کد خبر: ۶۶۵۹۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶

واقعیت های واکسن کرونا در گفت و گو با فوق تخصص بیماری های عفونی

دکتر پیام طبرسی، فوق تخصص بیماری های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور در برنامه ضربان در شبکه سلامت در مورد کرونا سخن گفت.
واقعیت های واکسن کرونا در گفت و گو با فوق تخصص بیماری های عفونی
آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه مهم ترین بخش های گفت و گوی دکتر طبرسی را می خوانید.

♦ویروس کرونا جهش پیدا کرده و بیماری زایی و انتقال آن بیشتر شده است، به همین علت در مکان های بسته تعداد زیادی از افراد و در خانواده ها همه اعضا دچار بیماری می شوند.

♦درصد زیادی از بیماران در طول بیماری دچار سرفه می شوند اما علائم اولیه این بیماری تب و بی حوصلگی است؛ هر فردی که دچار بی اشتهایی و بی حوصلگی شود مشکوک به کرونا است.

♦حس بویایی و چشایی به طور ناگهانی از بین می رود و برخی با علائم دیگر همراه است در اکثر افراد این حس پس از دو یا سه ماه بعد از بیماری بر می گردد.

♦خوشبختانه احتمال انتقال بیماری از مادر به جنین وجود ندارد و نیازی به نگرانی در افراد باردار نیست.

♦تست پی سی ار در طولانی مدت مثبت می ماند و اگر فرد دو هفته از شیوع بیماری او گذشته باشد و در 72 دو ساعت آخر علائم تب و سرفه نداشته باشد می تواند از قرنطینه خارج شود و نیازی به تست مجدد نیست.

♦این بیماری به سن است بالای 40 سال بیشترین مبتلایان بوده اند و مرگ و میر نیز در این افراد بیشتر است، در افراد دیگر کمتر است اما در همه سنین این بیماری وجود دارد.

♦اگر بیمار زمینه ای وجود داشته باشد حتی در کودکان این بیماری ممکن است حاد و با شدت زیاد همراه باشد.

♦واقعیت این است که ایمنی بدن بعد از بهبودی سه ماه بیشتر نیست و ممکن است پس از آن فرد دوباره به کرونا مبتلا شود در نتیجه واکسن هم همینطور است امید داریم واکسن از شدت علائم کم کند اما واکسن جلوی بیماری را به طور کامل نمی گیرد.

♦دانش بشری هنوز هیچ دارویی را یافت نکرده است که برای این بیماری موثر باشد ، دارو ها فقط برای کسانی که افت اکسیژن دارند می تواند موثر باشد. داروی کرونا تنها استراحت کامل در خانه و مصرف مایعات است.

منبع: خبرنیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
0
چین جنایتکار
چرا چین دیگه تلفات نمیده؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین