کد خبر: ۶۶۵۷۶۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: اقدامات اجرایی ترامپ غیرقانونی است

رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، اقدامات اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا را "به طرز پوچی غیرقانونی" خواند.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: اقدامات اجرایی ترامپ غیرقانونی است
آفتاب‌‌نیوز :

 نانسی پلوسی در برنامه "وضعیت کشور" و در پاسخ به اینکه آیا برای مسدود کردن اقدامات اجرایی ترامپ دست به تعقیب قانونی خواهد زد یا خیر، گفت: واقعیت این است که فهمیدن اینکه این اقدامات قانونی هستند یا نه، زمان می‌برد. من صحبت‌هایم را با اظهارات سناتور "بن سَس" که این اقدامات را خلاف قانون اساسی می‌داند، مرتبط می‌کنم. در حال حاضر ما می‌خواهیم به نیازهای مردم آمریکا برسیم. آن‌طور که مشاوران قانونی من می‌گویند، این اقدامات به طرز پوچی غیرقانونی هستند.

به گزارش سی‌ان‌ان، روز شنبه، ترامپ کنگره را دور زد و قدرت‌های اجرایی خود را با امضای چهار اقدام برای جبران مالی ناشی از ویروس کرونا، تحمیل کرد. این عمل پس از آن انجام شد که دموکرات‌ها و کاخ سفید نتوانستند به توافقی بر سر لایحه بسته کمک مالی کرونا برسند.

یکی از اقدامات اجرایی ترامپ، آن است که ۴۰۰ دلار به عنوان مزایای افزایش‌یافته بیکاری فراهم می‌کند اما تفاهم‌نامه‌ای که برای مزایای افزایش‌یافته بیکاری وجود دارد- ۲۵ درصد از آنچه از ایالات خواسته می‌شود پوشش دهند-، محدودیت‌های بیشتری از آنچه کاخ سفید اعلام کرده دارد و نیز تلاش پرزحمتی به حساب می‌آید که ممکن است به بسیاری از بیکاران کمکی نکند.

سه اقدام اجرایی دیگری که به امضای ترامپ رسیده، شامل تفاهم‌نامه‌ای به منظور توقف اخذ مالیات از آمریکایی‌هایی که ۱۰۰ هزار دلار در سال یا کم‌تر درآمد دارند؛ دستور اجرایی برای "کمک به موجران و صاحبان خانه" و تفاهم‌نامه‌ای برای به تعویق انداختن وام‌های دانشجویی هستند.

پس از هفته‌ها مذاکره درباره لایحه محرک بعدی بین پلوسی، "چاک شومر"، رهبر اقلیت مجلس سنا و رهبران مذاکره کاخ سفید، "مارک میدوز"، رئیس دفتر ترامپ و "استیو منوچین"، وزیر امور خزانه داری، مذاکرات روز جمعه با شکست مواجه شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین