کد خبر: ۶۶۵۵۲۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۶

پنج ورزش برای برای بهبود قدرت دست

ما هر روز دست‌هایمان را برای کارهای گوناگون از پیام متنی فرستادن گرفته تا آشپزی استفاده می‌کنیم، اما چگونه می‌توان قدرت دست‌ها را حفظ کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

ما هر روز دست‌هایمان را برای کارهای گوناگون از پیام متنی فرستادن گرفته تا آشپزی استفاده می‌کنیم، اما چگونه می‌توان قدرت دست‌ها را حفظ کرد.

«عصب مدیان یا میانی» که از زیر تاندونی واقع در زیر مچ دست می‌گذرد، حس و حرکات را را امکان‌پذیر می‌کند. اگر این عصب تحت فشار قرار گیرد، اگر این زیر فشار قرار گیرد، دست شما در انجام کارکردهایش ناتوان می‌ماند.

پنج ورزش برای برای بهبود قدرت دست

ورزش‌های فراوانی وجود دارند که به تقویت دست و انگشتان آن کمک می‌کنند، دامنه حرکات دست را افزایش می‌دهند و به تسکین موقتی یا حتی درازمدت درد دست یاری می‌رسانند.

این پنج ورزش را برای تقویت دست و انگشتانتان انجام دهید:

توپ ضد استرس یا توپ تقویت مچ را در دست بگیرید

توپ‌های نرمی را که به توپ‌های ضد استرس یا توپ تقویت مچ معروف هستند در کف دست‌هایتان نگهدارید و با حداکثر قدرتی که می‌توانید بدون درد گرفتن دست، آنها را فشار دهید. توپ را برای سه تا پنج ثانیه در این حالت نگهدارید و بعد آن را آزاد کنید. این تمرین را ۱۰ ا ۱۲ بار با هر دست‌تان تکرار کنید.

این ورزش را دو تا سه بار در هفته انجام دهید و فاصله میان هر بار تمرین این توپ‌ها باید حدود دو روز باشد.

این ورزش قدرت دست‌هایتان برای نگهداشتن اشیا بدون انداختنشان را افزایش می‌دهد و توانایی‌تان را برای انجام کارهایی مانند بازکردن درها افزایش می‌دهد.

دست‌هایتان را مشت کنید

هر دست‌تان را به طور جداگانه مشت کنید و انگشت شست‌تان روی سایر انگشتان بگذارید. برای یک دقیقه دست‌تان را در این حالت نگه دارید و بعد دست‌ةان را باز کنید و هم انگشتانتان را تا حداکثر میزانی که می‌توانید به حالت کشید درآورید. این تمرین را سه تا پنج بار با هر دست‌تان انجام دهید. این ورزش به افزایش دامنه حرکات انگشتان کمک می‌کند.

دست‌هایتان را پیش از ورزش گرم کنید

دست‌هایتان را پیش از انجام ورزش گرم کنید تا درد و ناراحتی‌شان تسکین پیدا کند تا بتوانید راحت‌تر حرکات دست را انجام دهید. برای انجام این کار برای ۵ تا ۱۰ دقیقه دست‌ها را در آب گرم بخیسانید یا درون یک حوله گرم‌شده بگذارید یا از بالشتک‌های حرارتی استفاده کنید.

برای اینکه حرارت به طور عمیق‌تر به دست‌هایتان نفوذ کند۷ می‌تواند دست‌هایتان با کمی روغن چرب کنید، بعد دستکش لاستیکی به دست کنید و بعد دست‌هایتان را در آب گرم فرو برید. این روش به خصوص اگر به طور مداوم در دست‌هایتان احساس درد و سفتی دارید، به تسکین یافتن دست‌ها کمک می‌کند.

انگشتانتان را بلند کنید

کف دست چپ‌تان روی یک سطح هموار مثلا روی میز بگذارید. با شروع از انگشت شست، انگشتانتان را یک به یک به آرامی از روی میز بلند کنید. هر انگشت را برای یک تا دو ثانیه در این حالت نگه دارید و بعد دوباره روی میز بگذارید. همین کار را با انگشتان دست راست‌تان انجام دهید و این تمرین را هشت تا ۱۰ بار با هر دست‌تان تکرار کنید.

این تمرین به افزایش دامنه حرکات دست و نیز انعطاف‌پذیری انگشتان کمک می‌کند.

مج دست‌هایتان را کشش بدهید

بسیاری از افراد به خصوص زنان حین انجام ورزش‌ها خصوص یوگا یا بلند کردن اشیای سنگین یا بچه‌ها دچار درد مچ دست می‌شوند. تمرین‌های کششی مچ دست می‌تواند به افزایش انعطاف‌پذیر مچ دست کمک کند و درد آن را کاهش دهید.

برای انجام این ورزش، بازوی راست‌تان را در جلوی‌تان در حالت کشیده نگه دارید به طوری که کف دست‌تان را رو به زمین باشد. مچ دست‌تان را خم کنید و نوک انگشتان دست‌تان را رو به سقف نگه دارید. با دست چپ‌تان انگشتان دست راست‌تان را بگیرید و مچ دست راست را به سمت خودتان به آرامی خم کنید تا زمانی که احساس کشش خفیف تا متوسطی در ساعدتان (که پشت دست قرار دارد) کنید. برای ۱۵ تا ۳۰ ثانیه در این وضعیت بمانید و همین کار را با دست چپتان انجام دهید و این تمرین را دو تا چهار بار تکرار کنید.

توجه کنید که احساس بیحسی یا سوزن‌سوزن شدن در دست‌هایتان دارید یا احساس ضعف در دست‌هایتان با ورزش‌های تقویت‌کننده بهبود نمی‌یابد،‌ باید به پزشک مراجعه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین