کد خبر: ۶۶۵۸۰۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

درگیر شدن مقامات دولت واشنگتن بر سر "تیک‌تاک" در حضور ترامپ

مشاور تجاری کاخ سفید و وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه در حضور رئیس جمهور آمریکا و پیش از دستور اجرایی او - با این الزام که کمپانی چینی مادر "تیک‌تاک" با نام "بایت‌دنس"، اپلیکیشن تیک‌تاک را در عرض ۴۵ روز بفروشد یا شاهد این باشد که در آمریکا ممنوع می‌شود، درگیر شدند.
درگیر شدن مقامات دولت واشنگتن بر سر
آفتاب‌‌نیوز :

 دستیاران حاضر در این نشست به واشنگتن‌پست گفتند که "استیون منوچین"، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اصرار داشته که غول تکنولوژی مایکروسافت به دنبال خرید تیک‌تاک باشد، در حالی "پیتر ناوارو"، مشاور تجاری کاخ سفید خواهان مسدودیت کامل تیک‌تاک در آمریکا بوده است و منوچین را به برخورد نرم با چین متهم کرده که سرانجام به درگیر شدن آن‌ها، در حضور رئیس جمهور انجامیده است.

به گزارش هیل، منابع مطلع، درگیری بین ناوارو و منوچین را از نوع "ضربه زدن و کشیدن" توصیف کردند.

دونالد ترامپ از آن زمان، در حمایت از ایده خرید اپلیکیشن محبوب تیک‌تاک توسط مایروسافت درآمده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا به درخواست هیل برای واکنش، پاسخی نداده است.

ناراوو در اظهارنظری به واشنگتن‌پست، ایده خرید تیک‌تاک را "مخرب" و سرشار از مبالغه و اطلاعات نادرست توصیف کرد.

مشاور تجاری کاخ سفید در اظهارنظری به روزنامه واشنگتن ‌پست نوشت: یکی از نقاط قوت دولت ترامپ، اعتماد به دیدگاه‌های قدرتمند و اغلب مخالف برای گرفتن تصمیماتی است که همیشه دارای بهترین منفعت‌ها برای مردم آمریکا است.

وی خاطرنشان کرد: "به این خاطر که این صحیح است، این برای یک آمریکای قوی حیاتی است که آنچه در دفتر ریاست جمهوری اتفاق می‌افتد، باید در آنجا باقی بماند؛ بنابراین من نظری درباره آنچه یک نفوذ مخرب سرشار از مبالغه و اطلاعات اشتباه است، ندارم".

مناقشه پیرامون تیک‌تاک بعد از ابراز نگرانی کنگره و کاخ سفید درباره اینکه این کمپانی در حال به اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران آمریکایی با حزب کمونیست چین است، افزایش پیدا کرده است. بایت‌دنس در پکن فعالیت می‌کند، اما تیک‌تاک ادعا می‌کند که داده‌های آمریکایی‌اش در آمریکا ذخیره می‌شود.

ترامپ قبل از صدور دستور اجرایی خود، گفت که مسدودیت کامل تیک‌تاک در آمریکا را در نظر گرفته است.

پنج‌شنبه شب، ترامپ دستوری مبنی بر آن صادر کرد که شرکت‌های آمریکایی از ۴۵ روز آینده، از هرگونه تراکنش با بایت‌دنس منع شوند و از این شرکت خواست تیک‌تاک را ظرف این مدت واگذار کند.

تیک‌تاک روز جمعه از ترامپ بابت دستورش انتقاد کرد و گفت این دستور نشان‌دهنده عدم تبعیت از قانون است. تیک‌تاک روز شنبه نیز گفت برنامه دارد زمانی طی این هفته، از ترامپ شکایت کند.

ناراوو و مونچین در گذشته نیز بر سر اقدامات تجاری دولت ترامپ درگیر شده بودند.

در سال ۲۰۱۸، سی‌ان‌ان گزارش داد که شاهد "فریاد زدن و فخش دادن" این دو در معرض عموم، بیرون ساختمان دولت در پکن و محل مذاکرات تجاری، بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین