کد خبر: ۶۶۵۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱

در وضعیت قرمز قم باید تعطیلی مشاغل پرخطر در دستور کار قرار گیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در وضعیت قرمز قم جهت کنترل ویروس، تعطیلی مشاغل پرخطر و آرامستان‌ها در دستور کار قرار بگیرد.
در وضعیت قرمز قم باید تعطیلی مشاغل پرخطر در دستور کار قرار گیرد
آفتاب‌‌نیوز :

محمد رضا قدیر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: از روز گذشته استان قم وارد وضعیت قرمز و پرخطر شده است و شاهد رشد بیماران سرپایی و بستری و تعداد فوتی‌ها تا هستیم و اگر این روند تداوم داشته باشیم باید محدودیت‌هایی اعمال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: هماهنگی دستگاهها و سازمان ها و نهادهای حوزه سلامت و افزایش همکاری های بین بخشی در کنترل بیماری امری ضروری است.

وی تصریح کرد: امروز ما نیاز به آرامش و البته ترس آگاهانه در جامعه داریم، در موج اول بیماری در تعطیلات فروردین له سر می‌بردیم و با توجه به ترس مردم، کنترل خوبی اتفاق افتاد.

قدیر بیان کرد: وقتی به مرور این ترس از میان رفت، موج دوم بیماری به وجود آمد، مردم باید با آگاهی و وفاداری به پروتکل‌ها، ما را در کاهش ابتلاء به بیماری یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: 90 درصد از مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله‌گذاری تجتماعی آگاهی دارند، اما نسبت به آن بی‌توجه هستند و در این زمینه نیاز به فرهنگ‌سازی داریم.

زدن ماسک باید همراه با فاصله اجتماعی باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: زدن ماسک باید همراه با فاصله اجتماعی باشد تا تاثیر پیشگیری از انتقال ویروس دوچندان شود، از طرفی الزام در استفاده از ماسک برای تمامی کارمندان و پرسنل مورد توجه قرار بگیرد و هیچ فردی بدون ماسک وارد اداره نشود.

وی گفت: در سطح ادارات باید رعایت پروتکل‌ها به صورت صد درصدی باشد، از طرفی فضاهای پرخطر بسته شود و در وضعیت قرمز قم جهت کنترل ویروس، تعطیلی مشاغل پرخطر و آرامستان‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

قدیر افزود: تشدید نظارت بر نحوه رعایت پروتکل‌ها در پاساژها و نانوایی‌های قم امری ضروری است، پیش‌بینی می‌شود در صورتی که نتوانیم بیماری را کنترل کنیم تعداد بیماران بستری به زودی به 1000 نفر در قم برسد.

وی تصریح کرد:مدیریت شهری و شورای شهر همراهی خوبی در فرهنگ سازی و استفاده از ماسک داشته‌اند و این امر باید فراگیر شود، همچنین با توجه به اهمیت توجه به ایجاد نشاط اجتماعی، ایجاد یک لاین دوچرخه در سطح شهر جهت فرهنگ‌سازی و ارتقای سلامت از جمله پیشنهادات است که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: متولیان توجه به تغییر وضعیت استان قم، این هفته برپایی نماز جمعه را تعطیل اعلام کردند و قرار شد سخنرانی خطبه‌ها از فضای مجازی پخش شود، چنین اقدامی نشان‌دهنده همراهی در پیشگیری از شیوع کروناست و جای تقدیر دارد.

وی گفت:حضور میدانی بازرسین در سطح شهر اهمیت زیادی در رعایت پروتکل‌ها دارد و بازرسین خودشان باید با رعایت کامل پروتکل‌ها در جهت بازدید میدانی حضور داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین