کد خبر: ۶۶۵۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱

اعلام وضعیت فوق العاده ۲ هفته‌ای در بیروت

تهران- ایرنا- شورای وزیران لبنان در پی انفجار روز چهارشنبه گذشته در بیروت پایتخت این کشور، دو هفته حالت فوق العاده در این شهر اعلام و خاطر نشان کرد که مدت مزبور قابل تمدید است.
آفتاب‌‌نیوز :

منال عبدالصمد وزیر اطلاع رسانی این کشور روز چهارشنبه گفت: شورای وزیران امروز در نشستی اضطراری به ریاست میشل عون رییس جمهوری که حسان دیاب نخست وزیر نیز حضور داشت، تدابیر مربوط به مقابله با پیامدهای انفجار شدید روز گذشته در بندر بیروت را بررسی و تصمیماتی اتخاذ کرد.

به گزارش خبرگزاری لبنان، در این جلسه همچنین اعتباراتی از جمله برای بیمارستان ها به منظور تامین هزینه درمان مجروحان حادثه، پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان و نیز تامین گندم مورد لبنان تخصیص یافت.

اعلام وضعیت فوق العاده ۲ هفته‌ای در بیروت

این جلسه همچنین خواستار تشکیل یک هسته بحران شامل: نخست وزیر و معاون وی، وزیر دفاع مدنی و همچنین وزیران اقتصاد، بهداشت، کار، کشور، شهرداری ها، امور خارجه و امور اجتماعی و نیز فرمانده ارتش به منظور پیگیری این فاجعه در تمامی زمینه ها شد.

تماس با سفارتخانه ها برای دریافت کمک های مورد نیاز و ایجاد صندوقی ویژه در این زمینه، تدوین مکانیزمی برای واردات شیشه، اسکان خانواده های خسارت دیده، بازگشایی مدارس، کنترل قیمت مواد مورد نیاز برای ترمیم خسارت های وارده، از دیگر تصمیات جلسه امروز دولت لبنان به شمار می رود.

عصر دیروز سه‌شنبه در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، ۱۱۳ نفر کشته و بیش از ۴ هزار نفر زخمی شدند.

کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با ارسال پیام‌هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین