کد خبر: ۶۶۵۵۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵

طغیان رودخانه سیرین کور، جان زوج بلوچ را گرفت

فرماندار راسک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: یک زن و مرد در طغیان رودخانه فصلی سیرین کور در نزدیکی جکیگور این شهرستان جان خود را از دست دادند
آفتاب‌‌نیوز :

سلیم کدخدا شنبه شب اظهار داشت: این زوج به نام های «مندوست آسکانی» فرزند کینگی ۶۹ ساله و «زمرد کوهی» فرزند محمد ۵۰ ساله بر اثر طغیان رودخانه سیرین کور حدفاصل راسک و جکیگور جان خود را از دست داده اند.

وی بیان کرد: این زن و مرد قصد عبور از رودخانه را داشته و با خودرو به آب زده و بعد از افتادن در یک چاله راننده تعادل و کنترل خودرو را از دست داده و دچار آب بردگی شده است.

طغیان رودخانه سیرین کور، جان زوج بلوچ را گرفت

وی افزود: آخرین میزان بارندگی شهرستان راسک تاکنون در پیشین ۴۲ میلیمتر، جکیگور ۳۴ و راسک ۹ میلیمتر باران باریده و موجب طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همزمانی جریانات مونسون و تأثیر کم فشاری دریایی بر نیمه جنوبی استان سبب شد تا در شبانه روز گذشته آسمان ۲۰ نقطه استان بارانی شود.

محسن حیدری اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی بیشترین بارش ها از ایستگاه های حومه سراوان گزارش شده است به طوریکه میزان بارش های هشت ایستگاه این حوضه ۱۰ میلی متر بوده است.

وی افزود: به طور کلی این سامانه تا کنون در شهرستان های چابهار، قصرقند، راسک، سراوان، سیب سوران و مهرستان فعالیت داشته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان تا روزیکشنبه شرایط برای بارش های همرفتی در نیمه جنوبی، سواحل و جنوب شرق ادامه دارد.

حیدری با بیان اینکه پیش بینی می شود شدت بارش ها مربوط به روزهای شنبه و یکشنبه باشد، گفت: پیش بینی می شود در نتیجه این بارندگی ها در برخی مناطق مخاطراتی مانند جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه های محلی، آبگرفتگی معابر، وقوع صاعقه و تند بادلحظه ای و بارش تگرگ روی دهد.

وی تصریح کرد: توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها خودداری شود.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با اشاره به مواج شدن دریای عمان گفت: پیش بینی می شود همچنان دریای عمان مواج و متلاطم باشد و ارتفاع موج در نزدیک سواحل چابهار به حدود ۳ تا ۴ متر برسد.

حیدری از وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان خبر داد و گفت: امروز و فردا وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد که منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
0
0
وضعیت جاده های استان پهناور سیستان وبلوچستان مناسب نیست و باید با حمایت دولت و تخصیص اعتبارات ملی دراین حوزه کارهای مهمی انجام شود .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین