کد خبر: ۶۶۵۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵

ترامپ: چطور می‌توانید بگویید انفجار بیروت حادثه بوده؟ / اسپر: اکثر کارشناسان معتقدند حادثه بوده

رئیس جمهور آمریکا در جریان یک کنفرانس خبری بار دیگر این احتمال را که انفجار مهیب روز سه‌شنبه در مرکز بیروت یک حمله بوده است را تکرار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: چطور می‌توانید بگویید که این یک حادثه و اتفاق بوده است؟ شاید یکی این مواد منفجره وحشتناک را در آنجا قرار داده بود. شاید انفجار روز سه‌شنبه در بیروت یک حمله بوده است. فکر نمی‌کنم کسی در حال حاضر بتواند اطلاعات دقیقی در این باره ارائه دهد. ما با جدیت این موضوع را دنبال می‌کنیم. در حال حاضر افرادی وجود دارند که فکر می‌کنند این یک حمله بوده است و برخی دیگر فکر می‌کنند تنها یک حادثه بوده است. در هر صورت این یک فاجعه وحشتناک بود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این در حالی است که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه نظر متفاوتی را مطرح کرد و گفت، اکثر کارشناسان نظامی لبنان معتقدند که این انفجار مهیب یک حادثه بوده نه آن طور که ترامپ تاکید دارد یک بمب‌گذاری.

ترامپ: چطور می‌توانید بگویید انفجار بیروت حادثه بوده؟ / اسپر: اکثر کارشناسان معتقدند حادثه بوده

ترامپ روز سه‌شنبه پس از نشستی درباره ویروس کرونا، ابتدا گفته بود که این انفجار در بیروت بخشی از یک حمله بوده است.

وی گفت: این انفجار شبیه یک حمله وحشتناک است. بر اساس نوع منفجر شدن، این رویداد شبیه یک حمله بود. من با برخی از ژنرال‌های ارشدمان گفت‌وگویی داشتم و آنها نیز همین نظر را دارند. این به نوعی یک رویداد از نوع انفجار ساختگی نبود. این ژنرال‌ها بهتر از من می‌دانند و آنها معتقدند که این یک حمله بوده است.

براساس اطلاعاتی که تاکنون بدست آمده، این انفجار در بندر بیروت به انبار نیترات که ماده شیمیایی قابل انفجار است، مربوط می‌شود. این مواد شیمیایی شش سال بود که در این انبار ذخیره شده بودند و گمان می‌رود که پس از آغاز یک آتش‌سوزی در نزدیکی این بندر، منفجر شدند.

در این انفجار دست‌کم ۱۳۵ تن کشته، نزدیک به ۵۰۰۰ تن زخمی و هزاران ساختمان تخریب شدند.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این انفجار در حالی صورت گرفت که لبنان با درگیری‌های فرقه‌ای، تورم بسیار بالا، بحران آوارگان و پاندمی ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. با توجه به اینکه لبنان برای بالغ بر ۸۰ درصد از ذخایر گندم خود به واردات وابسته است، تخریب این بندر ضربه محکمی به امنیت غذایی این کشور وارد می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین