کد خبر: ۶۶۵۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

عضو کنگره آمریکا: آبرامز نباید مسوول سیاست در قبال ایران باشد

عضو زن مسلمان کنگره آمریکا با انتقاد از پیشینه مسوول جدید گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه ایالات متحده، گفت: الیوت آبرامز نباید مسوول سیاست [در قبال] ایران باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

«ایلهان عمر» عضو زن مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا عصر جمعه در واکنش به انتصاب «الیوت آبرامز» به عنوان مسوول جدید گروه اقدام [علیه] ایران در وزارت خارجه آمریکا نوشت: الیوت آبرامز به کنگره دروغ گفت و بر کشتار صدها شهروند غیرنظامی سرپوش گذاشت.

وی افزود: الیوت آبرامز نباید مسوول سیاست [در قبال] ایران - یا هر سیاست دیگری - باشد.

عضو کنگره آمریکا: آبرامز نباید مسوول سیاست در قبال ایران باشد

«برایان هوک» مسوول پیشین گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با تایید این مطلب، آبرامز را که در حال حاضر نماینده ویژه ایالات متحده در امور ونزوئلا است، با حفظ سمت جایگزین هوک کرد.

آبرامز در دولت‌های رونالد ریگان، جورج دابلیو بوش هم فعالیت داشته است. او یک نئومحافظه‌کار است که در ماجرای ایران-کنترا هم دخالت داشت. وی در سال ۱۹۹۱ میلادی، به دلیل سرپوش پنهان کردن اطلاعات مهم ماجرای ایران-کنترا از کنگره، گناهکار اعلام شد.

بعدها جورج اچ. دابلیو. بوش او را به خاطر این جرم بخشید و آبرامز به خدمت در پست‌های سیاست خارجی در داخل و خارج از دولت ادامه داد.

عمر پیشتر نیز هنگامی که آبرامز در جلسه استماعی در کنگره حضور یافته بود، او را به چالش کشید. نماینده مینه‌سوتا در مجلس آمریکا خطاب به آبرامز گفت: «آقای. آبرامز، در سال ۱۹۹۱ شما به ۲ مورد از مخفی نگه داشتن اطلاعات از کنگره در رابطه با موضوع ایران-کنترا محکوم شدید که بعداً توسط رییس جمهوری جورج اچ. دابلیو. بوش بخشیده شد. نمی‌فهمم که چرا اعضای این کمیته یا مردم آمریکا باید شهادت امروز شما را صادقانه بپندارند».

عمر همچنین به مساله کشتار السالوادور در سال ۱۹۸۱ هم اشاره کرد که ارتش مسلح شده آن کشور از سوی آمریکا، هزار غیرنظامی را به قتل رساند و گفت: در سال ۱۹۸۲، آبرامز گزارش‌های خبری درباره این قتل عام را بی‌اعتبار و تبلیغ چپ خواند و رد کرد و پس از آن، پرونده دولت ریگان در السالوادور را "یک دستاورد شگفت آور" توصیف کرد.

این عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از آبرامز پرسید: آیا فکر می‌کنید کشتار گسترده یک دستاورد شگفت‌آور است که تحت نظر ما اتفاق افتاد؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین