کد خبر: ۶۶۶۰۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

نیمی از دموکراتها مطمئن نیستند بایدن بتواند دور اول ریاست جمهوری احتمالی را تمام کند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی بیش از نیمی از دموکراتها باور ندارند که جو بایدن ۷۷ ساله، نامزد ریاست جمهوری فعلی این حزب در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آتی بتواند دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را به اتمام برساند.
نیمی از دموکراتها مطمئن نیستند بایدن بتواند دور اول ریاست جمهوری احتمالی را تمام کند
آفتاب‌‌نیوز :

 در نظرسنجی انجام شده از سوی راسموسن ریپورتز، ۵۹ درصد رای دهندگان احتمالی معتقد بودند صرف نظر از اینکه چه کسی به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری بایدن انتخاب شود، تا قبل از پایان دور نخست ریاست جمهوری او در سال ۲۰۲۵ جای او را در ریاست جمهوری خواهد گرفت.

به گزارش دیلی میل، همچنین ۴۹ درصد دموکراتهای شرکت کننده در این نظرسنجی هم نشان دادند اهمیتی به این که چه کسی به ریاست جمهوری آمریکا برسد نمی‌دهند و فقط میخواهند که ترامپ دیگر رئیس جمهور نباشد.

این نظرسنجی همچنین فاش ساخت، اکثر رای دهنده‌ها معتقدند نامزد معاونت ریاست جمهوری بایدن در صورت پیروز شدن او در انتخابات ماه نوامبر در چهار سال آینده ریاست جمهوری را به دست خواهد آورد.

بالغ بر نیمی از ۱۰۰۰ رای دهنده پاسخ دهنده به این نظرسنجی گفتند در انتخابات پاییز علیه ترامپ رای خواهند داد و بسیاری نیز ظاهرا اهمیتی به اینکه چه کسی علیه او رقابت کند نمی‌دهند.

بر طبق این مطالعه هر چه رای دهندگان جوانتر باشند بیشتر مطمئن هستند بایدن در صورت رسیدن به ریاست جمهوری نخواهد توانست دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را به اتمام برساند. با این حال رای دهندگان متعلق به تقریبا تمامی دسته بندی های جمعیتی فکر می کنند این محتمل است که نامزد معاونت وی در چهار سال آینده رئیس جمهور خواهد شد.

این مطالعه مجددا باعث تمرکز بر این شده که بایدن چه کسی را به عنوان نامزد معاونتش انتخاب کند به ویژه با توجه به مسائل مطرح شده از بابت سلامتی او.

بالغ بر ۳۸ درصد رای دهندگان از جمله ۲۰ درصد دموکراتها معتقدند بایدن که تا زمان پیروزی احتمالی‌اش در انتخابات ۷۸ ساله است از نوعی زوال عقل رنج می برد.

شصت و یک درصد اعتقاد داشتند این مهم است که بایدن به طور علنی مساله زوال عقل را مطرح کند.

انتظار می رود که بایدن تا قبل از آغاز رسمی کنوانسیون ملی حزبش که چند روز دیگر در ۱۷ اوت آغاز می شود، نامزد معاونتش را اعلام کند. او قول داده یک زن را به عنوان نامزد معاونتش برگزیند.

فهرست چهره‌هایی احتمالی که ممکن است از سوی وی به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری انتخاب شوند عبارتند از، سناتور کامالا هریس، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، وال دمینگز، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان و سناتور الیزابت وارن،

بایدن چند روز پیش اعلام کرد به شهر میلواکی، مکان برگزاری کنوانسیون حزب دموکرات در اواخر ماه جاری میلادی به دلیل بحران شیوع کروناویروس و موج اخیر افزایش موارد مثبت ابتلا سفر نخواهد کرد.

او به جایش سخنرانی خود را از محل خانه اش در ایالت زادگاه خود یعنی دلاویر ایراد خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین