کد خبر: ۶۶۵۰۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

پرچم دادگاه ویژه ترور رفیق حریری در هلند نیمه‌ برافراشته شد

پرچم مقابل یک دادگاه مورد حمایت سازمان ملل در هلند که قرار است این هفته احکام چهار متهمی را اعلام کند که ادعا می‌شود عضو حزب‌الله لبنان هستند و در ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان نقش داشتند، به حالت نیمه‌ برافراشته درآمد.
پرچم دادگاه ویژه ترور رفیق حریری در هلند نیمه‌ برافراشته شد
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه دیلی میل، "وجد رمضان"، سخنگوی دادگاه ویژه برای لبنان گفت پرچم این دادگاه برای احترام به کسانی که زندگی‌های خود را از دست داده‌اند، زخمی شده‌اند یا در نتیجه انفجار دیروز بیروت هنوز مفقود هستند، به حالت نیمه‌افراشته درمی‌آید.

این دادگاه قرار است روز جمعه احکام خود را در مورد محاکمه غیابی چهار فردی که به ارتباط با بمبگذاری کامیون در ۱۴ فوریه ۲۰۰۵ متهم هستند که جان رفیق حریری و ۲۱ تن دیگر را گرفت و ۲۲۶ زخمی بر جای گذاشت، اعلام کند.

نیروهای بین‌المللی که در خدمت "نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان" هستند، در بین زخمی‌های انفجار عظیمی بودند که سه‌شنبه در منطقه بندری بیروت به وقوع پیوست.

بنا بر اعلام ارتش بنگلادش، دست‌کم ۲۱ تن از اعضای نیروی دریایی بنگلادش از نیروهای چندملیتی در بیروت، زخمی شده‌اند. دفتر روابط عمومی بین خدماتی ارتش بنگلادش اعلام کرد، یکی از زخمی‌ها در وضعیت وخیمی است و به مرکز پزشکی دانشگاه آمریکایی بیروت، منتقل شده است. اعضای نیروی دریایی بنگلادش همراه با نیروهای سازمان ملل از سال ۲۰۱۰ در لبنان مشغول به کار هستند تا جلوی انتقال غیرقانونی تسلیحات و مهمات را بگیرند.

حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان طی یک سخنرانی کوتاه تلویزیونی از تمام کشورها و دوستان لبنان خواسته به این کشور کوچک کمک کنند و گفته است: ما شاید یک فاجعه تمام‌عیار هستیم.

او بدون اظهارنظری درباره علت حادثه، قول خود مبنی بر آنکه افراد مسئول در انفجار مهیب بندر بیروت بهای آن را پرداخت خواهند کرد، تکرار کرد. سخنرانی دیاب، فردای روزی ایراد شد که انفجار ۱۰۰ تن را کشته و هزاران تن دیگر را زخمی کرده بود.

صبح چهارشنبه هنوز دود از بندر بیروت در حال برخاستن بود. خیابان‌های مهم شهر، مملو از آوار و ماشین‌های آسیب دیده بود و نمای ساختمان‌ها از هم پاشیده شده بود. جورج کتانه، دبیرکل صلیب سرخ لبنان گفت دست‌کم ۱۰۰ تن کشته و بیش از ۴۰۰۰ تن زخمی شده‌اند که این تعداد ممکن است افزایش یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین