کد خبر: ۶۶۶۱۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

مدرس‌خیابانی: اقتصاد بدون نفت را تجربه می‌کنیم/شرایط کشور سخت اما اعتلابخش است

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: راه نجات کشور در تولید و صادرات و تمرکز روی استان‌های مرزی است. همچنین امروز در حال تجربه اقتصاد بدون نفت هستیم.
مدرس‌خیابانی: اقتصاد بدون نفت را تجربه می‌کنیم/شرایط کشور سخت اما اعتلابخش است
آفتاب‌‌نیوز :

حسین مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مجلس اظهار داشت: لازم است به این نکته اشاره کنم که شرایط امروز کشور سخت و اعتلا بخش است.

وی افزود: سخت به این دلیل که جنگ اقتصادی تحریمی از سوی دشمنان کینه توز این مرز و بوم در نظام بین المللی به سرکردگی آمریکای جنایتکار که با ویروس منحوس کرونا نیز تداوم یافته و بی سابقه ترین و ظالمانه ترین تحریم ها را شاهد بخشیم و اعتلابخش از این منظر که فرصت هایی که این شرایط برای کشور می آفریند تا از جهت خودکفایی و بلوغ توانمندی ها و ظرفیت های تولید و صادرات با اتکا به متخصصین داخلی، مدیریت جهادی و تلاش همه ارکان نظام با در کنار هم قرار گرفتن مردم، حاکمیت و نهادهای انقلابی و جهادی در کنار ابتکار هوشمندانه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهت تولید از مصادیق این تعالی بخشی است که در این شرایط سخت تحریم برای ایجاد خوداتکایی و خودکفایی فرصت بی نظیر به شمار می آید.

مدرس خیابانی با اشاره به بخشی از برنامه های خود در بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت گفت: از رویکردهای اصلی این برنامه که حاصل کار کارشناسی و بررسی های دقیق و حضور میدانی در بازدید از واحدهای صنعتی و جلسات مختلف با صاحبان بخش های مختلف صنعتی بوده، در کنار نظرخواهی از نخبگان علمی، صنعتگران و معدن کاران، صادرکنندگان و فعالان و هسته های دانشگاهی، تاکید بر دو هدف یعنی بهبود معیشت مردم و اشتغال که دشمن آنها را نشانه رفته است و به دنبال سفره های خالی و کارخانه های تعطیل می گردد.

وی ادامه داد: همچنین نسبت به معیشت مردم دغدغه داشته و برنامه خود را در ۴ محور اصلی تحقق جهش تولید با اتکا بر توان ساخت داخل، توسعه سرمایه گذاری و تکمیل طرح های تولیدی، توسعه صادرات و کنترل واردات و مدیریت و تنظیم بازار تنظیم کرده و تلاش خواهم کرد علاوه بر حفظ آرامش بازار و تضمین فراوانی کالا با تکمیل طرح های نیمه تمام و احیای واحد های تعطیل ضمن عمل به فرمان مقام معظم رهبری به اشتغال عنایت ویژه داشته باشم.

مدرس خیابانی گفت: این برنامه برگرفته از شرایط محیطی و تکانه های بیرونی و تحولات داخلی شاخص های کلان اقتصادی و تهدید ها و فرصت هایی است که تحت ۷ محور و ۴۰ برنامه و ۱۷۰ پروژه عملیاتی به منظور بهره برداری از ظرفیت تمامی استان ها و مناطق مرزی تدارک دیده شده است، اطمینان می دهم وزارت صنعت در دوره جدید فعالیت خود همچون ماه های گذشته با هرگونه واردات بی رویه به شدت ممانعت کند و از این آسیب مراقبت لازم را به عمل آورد.

 

در حال تجربه اقتصاد بدون نفت هستیم

وی در ادامه افزود: راه نجات کشور در تولید و صادرات و تمرکز روی استان‌های مرزی است. همچنین امروز در حال تجربه اقتصاد بدون نفت هستیم.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با ارائه‌ برنامه‌های خود برای اداره وزارت صمت و در دفاع از صلاحیت خود، عنوان کرد: سال گذشته با وجود شرایط تحریم سیستم بانکی، بنادر، کشتیرانی و انتقال پول و همچنین شیوع کرونا، ۴۱.۳ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی به میزان ۱۳۵ میلیون تن به ۱۰۰ کشور جهان انجام و فقط در زنجیره فلزات و فولاد، ۵۷ میلیون تن کالا به ارزش ۹ میلیارد دلار صادر شد.

مدرس‌خیابانی ادامه‌ داد: این در حالی است که در دو ماهه نخست امسال مرزهای کشور بسته بود و از خرداد ماه مجدد بازگشایی شد و امروز روند صادرات دوباره به شرایط گذشته برگشته است.

وی، کاهش ۴۵ درصدی تجارت در اسپانیا، ایتالیا و فرانسه، همچنین کاهش ۷ درصدی رشد اقتصادی در آلمان (که از سال ۱۹۴۲ بی‌سابقه بود) و رکود اقتصادی چین پس از دو دهه را یادآور شد و گفت: با این حال جمهوری اسلامی ایران با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها، با تمرکز بر روی فرصت تبادل تجاری با ۱۵ کشور همسایه موفق عمل کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
0
1
وقتی آدم حیا وشرم نداشته باشه مثل این آقا حرف میزنه.مردم بدترین شرایط دارن اونوقت این آقا وامثالش باحقوق های نجومی راحت .... میگن انگار که شرایط معمولیه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین