کد خبر: ۶۶۵۹۷۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

هشدار دادستان کل آمریکا به وقوع یک انتخابات جنجالی

دادستان کل آمریکا در حمله‌ای حزبی به دموکرات‌ها مدعی شد که جناح چپ به "از هم پاشیدن سیستم" اعتقاد دارد.
هشدار دادستان کل آمریکا به وقوع یک انتخابات جنجالی
آفتاب‌‌نیوز :

 ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز ابراز نگرانی کرد که افزایش رای‌گیری به صورت پستی می‌تواند منجر به یک انتخابات ریاست جمهوری جنجالی شود؛ اظهاراتی که تاکید بر موضوعی دارد که اغلب توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مطرح شده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، ویلیام بار گفت: دموکرات‌ها از ارزش‌های کلاسیک لیبرال فاصله گرفته‌اند و در حال حاضر وابسته به "حزب انقلابی روسو" با هدف نابود کردن نهادهایی هستند که کشور بر پایه‌ آنها بنا شده است.

این اظهارات دو هفته پس از یک جلسه جنجانی در مقابل کمیته قضایی مجلس نمایندگان مطرح شد که در آن ویلیام بار اتهامات مبنی بر اینکه وی با مداخله در پرونده‌های مهم و اعزام ماموران فدرال به شهرهای آمریکا درحقیقت دستور ترامپ را اجرا می‌کند، رد کرد.

ویلیام بار به خاطر اعزام نیروهای فدرال به پورتلند واقع در ایالت اورگان برای سرکوب معترضان از سوی قانون‌گذاران دموکرات مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

وی گفت: در جریان اعتراضات سراسری پلیس به طور ناعادلانه بدنام شده و هدف حملات خشونت‌آمیز قرار گرفته است. باید به موج خشونت‌های اخیر در برخی شهرها که منجر به مرگ تعدادی از شهروندان سیاه‌پوست شده، توجه بیشتری شود.

بار در پاسخ به سوالی درباره تلاش برای توسعه رای‌گیری پستی گفت: من نسبت به این موضوع بسیار نگران هستم. من با "موارد فردی" که در آن افراد برای رفتن به پایگاه‌های رای‌گیری مشکل دارند و به همین خاطر برای دریافت برگه رای درخواست می‌دهند و برگه رای برای آنها پست می‌شود، مشکلی ندارم. اما این ایده که بدون درخواستی از سوی رای‌دهنده شما برای کل لیست رای‌دهندگان‌تان برگه رای را پست می‌کنید بسیار ترسناک است چرا که اکثر این برگه‌هایی که پست می‌شوند به آدرس‌هایی می‌روند که دیگر کسی در آنجا زندگی نمی‌کند. این اقدام خیلی راحت وضعیتی را به وجود می‌آورد که منجر به یک انتخابات جنجالی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین