کد خبر: ۶۶۶۰۰۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
مجموع جان باختگان کرونا در ایران به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۲۱ مرداد ۹۹/ شناسایی ۲۳۴۵ بیمار و ۱۸۴ فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۸۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۱ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۶۹ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

آمار کرونا در ایران، ۲۱ مرداد ۹۹/ شناسایی ۲۳۴۵ بیمار و ۱۸۴ فوتی جدید

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۸۸ هزار و ۶۲۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۹۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۷۳۶ هزار و ۵۱۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی با اشاره به وضعیت اپیدمی کووید ۱۹ در استان چهارمحال و بختیاری گفت: در استان چهار محال و بختیاری در اسفند ۹۸، خیز نسبتا متوسط اپیدمی را تجربه کردیم اما در اردیبهشت مثل بسیاری از استانها شاهد افت موارد ابتلا و بستری این بیماری بودیم اما در خرداد ماه سیر صعودی موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان به وجود آمد به طوری که در دو ماه گذشته تعداد موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان دو برابر شد.

لاری افزود: هم اکنون شیب صعودی موارد ابتلا و بستری کووید۱۹ در استان چهارمحال و بختیاری نگران کننده است. ۵ شهر این استان در وضعیت قرمز و یک شهر در وضعیت هشدار است و شدت این بیماری در برخی شهرها مانند بروجن، فارسان، شهرکرد و لردگان شدت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: اقدامات موثر کادر بهداشتی و درمانی در استان چهارمحال و بختیاری برای آموزش همگانی و آشنایی بیشتر مردم با ویروس کرونا و روشهای پیشگیری و نیز اقدامات موثر در غربالگری و بیماریابی و نیز حساسیت در ایزوله کردن بیماران و قرنطینه اطرافیان آنها نقش مهمی در کنترل اپیدمی در این استان داشته است به طوری که با همکاری پزشکان و کادر بهداشتی کاهش مراجعه حضوری بیماران به مراکز درمانی را در این استان شاهد هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از اوایل ۵۷۵ مورد تخلف از پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی و واحدهای صنفی و صنعتی استان چهارمحال و بختیاری به تعزیرات این استان گزارش شد و ۵۴ واحد متخلف از این مجموعه پلمب شدند. ۷۲ درصد مردم این استان از ماسک استفاده می کنند و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بانک ها و ادارات دولتی استان چهارمحال و بختیاری ۸۹ درصد است. امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در استان چهارمحال و بختیاری همراه با مردم سایر استانها شاهد توقف سیر صعودی موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان باشیم.

وی افزود: ویروس کرونا ماهها با ما خواهد بود و باید سبک زندگی خود را با وجود این بیماری تغییر دهیم و به این نکته باید توجه کنیم که در کنار پیامدهای منفی اپیدمی کرونا این اپیدمی می تواند باعث تقویت همبستگی اجتماعی بین ما شود و باعث تقویت سبک زندگی اخلاقی در جامعه بشود.

لاری ادامه داد: امیدوارم با همراهی، همکاری همه مردم در رعایت اصول سه گانه پیشگیری یعنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی ۱.۵ تا دو متر و شستن مداوم دست ها بتوانیم به زودی زنجیره انتقال ویروس کرونا را شکست دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین