کد خبر: ۶۶۵۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵

هشدار چین به آمریکا و تایوان

ساعاتی قبل از آنکه «آلکس آزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا با خانم «تسای اینگ ون» رهبر تایوان در این جزیره ملاقات کند چین با پرواز چندین فروند جنگنده به هر دو طرف هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه گلوبال تایمز چین نوشت جنگنده های نیروی هوایی ارتش این کشور امروز دوشنبه در جریان پروازهای خود از خط مرکزی واسط میان چین و تنگه تایوان نیز عبور کردند که هشداری آشکار به ارتباط آمریکا و تایوان است.

سفر آزار به تایوان بی سابقه ترین اقدام سیاسی آمریکا از سال ۱۹۷۹ میلادی است که روابط رسمی با چین برقرار کرد و خشم مقام های پکن را به دنبال داشته است او صبح امروز با رهبر تایوان ملاقات کرد.

هشدار چین به آمریکا و تایوان

اقدام چین در به پرواز دراوردن این جنگنده ها یک هشدار و واکنش جدی به آمریکا محسوب می شود که به باور ناظران با چنین تحرکاتی روابط با پکن را به پایین ترین سطح کشانده است.

همزمان شماری از کارشناسان نظامی در چین گفته اند که اگر قرار باشد آمریکا به تحرکاتی از این دست ادامه دهد برگزاری رزمایش در مناطق نزدیک به شرق تایوان و در نزدیکی جزیره گوام پایگاه آمریکا در اقیانوس آرام بعید نخواهد بود.

تایوان هم برای نخستین بار اعلام کرده که سامانه های موشکی زمینی این جزیره هواپیماهای جنگی چین را ردیابی و نظارت کرده اند اما روزنامه چینی می نویسد که اینها نمایشی است و آنها تهدید واقعی نیستند.

چین برای هشدار به تایوان و آمریکا از جنگنده های جی ۱۰ و جی ۱۱ خود استفاده کرده است آلکس آزار بلند پایه ترین مقام آمریکایی است که در طول چند دهه گذشته به تایوان سفر می کند و این یک دیدار کاملا رسمی تلقی می شود.

شو گوانگ یو کارشناس اداره کنترل تسلیحاتی چین به این نشریه گفت: آزار با سفر به تایوان همه حد و مرزها را زیر پا گذاشته است و یک اقدام تحریک آمیز جدی از سوی آمریکا محسوب می شود.

وی تاکید کرد که پکن نمی تواند نسبت به این قضیه بی تفاوت باشد و بسادگی از آن عبور کند واکنش ضعیف چین باعث گستاخی بیشتر آمریکا خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین