کد خبر: ۶۶۵۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲

نشست ویژه سازمان ملل درباره لبنان

برخی منابع دیپلماتیک پنجشنبه شب به شبکه "الجزیره" قطر گفته‌اند که سازمان ملل متحد برای بررسی شرایط انسانی در لبنان درخواست نشست ویژه کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

الجزیره بدون اشاره به منابعی که این خبر را اعلام کرده‌اند گزارش داد که این نشست احتمالا روز دوشنبه آینده برگزار شود.

پیش از این نیز سازمان ملل اعلام کرد، در پی انفجار بندر بیروت، رفع نیازهای بیمارستانی و همچنین تامین مواد غذایی لازم در لبنان یک اولویت مهم برای این سازماناست.

نشست ویژه سازمان ملل درباره لبنان

«فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز گذشته تاکید کرد که سازمان ملل همکاری نزدیکی با مقامات لبنانی برای اقدامات خدماتی و کمک‌رسانی به دنبال انفجار بیروت دارد.

وی گفته بود: پیش‌بینی ما این است که خسارات وارده به بندر بیروت به طور چشمگیری نیازهای اقتصادی و غذایی را در لبنان تشدید کند، ‌ چرا که ۷۰ تا ۸۰ درصد واردات مواد غذایی به این کشور از این بندر بوده است.

عصر روز سه‌شنبه در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، تاکنون بیش از ۱۳۷ نفر کشته و بیش از ۵ هزار نفر زخمی شدند.

کشورهای مختلف جهان نیز به دنبال وقوع این حادثه با ارسال پیام‌هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین