.

علیخانی بیان داشت: نگاه ما به موضوع طرح ترافیک سلامت‌محور است و نمی‌توان گفت برای اینکه حمل و نقل عمومی شلوغ نشود، مکان‌های دیگر را شلوغ کنیم. بسته ترافیکی که شورای شهر جهت مقابله با کرونا ارائه داده بود شرایط شهر را بهتر می‌کرد.

وی گفت: در حال حاضر خیابان‌های پایتخت در بخش مرکزی به دلیل افزایش ترددها قفل شده و با گره ترافیکی همراه است از طرفی حمل و نقل عمومی مسافران آن به دلیل شرایط کرونا کاهش یافته و به یک پنجم رسیده است و اکنون لغو طرح ترافیک تأثیر چندانی در آمار مسافران ندارد و تنها خیابان‌ها را شلوغ می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: چرا باید صورت مسأله را جهت مقابله با کرونا پاک کرد دولت باید از اعتبارات مربوط به کرونا ۵۰۰ اتوبوس برای تهران بخرد و واگن‌های مترو را افزایش دهد ولی این کار را انجام نداده و به جای آن لغو طرح ترافیک مطرح می‌شود.

علیخانی تصریح کرد: طرح ترافیک را لغو کرده‌ایم و اکنون شهر با ازدحام خودروها حتی در خیابان‌های فرعی همراه شده و جای پارک خودرو نیز وجود ندارد.

وی گفت:‌لغو طرح ترافیک تصمیمی است که به نفع ترافیک و مردم شهر نیست و از طرفی نیز نه تنها سبب رعایت فاصله اجتماعی نمی‌شود بلکه سبب احتمال انتقال کرونا به دلیل افزایش تجمعات در مرکز شهر خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: زمانی که طرح ترافیک رایگان باشد یعنی مردم را تشویق می‌کنیم که به محدوده طرح وارد شوند و این موضوع سفرهای غیرضروری را به همراه دارد و مشکلاتی را برای پلیس و ساکنین محدوده طرح ترافیک ایجاد کرده است و حرکت اتوبوس‌ها در خطوط ویژه را به دلیل ورود خودروها به این خطوط با اختلال همراه می‌کند.

علیخانی گفت:‌البته اعلام کردند که توقف طرح در حال حاضر فقط برای یک هفته است و امیدوارم پس از مشاهده آثار منفی لغو طرح، دوباره وضعیت طرح ترافیک به حالت قبل بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که اعضای شورای شهر و کارکنان این شورا نمی‌توانند در مسائل تخصصی پزشکی اظهار نظر کنند و تصمیم کارشناسی بگیرند پزشکان نیز نظرات آنها در مورد ترافیک کارشناسی شده نیست ولی با این وجود مدیریت شهری تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین