کد خبر: ۶۶۶۱۱۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵

ترامپ: در صورت پیروزی «جو بایدن» مردم آمریکا باید زبان چینی یاد بگیرند

رئیس جمهور آمریکا گفته است که در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری، چین در این کشور نفوذ بسیاری خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یکی از سانه‌های این کشور گفت، در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری 2020، شهروندان آمریکایی باید زبان چینی یاد بگیرند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک ایستگاه رادیویی و برنامه «هیو هویت» مجری و روزنامه نگار سرشناس آمریکایی گفت: «اگر ترامپ در انتخابات شکست بخورد، چین آمریکا را تصاحب خواهد کرد. اگر پیروز نشوم، چین آمریکا را تصاحب کرده و شما باید زبان چینی یاد بگیرید. شما باید حقیقت را بدانید.»

ترامپ: در صورت پیروزی «جو بایدن» مردم آمریکا باید زبان چینی یاد بگیرند

رئیس جمهوری آمریکا در یک مصاحبه جداگانه دیگر گفت که روابطش با «شی جین ‌پینگ» همتای چینی خود در پی شیوع کرونا آسیب دیده است. وی در گفتگو با رادیو «فاکس اسپورتس» گفت که مدت‌هاست با رئیس جمهور چین گفت‌وگویی انجام نداده است. ترامپ در ادامه گفت که به رئیس جمهور چین علاقه مند بوده، اما اینک چنین حسی نسبت به او ندارد.

دونالد ترامپ افزود که پیامدهای کرونا به مراتب بدتر از درگیری بر سر تجارت (با چین) است.

این در حالی است که «کای تیان کای» سفیر چین در آمریکا در نشست اندیشکده «آسپن» درباره تنش‌های جاری در روابط دو کشور و اتهام‌زنی‌های بی‌اساس مقام‌های واشنگتن علیه شرکت‌های چینی و همچنین شبکه اجتماعی «تیک تاک» هشدار داد. کای تیان کای در این نشست اعلام کرد که آمریکا باید به اتهام زدن بی اساس به شرکت‌های چینی شامل تیک تاک پایان دهد.

وی با رد درخواست‌های مقام‌های آمریکایی درباره شرکت‌های چینی و تیک تاک گفت: «من فکر نمی‌کنم که مدرکی وجود داشته باشد که هیچ شرکت (چینی) دارد اطلاعاتش را به دولت چین می‌دهد. افرادی این اتهامات را می‌زنند اما هرگز هیچ مدرکی ارائه نمی‌کنند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین