کد خبر: ۶۶۵۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
فواد ایزدی تحلیل کرد

" آبرامز جنایتکار" جانشین "هوک ناکام"

یک کارشناس مسائل آمریکا اظهار کرد: جانشین برایان هوک، «الیوت آبرامز»در مورد ونزوئلا نتوانست کاری کند، چه برسد به ایران که قوی‌تر از ونزوئلا است.
آفتاب‌‌نیوز :

فواد ایزدی در مورد تغییر نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران و انتخاب الیوت آبرامز به عنوان جانشین برایان هوک و این که آیا این تحولات موجب تغییر سیاست آمریکا در قبال ایران خواهد شد یا نه ؟ گفت: سیاست آمریکا اعمال فشار حداکثری علیه ایران است و تا زمانی که بانیان اصلی این سیاست یعنی افرادی همچون« پمپئو» در کاخ سفید هستند ، این سیاست ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه سیاست فشار حداکثری آمریکا در برابر ایران شکست خورده است، افزود : در چارچوب این سیاست ، قرار بود آنها بتوانند رژیم ایران را سرنگون کنند و یا اینکه امتیازات بیشتری از تهران دریافت کنند، ولی این اتفاقات نیفتاد و با شکست مواجه شدند .

این استاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه در سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار نیست سیاست آمریکا نسبت به ایران تغییر کند، تصریح کرد : به صورت دقیق مشخص نیست که برایان هوک خودش استعفا کرده و متوجه شده نتوانسته در پیشبرد سیاست های خود نسبت به ایران به موفقیتی دست پیدا کند یا اینکه به خاطر این ناکامی اخراج شده است .

وی با اشاره به سابقه جانشین برایان هوک در عرصه سیاست خارجی آمریکا گفت: آبرامز سابقه جنایتکارانه‌ای دارد، او در مورد ونزوئلا نیز نتوانست سیاست های آمریکا را به پیش ببرد چه برسد به ایران که قوی تر از ونزوئلا است و به این کشور کمک می‌کند .
ایزدی خاطرنشان کرد : آمریکایی ها نمی خواستند پست برایان هوک خالی بماند، بنابراین مجبور بودند که یک فرد ضد ایرانی را جانشین او کنند تا سیاست شکست خورده برایان هوک در مورد ایران را ادامه دهد .

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه این تغییر و تحولات نشان‌دهنده این است که سیاست مقاومت در برابر آمریکا جواب می‌دهد و ما باید این سیاست را همچنان ادامه دهیم، در پاسخ به این سوال که آیا به نظر وی آمریکایی ها بر اساس سیاست مشخصی برایان هوک را سه ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور برکنار کرده اند و یا این که مجبور شده اند؟ اظهار کرد :مسئله این است سیاست آمریکا در مورد ایران شکست خورده است و اگر این سیاست جواب می‌داد آنها نمی‌آمدند دو الی سه ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور ، مسئول این سیاست را تغییر دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین