کد خبر: ۶۶۶۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱

بیش از ۹۰۰ قربانی کرونا در کادر درمانی آمریکا

بر اساس اطلاعات یک پایگاه داده تعاملی توسط گاردین و KHN، تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر از اعضای کادر درمان ایالات متحده آمریکا در خط مقدمِ مقابله با کرونا جان خود را به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده‌اند.
بیش از ۹۰۰ قربانی کرونا در کادر درمانی آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

با افزایش مبتلایان به کرونا و تداوم کمبود شدید وسایل محافظتی مانند ماسک‌های N-۹۵، لباس‌های محافظتی و گان و دستکش، اعضای کادر درمانی آمریکا دوباره در ایالت‌های جنوبی و غربی با شرایط تهدیدکننده روبه‌رو هستند.

خبرنگاران Lost on Frontline که وظیفه شناسایی و معرفی قربانیان کرونا از میان کادر درمانی آمریکا را بر عهده دارند، تاکنون ۹۲۲ عضو کادر درمان این کشور را که به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ جان باختند، شناسایی کرده‌اند.

این خبرنگاران ماه‌ها وقت صرف کرده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که دلیل مرگ و میر این اعضای کادر درمان، ابتلا به کووید-۱۹ بوده است. آن‌ها همچنین در مورد شرایط مرگ و میر این قربانیان از جمله دسترسی به تجهیزات محافظتی تحقیق کرده و از اعضای خانواده، همکاران، نمایندگان اتحادیه و کارفرمایان آن‌ها در این مورد نظر خواسته‌اند.

تحریریه گاردین همچنین تاکنون ۱۶۷ قربانی کادر درمانی در آمریکا را در این میان به طور مستقل تأیید و نام‌ها، داده‌ها و داستان‌های زندگی آن‌ها را منتشر کرده است. این تحریریه همچنان به تأیید قربانیان دیگر ادامه داده و نام‌های جدید را در هفته منتشر خواهد کرد.

این قربانیان شامل پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان و همچنین کارکنان پشتیبانی بسیار مهمی مانند خدمه بیمارستان‌ها، سرپرستان و کارمندان خانه سالمندان می‌شود که جان خود را در طول همه‌گیری کرونا به خطر می‌اندازند تا از دیگران مراقبت کنند.

داده‌های اولیه حاکی از آن است که ده‌ها نفر از این قربانیان نتوانسته‌اند به تجهیزات حفاظتی کافی شخصی دسترسی پیدا کنند و حداقل ۳۵ نفر پس از شکایت به مقامات فدرالِ ایمنی کار در مورد مشکلات ایمنی در محل کارشان جان خود را از دست داده‌اند.

آمارهای اولیه همچنین حاکی از آن است که اکثر مرگ و میرها در بین افراد رنگین پوست و اغلب مهاجران رخ داده است، هرچند هنوز به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

بنابر گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی، آمارهای زیر درمورد ۱۶۷ قربانی کرونا در میان کادر درمانی آمریکا به دست آمده که تحریریه گاردین در موردشان تحقیقاتی صورت داده است:

- ۱۰۳ نفر از این قربانیان معادل ۶۲ درصد رنگین پوست بوده‌اند.

- دست‌کم ۵۲ نفر معادل ۳۱ درصد از این قربانیان به تجهیزات محافظتی کافی دسترسی نداشته‌اند.

- قربانیان با میانگین سنی ۵۷ سال طیف سنی از ۲۰ تا ۸۰ سال داشته و ۲۱ نفرشان معادل ۱۲ درصد، زیر ۴۰ ساله بوده‌اند.

- دست‌کم ۵۳ نفر از قربانیان یا یک سوم از آن‌ها خارج از ایالات متحده آمریکا به دنیا آمده و ۲۵ نفرشان فیلیپینی بوده‌اند.

- بیشترین مرگ و میرها معادل ۱۰۳ مورد در ماه آوریل پس از موج اولیه کرونا در سواحل شرقی آمریکا رخ داده‌ است.

- تقریباً ۳۸ درصد از قربانیان معادل ۶۴ نفر پرستار بودند اما در کل این افراد شامل پزشکان، داروسازان، کادر اولیه خط مقدم و تکنسین‌های بیمارستان نیز می‌باشند.

- حداقل ۶۸ نفر در نیویورک و نیوجرسی، دو ایالتی که در ابتدای همه‌گیری کرونا بیشترین درگیری را داشتند، زندگی می‌کردند. دو ایالت ایلینویز و کالیفرنیا نیز درگیری زیادی با کرونا را تجربه کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین